Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
GUIXdos, núm. 155: Geometry is great fun!: pentominoes.
Aquesta unitat didàctica està adreçada a l'alumnat de cicle superior de primària i s'emmarca en el pla Aprenentatge Integrat de Contingut i Llengua Estrangera (AICLE), que pretén conjugar l'assoliment de continguts curriculars de qualsevol àrea a través d'una llengua estrangera, amb la qual cosa se'n potencia la funcionalitat
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
L'educació fora de l'escola.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Sobre el procés de Bolonia: percepcions i alguna cosa més.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Per què un pla de lectura de centre?
El Pla de Lectura de Centre és un document acordat al centre que permet planificar el tractament de la lectura d'acord amb els propis PEC i PCC per assegurar l'assoliment de les competències bàsiques. Alguns centres amb biblioteca escolar ½Puntedu+ han iniciat els seus PLEC. El Departament d'Educació n'està elaborant la proposta institucional.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La competència informacional des de la biblioteca escolar.
La biblioteca escolar esdevé un espai per a la contribució en el desenvolupament de la competència informacional, entesa com a habilitats i destreses per localitzar, avaluar, usar i comunicar informació i transformar- la en coneixement. El nou marc normatiu i curricular ho potencia. Les experiències del CEIP Ferreries i de l'IES Joan Bau mostren com treballen amb el seu alumnat per fer-lo més competent i autònom en aquest sentit.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Col·laboració entre la biblioteca escolar i la biblioteca pública.
La necessària col·laboració entre biblioteca escolar i biblioteca pública ha de disposar de la participació de diversitat d'entitats i administracions. El projecte BiblioSalt n'és un bon exemple.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
«El gust per la lectura»: una proposta de dinamització lectora.
En aquest article, hi exposem les característiques principals del programa ½El gust per la lectura+: objectius, trajectòria, configuració i estructura de desenvolupament de cada edició. Després de la descripció de l'experiència d'aplicació del programa en un centre de secundària, en el present text, s'hi valora la funcionalitat en relació amb els currículums i la dinamització lectora. Per acabar, s'hi fa esment de possibilitats de desenvolupament futures.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
El paper del Centres de Recursos Pedagògics en el treball en xarxa de biblioteques escolars.
Les biblioteques escolars ½Puntedu+ han disposat del suport dels CRP des dels primers moments. S'ha treballat i es treballa en l'assessorament i la dinamització per crear la biblioteca i en la formació del professorat responsable, com també, en casos dels claustres, en la generació de xarxes de biblioteques escolars i, d'aquestes, amb altres entitats del territori.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
L'increïble Hulk.
A partir d'una pel·lícula de ciència ficció com és Hulk d'Ang Lee es pot fer l'estudi de diferents tipus de moviments: la caiguda lliure i el tir parabòlic al batxillerat.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Perfils professionals emergents a l'escola.
La incorporació d'altres perfils professionals als centres educatius ha estat propiciada per diferents factors socials i educatius. A GROC, estan treballant aquest tema des que es van plantejar l'acollida dels professionals de nova incorporació.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Les biblioteques escolars. La visió municipal.
Fomentar l'interès per la lectura entre els nens i les nenes, ser capaços de transmetre'ls la importància que té per a la seva formació l'apropament als llibres, no només des de la vessant acadèmica, sinó també per totes les sensacions i emocions que els llibres els poden aportar, són, sens dubte, reptes que totes les administracions que estem vinculades amb el món educatiu compartim amb el professorat.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Inspecció d'Educació i avaluació en la LOE.
L'article valora la LOE com a marc legal que, integrant els objectius de la Unió Europea, permet afrontar els reptes educatius dels nous contextos socials si es desenvolupa adequadament dins el marc autonòmic. Aquest marc possibilita un avenç en els processos d'avaluació de tots els elements del sistema per garantir-ne la qualitat i destaca el paper significatiu de la inspecció d'educació de Catalunya en aquesta tasca, en la qual ha acumulat experiència i rigor.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Cent anys després de l'afusellament del pedagog Ferrer i Guàrdia.
Ja han passat cent anys de la mort de Francesc Ferrer i Guàrdia. L'article fa referència a la petjada que ha deixat en el món educatiu, així com també els oblits que ha patit la seva obra. L'autor reivindica la figura del pedagog, tot reflexionant críticament sobre qüestions educatives i socials molt actuals.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La biblioteca escolar «puntedu», un espai de coneixement i aprenentatge.
S'ha produït un canvi important a les biblioteques públiques, actualment convertides en centres dinàmics i facilitadors de cultura, atès que han deixat de ser espais exclusius d'estudiosos i han esdevingut llocs on coincideixen generacions i orígens diferents i on troben el que necessiten per desenvolupar-se culturalment i personalment.