Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Introducción
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Prólogo
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Competencias educativas y su evaluación en PISA
Els grans programes d’avaluació internacional, com ara el PISA, es limiten a avaluar coneixements instrumentals (llengua, matemàtiques i ciències) i prescindeixen d’altres àrees de coneixement per múltiples raons, entre altres la dificultat d’establir pautes d’avaluació consistents. Aquest capítol parla de l’avaluació de competències a través dels informes i proves internacionals, centrant-se en les ciències experimentals i la competència científica com un model per avaluar la història.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Evaluación del pensamiento histórico y conceptos metodológicos de la historia
En aquest capítol es presenta un marc global per a l’avaluació de la història, similar al model utilitzat pel PISA en ciències, a partir de quatre apartats: presentació del marc d’avaluació, revisió de la investigació didàctica i cognitiva sobre el pensament històric i els conceptes metodològics associats, revisió d’alguns currículums i marcs per a l’avaluació de la història i, finalment, un apartat de conclusió, on es justifica la selecció de quatre conceptes metodològics que constitueixen el nucli de les competències històriques.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Utilizar las pruebas históricas: conceptos, aprendizaje y evaluación
El treball a classe amb les fonts històriques es planteja freqüentment com una adquisició de destreses o tècniques de treball que són un complement a l’aprenentatge dels continguts històrics. Aquestes destreses són útils per familiaritzar l’alumne amb el tractament de la informació, una cosa que és fonamental en la societat de la informació. Aquest capítol se centra en el concepte, l’aprenentatge i l’avaluació de la competència de fer servir les proves històriques.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La explicación causal en historia: conceptos, aprendizaje y evaluación
Aquest capítol se centra en el concepte, l’aprenentatge i l’avaluació de la competència d’entendre la lògica del coneixement històric. Aquesta competència se centra en els aspectes específics de la investigació i de l’explicació històrica, concretats en els conceptes metodològics. Un d’aquests aspectes és l’explicació causal, tema principal d’aquest capítol, en què s’analitzen les característiques de l’explicació històrica, es descriuen dades sobre la comprensió que té l’alumnat adolescent sobre aquest tema i, finalment, es proposa un marc per avaluar l’explicació causal.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La explicación histórica contextualizada o por empatía: conceptos, aprendizaje y evaluación
Aquest capítol se centra en el concepte, l’aprenentatge i l’avaluació de la competència d’entendre la lògica del coneixement històric. Aquesta competència se centra en els aspectes específics de la investigació i de l’explicació històrica, concretats en els conceptes metodològics. Un d’aquests aspectes és l’empatia històrica, tema principal d’aquest capítol, en què s’analitza la seva naturalesa i significat, es revisa la investigació didàctica sobre el seu aprenentatge per part dels alumnes i, finalment, es proposen instruments i exemples de preguntes per a l’avaluació d’aquest tipus d’explicació històrica.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Tiempo histórico, cambio y continuidad: conceptos, aprendizaje y evaluación
Aquest capítol se centra en el concepte, l’aprenentatge i l’avaluació de la competència d’entendre la lògica del coneixement històric. Aquesta competència se centra en els aspectes específics de la investigació i de l’explicació històrica, concretats en els conceptes metodològics. Un d’aquests aspectes és el temps històric, tema principal d’aquest capítol, en què es recull la distinció dels conceptes i destreses que l’alumne necessita comprendre i saber aplicar en relació amb el temps i el canvi, el disseny d’activitats i preguntes adequades per a la seva avaluació i, finalment, les idees i nocions preconcebudes de l’alumnat que poden interferir en el seu aprenentatge.
Una proposta eminentment pràctica, una eina perquè el professorat d’història de secundària pugui ensenyar i avaluar coneixements del passat juntament amb la reflexió sobre la seva naturalesa i utilitat.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Una proposta eminentment pràctica, una eina perquè el professorat d’història de secundària pugui ensenyar i avaluar coneixements del passat juntament amb la reflexió sobre la seva naturalesa i utilitat.