Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Prólogo. Bolonia sin filosofía
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Introducción
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
¿Por qué habría de renovarse la enseñanza en la universidad?
Quina importància té i quin valor es dona a la metodologia d’ensenyament en l’educació superior, en la pràctica quotidiana o en moments assenyalats de reformes educatives? Com actua la política educativa i el govern de les universitats? En aquest capítol s’aborden aquests temes, relacionats amb la innovació universitària. S’hi estudiarà com s’entenen i què representen en realitat les innovacions a la Universitat. Així mateix, s’aborden alguns principis que permeten la possibilitat de veure les coses d’una altra manera.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La elaboración de las titulaciones universitarias en el contexto del Espacio Europeo de Educación Superior: condiciones, procesos, resultados e interr
L’elaboració de les memòries de les titulacions ha estat una de les tasques més rellevants a l’hora de promoure canvis en l’ensenyament i l’aprenentatge universitari, postulats per l’espai europeu d’educació superior (EEES). La planificació de qualsevol projecte nou de formació, així com l’anàlisi d’aquest procés, són aspectes rellevants en la reflexió sobre les polítiques i pràctiques relacionades amb els canvis en educació universitària. Per tant, aquest capítol analitza el procés d’elaboració dels nous plans d’estudis, prenent com a exemple el pla Bolonya.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La formación del profesorado universitario: orientaciones y desorientaciones. Las prácticas de formación del profesorado universitario
La Universitat ha anat canviant amb el temps, cosa que ha provocat que els estudis universitaris s’hagin generalitzat. La seva diversitat obliga, per tant, a un tractament diferent de la seva funció educativa i social; el saber ja no es troba únicament a l’acadèmia, sinó també a les xarxes. La formació s’ha tornat més complexa i la professió docent universitària requereix ser replantejada, tal com es justifica en aquest capítol. S’hi pretén fer reflexionar els docents universitaris sobre la seva pròpia pràctica, així com també abordar les diferents modalitats de formació del professorat.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
¿Por qué no lo hacen en Harvard y Wisconsin? ¿Por qué las mejores universidades mantienen otras preocupaciones distintas a las de las universidades es
Si pretenem millorar l’educació superior, hem de centrar els esforços a desenvolupar un model de formació del professorat universitari basat en les actuacions d’èxit en docència universitària. Aquest capítol aprofundeix en què es fa a les universitats de màxima qualitat internacional, com ara Harvard o Wisconsin, i en per què el que es fa allà per formar el professorat és diferent i contrari a les iniciatives que s’estan imposant a les universitats espanyoles.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La evaluación de la actividad docente: quién decide la agenda de la universidad
L’avaluació de l’activitat docent i els sistemes de garantia de la qualitat són els temes principals que es tracten en aquest capítol, el qual pretén indagar per què s’ha adoptat al nostre país un enfocament concret de la qualitat i l’avaluació, quins interessos personals, polítics o industrials tenen els que l’implanten i amb quins valors i teories de les ciències socials es relacionen. En definitiva, conèixer el paper que s’atribueix als diferents agents que intervenen en l’avaluació de l’activitat docent i el sentit que té un canvi de rumb necessari.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Propuestas para la reforma de la universidad española: conclusiones
Les universitats espanyoles ja estan immerses en un procés de canvi que les modificarà substancialment els pròxims anys a partir de tres factors principals: la implantació de l’espai europeu d’educació superior (EEES), l’adaptació de l’economia espanyola a una demanda canviant i l’evolució demogràfica. Partint de l’anàlisi del sistema de finançament i de govern, l’endogàmia i el localisme, es presenta una proposta d’alternatives i suggeriments perquè la nostra política universitària s’adapti a aquesta nova situació.
Llibre que s'ocupa de les deficiències i desxifra el
sentit de les propostes actuals suggerides a l'empara del
«procés de Bolònia», afronta l'elaboració dels plans
d'estudis, els sistemes d'avaluació de la qualitat i
acreditació, les propostes de formació del professorat i
els seus projectes d'investigació.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Llibre que s'ocupa de les deficiències i desxifra el
sentit de les propostes actuals suggerides a l'empara del
«procés de Bolònia», afronta l'elaboració dels plans
d'estudis, els sistemes d'avaluació de la qualitat i
acreditació, les propostes de formació del professorat i
els seus projectes d'investigació.