Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Introducción
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
¿Por qué es importante la música en la etapa 0-6?
Per als nens i les nenes, els sons i la música constitueixen un element clau a l’hora de descobrir i prendre contacte amb el món que els envolta, de desenvolupar la seva percepció auditiva, de comunicar-se i socialitzar-se, d’usar la seva imaginació i desenvolupar la seva creativitat, d’expressar el que no poden dir amb paraules i, també, una font inesgotable de gaudi, entreteniment i plaer. En aquest capítol s’ofereix un repàs sobre el desenvolupament musical des d’abans del naixement fins als sis anys. Així mateix, s’exposen les raons que justifiquen la necessitat de potenciar l’educació musical a l’escola i unes quantes reflexions sobre el paper de la família i dels educadors infantils, fonamentals per ajudar els nens i nenes a connectar-se amb el món sonor que els envolta.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La música en el aula
Judith Akoschky, especialista en educació infantil, ens presenta de manera precisa, concreta i rigorosa una proposta metodològica musical per al 0-3 i una altra per al 3-6, i ens proporciona, per a cadascun dels cicles, diferents activitats i interessants arguments perquè els nens i nenes d’aquestes edats experimentin, assimilin, reelaborin, triïn i produeixin mitjançant tasques en les quals el so i la música, l’escolta sonora i musical, el cant, l’execució d’instruments o el moviment corporal siguin presents a l’aula. Concretament, aquest capítol parla sobre presència de la música a l’aula d’educació infantil i de quines són les característiques que han de tenir les activitats musicals per a aquesta etapa i el paper que haurà d’exercir la mestra o el mestre.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
El sonido y la música
Judith Akoschky, especialista en educació infantil, ens presenta de manera precisa, concreta i rigorosa una proposta metodològica musical per al 0-3 i una altra per al 3-6, i ens proporciona per a cadascun dels cicles diferents activitats i interessants arguments perquè els nens i nenes d’aquestes edats experimentin, assimilin, reelaborin, triïn i produeixin mitjançant tasques en les quals el so i la música, l’escolta sonora i musical, el cant, l’execució d’instruments o el moviment corporal siguin presents a l’aula. Concretament, aquest capítol parla sobre la presència de la música a l’aula d’educació infantil i de quines són les característiques que han de tenir les activitats musicals per a aquesta etapa i el paper que haurà d’exercir la mestra o el mestre.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La escucha sonora y musical
Judith Akoschky, especialista en educació infantil, ens presenta de manera precisa, concreta i rigorosa una proposta metodològica musical per al 0-3 i una altra per al 3-6, i ens proporciona per a cadascun dels cicles diferents activitats i interessants arguments perquè els nens i nenes d’aquestes edats experimentin, assimilin, reelaborin, triïn i produeixin mitjançant tasques en les quals el so i la música, l’escolta sonora i musical, el cant, l’execució d’instruments o el moviment corporal siguin presents a l’aula. Concretament, aquest capítol tracta sobre la importància de saber escoltar i apreciar la música, determinant quins són els seus continguts i el paper del mestre o mestra en la selecció musical.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La voz y el canto
Judith Akoschky, especialista en educació infantil, ens presenta de manera precisa, concreta i rigorosa una proposta metodològica musical per al 0-3 i una altra per al 3-6, i ens proporciona per a cadascun dels cicles diferents activitats i interessants arguments perquè els nens i nenes d’aquestes edats experimentin, assimilin, reelaborin, triïn i produeixin mitjançant tasques en les quals el so i la música, l’escolta sonora i musical, el cant, l’execució d’instruments o el moviment corporal siguin presents a l’aula. Concretament, aquest capítol parla sobre la veu i el cant, l’ensenyament i aprenentatge de cançons i la necessitat de cuidar la veu.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Los instrumentos
Judith Akoschky, especialista en educació infantil, ens presenta de manera precisa, concreta i rigorosa una proposta metodològica musical per al 0-3 i una altra per al 3-6, i ens proporciona per a cadascun dels cicles diferents activitats i interessants arguments perquè els nens i nenes d’aquestes edats experimentin, assimilin, reelaborin, triïn i produeixin mitjançant tasques en les quals el so i la música, l’escolta sonora i musical, el cant, l’execució d’instruments o el moviment corporal siguin presents a l’aula. Concretament, aquest capítol presenta els instruments dels quals podem disposar en educació infantil, i ens parla de la importància d’explorar els sons, d’acompanyar la música mitjançant la percussió corporal i de la cura dels instruments.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
El movimiento corporal
Judith Akoschky, especialista en educació infantil, ens presenta de manera precisa, concreta i rigorosa una proposta metodològica musical per al 0-3 i una altra per al 3-6, i ens proporciona per a cadascun dels cicles diferents activitats i interessants arguments perquè els nens i nenes d’aquestes edats experimentin, assimilin, reelaborin, triïn i produeixin mitjançant tasques en les quals el so i la música, l’escolta sonora i musical, el cant, l’execució d’instruments o el moviment corporal siguin presents a l’aula. Concretament, aquest capítol se centra en el moviment corporal, tenint en compte en particular la dansa com a llenguatge artístic diferenciat, però aliada del moviment corporal per millorar la recepció, escolta i apreciació de la música en aquesta etapa educativa.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Música y juego
Judith Akoschky, especialista en educació infantil, ens presenta de manera precisa, concreta i rigorosa una proposta metodològica musical per al 0-3 i una altra per al 3-6, i ens proporciona per a cadascun dels cicles diferents activitats i interessants arguments perquè els nens i nenes d’aquestes edats experimentin, assimilin, reelaborin, triïn i produeixin mitjançant tasques en les quals el so i la música, l’escolta sonora i musical, el cant, l’execució d’instruments o el moviment corporal siguin presents a l’aula. Concretament, aquest capítol centra l’atenció en el joc, destacant la importància del caràcter lúdic que ha de presentar qualsevol proposta d’educació musical i tenint en compte els jocs tradicionals com a part del repertori.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La invención musical: imitar, improvisar y crear
Judith Akoschky, especialista en educació infantil, ens presenta de manera precisa, concreta i rigorosa una proposta metodològica musical per al 0-3 i una altra per al 3-6, i ens proporciona per a cadascun dels cicles diferents activitats i interessants arguments perquè els nens i nenes d’aquestes edats experimentin, assimilin, reelaborin, triïn i produeixin mitjançant tasques en les quals el so i la música, l’escolta sonora i musical, el cant, l’execució d’instruments o el moviment corporal siguin presents a l’aula. Concretament, aquest capítol es basa en la capacitat que té tot nen/a per inventar, imitar, improvisar i crear música, determinant els continguts que presenta la invenció musical en cadascun dels cicles.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Experiencias para compartir
Són nombroses les activitats musicals que es poden dur a terme, amb molt bons resultats, a l’escola infantil, fet que, de vegades, aconsegueix entusiasmar tant l’equip docent com els pares i les mares. Presentem en aquest capítol dues experiències de dos centres educatius que aconsegueixen aquest objectiu: «Cantar i aprendre en els primers anys de vida (0-3)», que va donar com a resultat un pràctic cançoner dividit en dues parts, una presentada per les educadores i la segona pels pares i mares, i «La música, un camí per connectar l’educació i l’entorn (3-6)», experiència centrada en el coneixement del mitjà social, on es van obrir les aules a no docents que participaven en els grups musicals de les festes de la localitat.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Aprendemos con la música. Ejemplos y propuestas de actividades musicales
En aquest capítol es mostren algunes activitats d’aula dutes a terme en diferents centres educatius i llocs geogràfics. S’ha elaborat una pauta que recull diversos aspectes per treballar en cadascuna de les propostes que es presenten. D’igual manera, al DVD que acompanya el llibre es poden visualitzar les activitats o alguns fragments d’elles. La intenció del capítol és oferir als educadors la possibilitat de reflexionar, a partir dels exemples exposats o de les activitats que puguin fer a les seves aules, sobre què es vol aconseguir amb el treball musical que es duu a terme, i generar interrogants sobre els aspectes teòrics musicals i no musicals que giren al voltant de les activitats proposades.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Referencias bibliográficas
Un llibre que acosta la música als docents d'infantil, proporcionant idees que els permetin afrontar la planificació i la posada en pràctica. Inclou un DVD amb exemplificacions d'activitats quotidianes en diferents entorns geogràfics.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Un llibre que acosta la música als docents d'infantil, proporcionant idees que els permetin afrontar la planificació i la posada en pràctica. Inclou un DVD amb exemplificacions d'activitats quotidianes en diferents entorns geogràfics.