Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Presentación
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Cómo buscar información
Actualment disposem de grans quantitats d’informació, que cal saber cercar, seleccionar i filtrar de manera eficient. Aquest capítol tracta sobre estratègies per planificar la recerca d’informació, tenint en compte l’objectiu i el tipus d’informació, i sobre com es poden fer cerques afinades, acotades en relació amb l’objectiu i efectives pel que fa al volum de resultats obtinguts.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Cómo citar la bibliografía y las fuentes de información consultadas
L’objectiu d’aquest capítol és presentar les principals eines perquè l’alumnat aprengui a elaborar una bibliografia i perquè sàpiga especialment com s’han de citar diferents fonts d’informació consultades i les maneres que hi ha per citar una informació determinada, ja que aquesta informació tindrà un autor amb uns drets que s’han de respectar. Tot això servirà per sistematitzar els passos i els punts bàsics que s’han d’utilitzar en la creació d’una bibliografia bàsica i de consulta.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Cómo fomentar la lectura comprensiva
La lectura és un dels mitjans de què disposem per adquirir coneixements, conèixer altres visions de la realitat i reflexionar sobre les nostres concepcions, és a dir, una de les bases de l’aprenentatge. Malgrat això, llegir no serveix per a res si no s’entén el que es llegeix. En aquest capítol s’ofereixen algunes estratègies perquè els alumnes comprenguin els textos mitjançant la identificació d’idees clau i els detalls més rellevants d’un text i sàpiguen emetre un judici crític sobre el que s’està llegint.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Cómo presentar gráficamente las ideas de un texto
En aquest capítol s’ofereixen algunes estratègies i eines per crear representacions gràfiques de les idees d’un text, mantenint l’estructura lògica subjacent al missatge mitjançant les interrelacions entre idees principals i idees secundàries, i atenent principalment les diferents formes de representació gràfica que hi ha: esquemes, mapes conceptuals, diagrames o quadres sinòptics.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Cómo hacer un guión y disponer de pautas básicas para redactar un trabajo escrito
El professorat sol sol·licitar als estudiants que facin treballs monogràfics, de tipus assaig, de recerca, d’anàlisi i de síntesi d’informació, entre d’altres. Però se’ls ajuda a aprendre com ho han de fer? En aquest capítol s’indiquen algunes pautes que permeten optimitzar el treball partint d’un guió. Es tracta de recomanacions generals per desenvolupar un treball escrit, en aquest cas un treball monogràfic, tenint en compte tant el contingut com la forma, i que pot adaptar-se a un altre tipus de treballs i per a qualsevol alumne.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Cómo disponer de pautas básicas para una exposición oral
Alguns alumnes tenen dificultats a l’hora de parlar en el grup de classe per múltiples motius, una situació que pot arribar a produir por, taquicàrdies, sensació d’ofec, etc. Per això resulta essencial oferir pautes als estudiants perquè millorin la seva comunicació oral, ja que es tracta d’una competència clau i necessària per al seu desenvolupament personal i professional. En aquest capítol s’ofereixen algunes pautes per estimular l’alumnat a parlar en públic, tant per superar els nervis, com per fer una exposició oral estructurada, suggerent, amena i interessant.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Cómo preparar y responder distintos tipos de examen
L’avaluació és un procés de recollida d’informació i de valoració per a la millora dels processos d’aprenentatge, de la informació que s’ofereix a les famílies i als alumnes sobre els seus processos de creixement, de la pràctica professional i dels centres educatius. En aquest capítol tractarem, concretament, de l’avaluació a la qual els alumnes s’han d’enfrontar mitjançant diferents tipus de proves i activitats avaluatives, en què han de demostrar el seu coneixement, aprenentatges adquirits, competències, etc.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Cómo ir elaborando un proyecto de curso
Hi ha una gran varietat de projectes, però cadascun presenta certes particularitats que els docents han de considerar per poder facilitar tot tipus de pautes al seu alumnat. Aquest capítol se centra en els projectes de curs dins de l’àmbit educatiu com a eina didàctica per a l’aprenentatge globalitzat de determinats continguts. Es pretén oferir pautes perquè el professorat descrigui als seus alumnes què és, quins són els seus objectius principals, passos i característiques per elaborar-lo i els elements per millorar-lo.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Cómo elaborar un portafolios
El portafolis s’entén com un suport que recull les evidències d’aprenentatge (del procés i del producte), documentant el progrés d’una persona i afavorint la reflexió sobre què i com s’ha après. En aquest capítol es presenta el portafolis o carpeta d’aprenentatge com a instrument d’avaluació dels aprenentatges que s’han assolit durant un curs determinat. Se’n donarà a conèixer l’estructura, les evidències que ha d’incorporar i els diferents tipus de portafolis segons el suport en què es presenti: paper, electrònic o en línia.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Cómo organizar el trabajo autónomo y el tiempo de estudio individual
L’organització del temps d’estudi individual és un hàbit d’estudi que es pot aprendre. El temps d’estudi és una cosa que cadascú ha de gestionar de manera particular, perquè es tracta d’adequar les necessitats i les prioritats personals a les necessitats de dedicació per obtenir uns resultats satisfactoris. En aquest capítol s’ofereixen alguns consells pràctics perquè l’alumnat planifiqui les seves sessions de treball i estudiï de la manera que sigui més eficaç amb la consegüent finalitat de treure profit del curs i millorar el rendiment dels seus estudis.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Cómo organizar el trabajo en grupo
Un dels aprenentatges que l’alumnat ha d’incorporar al llarg de la seva vida acadèmica és la capacitat de treballar en grup, una competència considerada transversal, que els serà útil no només en l’àmbit escolar, sinó en el seu futur desenvolupament personal i professional. Aquest capítol centra l’atenció en com s’ha de potenciar el treball en equip de l’alumnat i, especialment, en com s’ha d’organitzar de manera més eficaç, oferint unes pistes clau amb l’objectiu principal que l’alumnat aprengui i adquireixi habilitats i actituds bàsiques per millorar el seu treball en grup.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.