Personalització del contingut
Resum
L’acció de conviure a l’escola consisteix en què uns alumnes puguin compartir amb altres aquest espai social, des d’uns codis normatius, així com evitar els conflictes ordinaris de l’aula. Per tant, els programes educatius cap a una educació en valors, han de recollir aquelles competències personals que permetin que l’alumnat participi d’aquest procés socioeducatiu. L’educació física, com a matèria que incideix en el desenvolupament integral del nostre alumnat, ha d’ajudar aquest desenvolupament ètic i social a partir d’unes activitats cooperatives que incideixin en la solidaritat, la justícia social, la tolerància o el diàleg, entre altres. Per això, tant als docents en general i de manera particular als educadors d’educació física, se’ls ofereix des d’aquest llibre pautes cooperatives sobre com resoldre els conflictes que sorgeixen a les aules, Aixa com activitats i estratègies metodològiques que ajuden a reflexionar als escolars sobre aquests comportaments, presentant criteris d’avaluació formativa que poden ajudar-nos a revisar si s’han obtingut aquestes competències cooperatives.
Autors
Antonio Fraile Aranda, Víctor M. López Pastor, Jesús Vicente Ruiz de Omeñaca, Carlos Velázquez Callado
Categories
Estrategias de la educación física, Estratègies de l'educació física, Resolució de conflictes / mediació, Resolución de conflictos / mediación
Col·leccions
Paraules clau del producte
actividades, competencias cooperativas, conflictos, educación física, estrategias metodológicas, proceso socio educativo