Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Un libro para la reflexión y la búsqueda de alternativas educativas de futuro
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Retos y salidas educativas en la entrada de siglo
Per reflexionar sobre com serà i com hauria de ser l’educació en els pròxims anys, en aquest capítol es plantegen cinc tendències principals. D’una banda, s’analitzen els canvis que s’estan produint actualment, reflexionant sobre les característiques de la societat de la informació i les seves conseqüències en les pràctiques educatives. D’altra banda, es proposa com ha de ser l’educació de l’entrada de mil·lenni, plantejant propostes com ara l’aprenentatge dialògic i les comunitats d’aprenentatge com a alternatives educatives a l’educació en el futur pròxim.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La educación que tenemos, la educación que queremos
Reflexionar sobre el present resulta impossible sense recórrer al passat, així com fer-ho sobre el futur també és impossible sense referir-se al passat i al present, ja que des d’aquests fonaments es construeixen les línies del que ha de venir. Després d’un interessant repàs del projecte educatiu dut a terme durant el segle xx desgranant quins aspectes encara han de ser revitalitzats i rellegits, aquest capítol ofereix una reflexió sobre la necessitat de recerca d’una nova narrativa educativa sense perdre els referents essencials.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Pedagogía crítica como proyecto de profecía ejemplar: cultura y política
A partir de l’anàlisi del debat actual sobre el professionalisme del professorat, aquest capítol ofereix una visió de com l’escola i la cultura democràtica han de crear un nou llenguatge i un nou discurs crític per entendre la relació entre l’escolaritat i la política de la cultura, i veure aquesta relació en el marc global de la crisi de la democràcia i de la vida pública. Es presenta, així, la pedagogia crítica com una forma de política cultural, una forma de pràctica social que es preocupa de la producció de coneixements, valors i relacions socials que ajudin els alumnes a esdevenir ciutadans crítics.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Amplitud y profundidad de la mirada. La educación ayer, hoy y mañana
Aquest capítol ofereix un recorregut reflexiu i en la recerca d’alternatives sobre dos dels reptes importants, segons l’autor, de l’educació del futur: analitzar si l’educació afavorirà la igualtat d’oportunitats i l’equitat o si, per contra, serà un factor de selecció, marginació i exclusió, a fi de considerar la diversitat com un projecte socioeducatiu i cultural, i la importància en el futur de l’educació com a desenvolupament de la participació i implicació política dels ciutadans.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
El racismo en la era de la globalización
La globalització no tan sols ha creat grans dificultats econòmiques, sinó també l’increment de la immigració i, per tant, l’aparició d’un dramàtic increment del racisme i de la xenofòbia. Per fer front a un panorama en què predominen un racisme i una xenofòbia creixents i globals, aquest capítol analitza el funcionament de les forces que construeixen, defineixen i mantenen la cruel realitat del racisme al Primer Món dels Estats Units en la complexa i intrigant realitat de la globalització.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Pedagogía revolucionaria en tiempos posrevolucionarios: repensar la economía política de la educación crítica
Aquest capítol descriu, des d’una anàlisi crítica, l’economia política imperant en el capitalisme mundial actual i les seves repercussions en el camp educatiu, una reflexió excel·lent sobre què ha passat amb l’educació crítica a la fi del mil·lenni actual i què necessitem per al nou mil·lenni. Es presenta, així, una pedagogia revolucionària que mira de promoure la pedagogia crítica i l’educació multicultural per transformar les relacions de propietat i crear un sistema més just d’apropiació i distribució del benestar social.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Reforma, conocimiento pedagógico y administración social de la individualidad: la educación escolar como efecto del poder
Aquest capítol analitza i concep les reformes educatives i el seu govern no com a activitats de principis que aportin els canvis necessaris per acomodar el sistema educatiu d’un país als objectius nacionals i als compromisos socials contrets, sinó com un problema d’administració social, que pretén constituir (i reconstituir) l’ànima de l’individu. L’autor ens planteja l’alternativa de passar a l’administració social de la llibertat i quin tipus de construccions i canvis hem de fer per administrar socialment aquesta llibertat.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La escuela crítico-democrática: una asignatura pendiente en los umbrales del siglo XXI
En aquest capítol es parla de l’educació del segle xxi a Llatinoamèrica com d’un espai històric que retalla, delimita i defineix el seu propi temps, i singularitza l’inici de segle. Es presenta una reflexió teòrica sobre el possible futur educatiu, transcendint allò immediat i conjuntural, que moltes vegades, per la intensitat i gravetat dels seus problemes i per la inexistència de nous paradigmes abraçadors, sembla convertir-se en un únic referent del nostre pensament, de manera que sovint es confon i s’equipara present i futur.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La educación del siglo XXI: la urgencia de la educación moral
Aquest capítol analitza el nou concepte d’educació heretat i el que ha de sorgir al segle vinent, en una societat postindustrial, per construir una nova persona a través de l’educació moral. Així mateix, es reflexiona sobre altres aspectes de l’educació i la transformació democràtica del sistema educatiu, per formar individus capaços de buscar i gestionar pel seu compte els coneixements i valors que els siguin necessaris, una operació ben diferent de la de transmetre coneixements pròpiament.
Avui dia, quan els signes del postmodernisme i la globalització són molt evidents, l'entrada al segle XXI ens obliga a repensar una nova manera d'educar i de veure la institució docent.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Avui dia, quan els signes del postmodernisme i la globalització són molt evidents, l'entrada al segle XXI ens obliga a repensar una nova manera d'educar i de veure la institució docent.