Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Presentación
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Aprendizaje servicio: ejemplos y definiciones
En aquest capítol s’exemplifiquen i es presenten les diverses definicions de l’aprenentatge servei. Així, se citen unes quantes experiències de diferent tipologia i adreçades a diferents etapes educatives; es comparen, a continuació, algunes definicions tenint en compte el grau de detecció de necessitat social, de benefici a la comunitat i de reflexió, entre altres elements, i, finalment, s’enumeren els principals elements que entren en joc en aquesta metodologia pedagògica.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
El aprendizaje servicio en la pedagogía contemporánea
La intenció d’aquest capítol no és ocupar-se, en sentit estricte, de la història de l’aprenentatge servei, sinó comentar la gènesi d’aquestes pràctiques sense una ambició prioritàriament historiogràfica. S’hi identifiquen algunes fonts significatives en la formació i legitimació de la idea de vincular processos d’aprenentatge amb la realització de serveis a la comunitat. També es descriu com la gestació de l’aprenentatge servei requereix múltiples agents.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Aprendizaje servicio y necesidades sociales
En aquest capítol es presenta l’anàlisi de necessitats socials com a estímul de la capacitat crítica i la iniciativa solidària relacionades amb l’aprenentatge servei. S’analitza, en primer lloc, la idea de necessitat social; en segon lloc, es presenten les raons per les quals els centres s’haurien d’obrir a la realitat i a les seves necessitats; en tercer lloc, es presenta la idea de repte cívic en els projectes d’aprenentatge servei, i, finalment, s’explica com poden despertar els docents aquesta mirada crítica en un procés de presa de consciència que impulsi els joves a una acció solidària.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
El servicio en el aprendizaje servicio
El servei a la comunitat és un dels elements identificadors de l’aprenentatge servei i, des del punt de vista pedagògic, el que confereix més personalitat a aquesta metodologia. L’objecte d’aquest capítol és analitzar diferents reflexions i punts de vista sobre el servei a la comunitat, amb la finalitat d’aclarir les prioritats dels diversos enfocaments, però sense la intenció de marcar uns límits massa estrets a una pràctica educativa i social la flexibilitat de la qual és, precisament, un dels seus valors més preuats.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
El aprendizaje en el aprendizaje servicio
L’aprenentatge és, tal com el seu nom indica, un dels elements clau en els projectes d’aprenentatge servei. En aquest marc, el capítol parteix d’una reflexió sobre el sentit dels aprenentatges en aquesta mena de projectes; repassa algunes de les seves principals aportacions pedagògiques; proposa una classificació de les competències transversals promogudes; presenta els diferents moments, espais i agents per aprendre, i aporta unes quantes pistes per a la seva introducció en les institucions educatives.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La pedagogía del aprendizaje servicio
Malgrat la diversitat d’experiències d’aprenentatge servei i la singularitat de cadascuna d’elles, en totes cristal·litzen elements comuns que ens animen a definir una pedagogia pròpia de l’aprenentatge servei. A això es destina aquest capítol. En primer lloc, es mostra amb quines tradicions entronca més fàcilment i es detallen els elements pedagògics que, al nostre entendre, són clau d’aquesta pràctica. En segon lloc, aquest capítol se centra en el recorregut metodològic que proposa.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Partenariado y redes para el aprendizaje servicio
Aquest capítol s’inicia recordant els principals moments de la relació entre escola i comunitat, i veient el paper que pot tenir l’aprenentatge servei com a mètode per travar aquesta relació. Després es presenten les instàncies que teixeixen la xarxa de complicitats que requereix l’aprenentatge servei: els centres educatius, les entitats que ofereixen possibilitats de servei, els elements de connectivitat i les accions territorials en favor de l’aprenentatge servei.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
¿Por qué hacer actividades de aprendizaje servicio?
Aquest capítol pretén ser una síntesi dels aspectes més significatius i motivadors que poden animar i ajudar el professorat i altres professionals que tenen relació amb l’educació a organitzar i desenvolupar activitats d’aprenentatge servei als seus centres de treball. Així mateix, s’intenten conjugar per convèncer que, malgrat totes les dificultats que podem trobar, val la pena implicar-se en la realització de projectes i activitats d’aprenentatge servei.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Referencias bibliográficas
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Bibliografía
L'/aprenentatge servei/ és una metodologia que combina en una sola activitat l'aprenentatge de continguts, competències i valors amb la realització de tasques de servei a la comunitat. L'aprenentatge servei parteix de la idea que l'ajuda mútua és un mecanisme de progrés personal, econòmic i social millor que la persecució obsessiva del profit individual. A més a més de situar el lector en el que és l'aprenentatge servei, aquesta obra presenta diversos exemples, l'emmarca en el si de les principals tradicions de la pedagogia contemporània i aborda els elements que el caracteritzen: les necessitats que atén, la idea de servei que proposa i els aprenentatges que proporciona; així com les qüestions que han de tenir-se en compte quan es vol generalitzar l'aprenentatge servei en un territori.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
L'/aprenentatge servei/ és una metodologia que combina en una sola activitat l'aprenentatge de continguts, competències i valors amb la realització de tasques de servei a la comunitat. L'aprenentatge servei parteix de la idea que l'ajuda mútua és un mecanisme de progrés personal, econòmic i social millor que la persecució obsessiva del profit individual. A més a més de situar el lector en el que és l'aprenentatge servei, aquesta obra presenta diversos exemples, l'emmarca en el si de les principals tradicions de la pedagogia contemporània i aborda els elements que el caracteritzen: les necessitats que atén, la idea de servei que proposa i els aprenentatges que proporciona; així com les qüestions que han de tenir-se en compte quan es vol generalitzar l'aprenentatge servei en un territori.