Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Presentación
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Evaluación en educación y evaluación del aprendizaje en educación física
L’avaluació és un dels àmbits de la recerca educativa que més interès ha despertat en professionals i investigadors. L’avaluació educativa té un alt grau de complexitat com a objecte d’estudi i com a pràctica pedagògica, ja que presenta una gran diversitat de funcions i finalitats i una gran capacitat d’influència sobre els processos d’ensenyament i aprenentatge. Aquest capítol se centra en l’avaluació en l’aprenentatge específic de l’educació física, presentant les seves funcions i finalitats, així com alguns indicadors i instruments avaluatius.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Evaluación de la enseñanza: análisis y propuestas
Si parlem de l’avaluació en educació física no es pot obviar la qüestió de l’avaluació de la tasca que fa el professor: l’ensenyament. Aquest capítol tracta sobre l’avaluació de l’ensenyament, al·ludint als diversos enfocaments i línies d’estudi sobre la qualitat de l’ensenyament. A partir de l’anàlisi de les diferents fases de l’ensenyament, es fa referència a alguns procediments i instruments per a la seva avaluació, fent èmfasi en els que es fan servir en l’estudi de l’ensenyament en educació física.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Evaluación de las capacidades físicas básicas
La motricitat humana té diferents possibilitats d’estudi, i una d’elles es refereix a les capacitats físiques bàsiques i a com condicionen aquesta motricitat. Aquest capítol fa al·lusió a determinats factors que tenen a veure amb l’entrenament i el rendiment esportiu, per tal de saber com rendeixen les persones a través de determinades proves que mesuren el grau de desenvolupament de les capacitats físiques bàsiques, com ara la força, la velocitat, la resistència i la flexibilitat.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Evaluación de las capacidades coordinativas
En aquest capítol es planteja, en primer lloc, un marc conceptual relatiu a les capacitats coordinatives, com ara la coordinació i l’equilibri, i s’analitza la seva definició i la classificació dels factors que les condicionen, així com els aspectes derivats de les diferents terminologies que s’utilitzen per a la seva denominació. Així mateix, s’analitzen les implicacions en relació amb les habilitats motrius i es recullen, finalment, alguns instruments que en facilitaran la valoració.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Evaluación de las habilidades motrices
Plantejar com i què hem de saber de cadascuna de les habilitats motrius, tant les bàsiques com les específiques, per tal de facilitar el procés d’ensenyament i aprenentatge als alumnes i les alumnes i la seva posterior avaluació és el que es pretén donar a conèixer amb aquest capítol, a través d’un breu acostament al que entenem que són les habilitats motrius i les característiques que han de reunir per a la seva avaluació. Al final del capítol es presenten diverses propostes pràctiques per a l’avaluació de les habilitats motrius bàsiques i específiques.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Las actitudes y su evaluación en educación física
Per desenvolupar societats democràtiques i els ciutadans que les constitueixen, cal que les joves generacions adquireixin, al llarg del procés educatiu, els valors i actituds que facin possible aquest desenvolupament social i personal. Aquest capítol se centra a oferir algunes idees, suggeriments i propostes sobre com s’han d’avaluar les actituds en educació física i per què s’han d’avaluar. Amb aquesta finalitat, es presenta una anàlisi del significat, les característiques i les funcions que compleixen les actituds i es fa l’exposició d’algunes qüestions sobre el seu ensenyament i aprenentatge a la classe d’educació física.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Evaluación y morfología
Aquest capítol tracta de la salut corporal de l’alumnat i de com l’educació física pot avaluar i prevenir algun aspecte relacionat. A partir del concepte de morfologia i dels diferents paràmetres antropomètrics, la informació donada en aquest capítol servirà per prevenir problemes de la societat actual, com ara l’obesitat i les malalties associades. D’aquesta manera, l’educació física millorarà l’eficiència motriu i la qualitat de vida de l’alumnat.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La actitud postural y su evaluación
Els problemes relacionats amb la postura corporal és una de les qüestions que s’inclouen com a contingut en les propostes curriculars. La funció de l’educació física en l’àmbit escolar ha de ser la de promoure una presa de consciència de la rellevància que per a la salut física i mental té una postura corporal adequada, mirant d’educar i de prevenir tant com sigui possible l’aparició de postures corporals poc correctes que determinen la qualitat de vida. Aquest capítol mostra les alteracions corporals originades per una mala actitud postural i algunes tècniques i instruments per a la seva avaluació en l’àmbit escolar.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Salud, estilos de vida, actividad física y evaluación
Un estil de vida saludable requereix l’adopció d’una sèrie d’hàbits de comportaments, entre ells els que estan relacionats amb la realització d’activitat física. Aquest capítol pretén exposar què s’entén per un estil de vida saludable i les variables que el conformen, així com la promoció i educació de la salut en l’àmbit escolar, dins del marc de l’educació física. També s’analitza la relació entre activitat física i qualitat de vida i es presenten algunes propostes d’avaluació dels estils de vida en la població escolar.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La autoevaluación y la coevaluación en el aprendizaje autónomo y cooperativo (u otra forma de plantear la enseñanza y el aprendizaje de contenidos de
El propòsit d’aquest capítol és exposar i il·lustrar com la utilització de processos d’aprenentatge basats en la implicació de l’alumnat en l’autoavaluació i la coavaluació fa possible construir i posar en pràctica propostes didàctiques que contribueixin al desenvolupament de les capacitats d’aprenentatge autònom i cooperatiu. Així doncs, es presenta una proposta didàctica per al desenvolupament de continguts de condició física en l’educació secundària, la qual servirà com a exemple per a altres propostes didàctiques, adreçades a altres etapes i amb un altre tipus de continguts propis de l’educació física.
La integració dels aspectes teòrics i pràctics de l'avaluació en educació física fa que aquesta obra sigui un referent per a la investigació i la pràctica en l'àmbit escolar.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La integració dels aspectes teòrics i pràctics de l'avaluació en educació física fa que aquesta obra sigui un referent per a la investigació i la pràctica en l'àmbit escolar.