Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Una enseñanza basada en la formación en competencias para la vida
El terme competència sorgeix en la dècada dels setanta per tal de definir el que feia augmentar el rendiment a la feina. Aquest concepte es trasllada a l’àmbit educatiu a finals del segle xx. A les institucions educatives adquireix un altre valor quan es considera la competència com la capacitat per resoldre problemes en qualsevol situació. L’escola ha de preparar per poder actuar de manera eficient davant dels problemes que pot presentar la vida mitjançant la formació integral de les persones.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Características y condiciones para una enseñanza de competencias
Partint de la creença que l’escola ha d’educar per a la vida, en aquest capítol s’aborden els criteris que hauran de tenir les seqüències d’ensenyament i aprenentatge, basades en un enfocament globalitzat, i es presenten els continguts d’aprenentatge a partir d’una situació de la realitat. Es formulen les característiques de les diferents fases que ha de preveure qualsevol dels mètodes d’ensenyament que pretenen formar en competències per a la vida.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Métodos para la enseñanza de las competencias
Els mètodes per a l’ensenyament de competències han de complir una sèrie de condicions perquè l’aprenentatge sigui tan significatiu com sigui possible, de manera que s’assoleixi el màxim grau de domini de la competència. En aquest capítol veurem que la transició del model transmissiu i deductiu a la utilització de metodologies globalitzadores permet avançar progressivament en un itinerari de creixent complexitat metodològica que es desprèn d’un ensenyament que pretén preparar els alumnes en competències per a la vida.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Método de proyectos
En aquest capítol es tracta d’una manera clara i precisa l’origen del mètode de projectes (Kilpatrick) i la seva fonamentació teòrica, se’n revisa l’evolució i se’n destaquen les competències específiques i més adequades, a la vegada que es proposen pautes per aplicar-lo a l’aula i afavorir, així, l’aprenentatge per competències. Es tanca el capítol amb diversos exemples aplicats a cada etapa i des de l’enfocament de diverses àrees curriculars.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Centros de interés
En aquest capítol es tracta d’una manera clara i precisa l’origen del mètode dels centres d’interès (Decroly) i la seva fonamentació teòrica, se’n revisa l’evolució i se’n destaquen les competències específiques i més adequades, a la vegada que es proposen pautes per aplicar-lo a l’aula i afavorir, així, l’aprenentatge per competències. Es tanca el capítol amb diversos exemples aplicats a cada etapa i des de l’enfocament de diverses àrees curriculars.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Método de investigación del medio
En aquest capítol es tracta d’una manera clara i precisa l’origen del mètode d’investigació en el medi (Freinet) i la seva fonamentació teòrica, se’n revisa l’evolució i se’n destaquen les competències específiques i més adequades, a la vegada que es proposen pautes per aplicar-lo a l’aula i afavorir, així, l’aprenentatge per competències. Es tanca el capítol amb diversos exemples aplicats a cada etapa i des de l’enfocament de diverses àrees curriculars.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Proyectos de trabajo globales
En aquest capítol es tracta d’una manera clara i precisa l’origen dels projectes de treball globals i la seva fonamentació teòrica, se’n revisa l’evolució i se’n destaquen les competències específiques i més adequades, a la vegada que es proposen pautes per aplicar-lo a l’aula i afavorir, així, l’aprenentatge per competències. Es tanca el capítol amb diversos exemples aplicats a cada etapa i des de l’enfocament de diverses àrees curriculars.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Estudio de caso y aprendizaje basado en problemas (ABP)
En aquest capítol es tracta d’una manera clara i precisa l’origen del mètode dels estudis de cas i l’aprenentatge basat en problemes i la seva fonamentació teòrica, se’n revisa l’evolució i se’n destaquen les competències específiques i més adequades, a la vegada que es proposen pautes per aplicar-lo a l’aula i afavorir, així, l’aprenentatge per competències. Es tanca el capítol amb diversos exemples aplicats a cada etapa i des de l’enfocament de diverses àrees curriculars.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Role-playing y simulación
En aquest capítol es tracta d’una manera clara i precisa l’origen del mètode del role-playing i la simulació i la seva fonamentació teòrica, se’n revisa l’evolució i se’n destaquen les competències específiques i més adequades, a la vegada que es proposen pautes per aplicar-lo a l’aula i afavorir, així, l’aprenentatge per competències. Es tanca el capítol amb diversos exemples aplicats a cada etapa i des de l’enfocament de diverses àrees curriculars.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Aprendizaje servicio
En aquest capítol es tracta d’una manera clara i precisa l’origen del mètode de l’aprenentatge servei i la seva fonamentació teòrica, se’n revisa l’evolució i se’n destaquen les competències específiques i més adequades, a la vegada que es proposen pautes per aplicar-lo a l’aula i afavorir, així, l’aprenentatge per competències. Es tanca el capítol amb diversos exemples aplicats a cada etapa i des de l’enfocament de diverses àrees curriculars.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Aprendizaje productivo
En aquest capítol es tracta d’una manera clara i precisa l’origen del mètode de l’aprenentatge productiu i la seva fonamentació teòrica, se’n revisa l’evolució i se’n destaquen les competències específiques i més adequades, a la vegada que es proposen pautes per aplicar-lo a l’aula i afavorir, així, l’aprenentatge per competències. Es tanca el capítol amb diversos exemples aplicats a cada etapa i des de l’enfocament de diverses àrees curriculars.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Introducción
El llibre presenta deu mètodes d’ensenyament i aprenentatge per al desenvolupament de les competències per a la vida amb l’objectiu de donar una visió global de les diferents possibilitats d’afrontar els processos d’ensenyament a l’aula.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
El llibre presenta deu mètodes d’ensenyament i aprenentatge per al desenvolupament de les competències per a la vida amb l’objectiu de donar una visió global de les diferents possibilitats d’afrontar els processos d’ensenyament a l’aula.