Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Presentación
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La formación del futuro profesorado de Lengua: las prácticas en los centros educativos
En aquest capítol les autores presenten i argumenten el seu punt de vista sobre dos aspectes clau contextualitzats, en aquest cas en l’àrea de llengua i literatura, tenint en compte les pràctiques als centres educatius com el període més rellevant i decisiu per a la formació del futur professorat. En primer lloc, ofereixen criteris i condicions per al disseny i l’organització d’aquestes pràctiques i, en segon lloc, aborden el seguiment del procés per part d’estudiants i tutors i els instruments que es poden fer servir, oferint pautes, estratègies i tècniques de diferent tipus.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Desarrollando la mirada investigadora en el aula. La práctica reflexiva: herramienta para el desarrollo profesional como docente
Quina és la millor manera de formar-se com a docent? Quins són els elements clau per desenvolupar la capacitat per reflexionar críticament sobre la pràctica docent? Com es pot ajudar a afavorir la mirada investigadora cap a l’aula? Quins instruments podem fer servir per al seguiment del propi procés de formació? En aquest capítol es parla de tots aquests aspectes, centrant-se en el futur professorat de llengua i literatura.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Otra manera de decir «te quiero»: una consecuencia para introducir la lírica contemporánea en la educación secundaria
Aquest capítol gira a l’entorn de l’ensenyament de la poesia. En primer lloc, l’autor reflexiona sobre com es poden esquivar les dificultats i com es pot fer front a la complexitat que la lectura de textos poètics, especialment dels contemporanis, pot suposar en l’educació secundària. Seguidament, presenta una seqüència didàctica sobre un poema de Luis Cernuda, i ofereix un gran nombre de recursos i diversos exemples d’activitats sobre el tema, així com indicacions sobre la seva avaluació.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Dos propuestas para enseñar el discurso oral
Aquest capítol presenta dues propostes per intervenir en l’ensenyament del discurs oral: la primera, adreçada especialment a primer i segon d’ESO, se centra en el discurs oral formal com a projecte global del centre educatiu, en què es pretén una intervenció col·lectiva del professorat de qualsevol matèria. La segona, aplicable a la classe de llengua de tercer o quart d’ESO, consisteix en una seqüència didàctica que planteja la preparació i presentació oral de la crítica d’una obra.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
El lugar de la gramática en la enseñanza de la Lengua
Felipe Zayas discuteix en aquest capítol el lloc de la gramàtica en l’ensenyament de la llengua a partir de seqüències didàctiques concretes. Planteja la necessitat d’examinar i redefinir els continguts gramaticals, la sintaxi de l’oració i les oracions de relatiu. Es tracta d’un enfocament que advoca per lligar les dimensions semàntica i pragmàtica de la llengua amb la descripció formal, l’estudi dels gèneres textuals amb la reflexió sobre els fets lingüístics.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La enseñanza de la expresión escrita en la educación secundaria
Aquest capítol aborda qüestions com ara què s’espera de l’alumnat de secundària en producció escrita o com escriu el nostre alumnat. En aquest context, presenta una mostra variada dels principals errors que sol cometre l’alumnat o els problemes amb què se sol trobar en l’expressió escrita. Així mateix, proposa criteris bàsics, recursos i orientacions concretes per afrontar l’ensenyament de l’expressió escrita.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Proyectos de investigación en la educación secundaria
En aquest capítol, l’autora tracta la construcció de projectes de recerca, que, si bé poden tenir un caràcter interdisciplinari, en ells sempre resulten clau els procediments relacionats amb el domini dels usos lingüístics. Ofereix recursos amplis per planificar l’organització i l’elaboració del treball en les seves facetes més variades.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
El tratamiento integrado de lenguas: los proyectos de comunicación
El tractament integrat de llengües (TIL) s’ha estès en el món de l’ensenyament de les llengües en els darrers anys avalat per les investigacions sobre l’aprenentatge de les llengües, sobre les transferències d’aprenentatges entre les llengües i sobre la importància de programar simultàniament els aprenentatges lingüístics i no lingüístics. Així mateix, la seva presència en el món educatiu s’ha vist reforçada per l’extensió de l’ensenyament bilingüe i plurilingüe, que per ser eficaç necessita l’aprofitament del coneixement lingüístic de l’alumnat en totes les llengües de què disposi. Aquest capítol parla de tot això i ofereix, a més, un exemple de projecte integrat: «De professió periodista», «Kazetaritza Ianbide», «You be the reporter».
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Práctica escolar creativa de la publicidad. Explorando la persuasión publicitaria desde el aula
Aquest capítol explora la publicitat com a manera de persuasió a través d’una seqüència didàctica que ofereix grans possibilitats d’adaptació a diferent alumnat. Els autors —Alba Ambrós i Joan Marc Ramos— hi presenten, al llarg de 12 sessions, una àmplia proposta d’exploració reflexiva que, a través de la pràctica de creació de tres anuncis (oral, verboicònic i visual), permet reflexionar i discutir al voltant dels recursos lingüístics i visuals utilitzats per la publicitat.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Secuencias didácticas de Lengua y Literatura
En aquest capítol trobem una àmplia selecció de seqüències didàctiques de llengua i literatura, centrades en l’ensenyament de la comprensió lectora, de l’escriptura, de la comprensió oral, de la gramàtica i de la literatura. El panorama que ofereixen pot ser una font d’orientació valuosa per a qui vulgui programar per a la classe de llengua i literatura en l’educació secundària.
Llibre que gira al voltant del pràcticum, i ofereix exemples concrets, clars i ordenats sobre com procedir en l'ensenyament de la Llengua castellana i la Literatura. Per al professor en formació inicial i per al docent en exercici.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Llibre que gira al voltant del pràcticum, i ofereix exemples concrets, clars i ordenats sobre com procedir en l'ensenyament de la Llengua castellana i la Literatura. Per al professor en formació inicial i per al docent en exercici.