La teoria queer va néixer com una reflexió sobre el gènere, com un intent de superar una noció d’identitat i de subjecte estables, però avui dia ha transcendit als camps més diversos de la cultura. Un d’aquests camps és l’educatiu. Aquest llibre constitueix un dels primers intents de plantejar la qüestió en aquest àmbit, introduint-nos en les incidències culturals i educatives del pensament queer. Com es relacionen desigualtat i identitat? Quin nou subjecte planteja la teoria queer i quines implicacions té per als estudis culturals i l’educació? Com han d’afrontar-se les manifestacions de gènere a les aules? Com poden contribuir les pràctiques educatives a la superació de nocions identitàries tancades, les quals coarten la lliure decisió de les persones? Com socialitzar a través de l’educació una noció de gènere més oberta, menys tirànica, que superi velles constriccions a la llibertat?
El pensament queer a l'escola. Com han d'afrontar-se les manifestacions de gènere a les aules? Com poden contribuir les pràctiques educatives a la superació de nocions identitàries tancades?