Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Prólogo
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Introducción
Els continguts relatius als fenòmens atmosfèrics i astronòmics són un clàssic en la formació científica. De vegades, però, els docents no reflexionem sobre quines són les causes reals de l’interès educatiu que susciten aquests continguts. Per això, intentarem seguidament aportar algunes raons que justifiquin per què l’estudi del cel, tant des del punt de vista atmosfèric com astronòmic, constitueix un marc de coneixement important per a la formació dels nens i nenes d’educació primària. Així mateix, el capítol recull quins són els continguts mínims concretats en els currículums de les diferents comunitats autònomes i els problemes d’aprenentatge que solen tenir els nens i nenes en relació amb els fenòmens atmosfèrics i astronòmics.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La enseñanza-aprendizaje de los fenómenos atmosféricos y astronómicos
L’ensenyament de les ciències a l’educació primària té unes característiques pròpies, en la mesura que s’integren en l’àmbit del coneixement del mitjà, contribuint com una matèria més a la formació integral de l’alumnat de 6 a 12 anys. Així, ha d’ajudar la futura ciutadania a comportar-se de manera responsable en el seu entorn canviant. D’aquesta manera, serà imprescindible insistir en el seu coneixement, perquè conèixer i actuar serà un binomi inseparable en el transcurs de la vida. Aquest capítol preveu els fonaments i referents per ensenyar/aprendre ciències, així com el plantejament didàctic de les propostes d’ensenyament-aprenentatge que presentem per estudiar el cel atmosfèric i astronòmic.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Los fenómenos atmosféricos
La proposta adreçada a l’ensenyament dels fenòmens atmosfèrics s’articula a l’entorn de tres dimensions: els tipus de fenòmens que es produeixen a l’atmosfera (pluja, neu, vent, llamps, etc.); l’atmosfera, el mitjà que envolta el planeta i en què es produeixen aquests fenòmens; l’ésser humà, que interacciona amb l’atmosfera, que és imprescindible per al manteniment de la vida. Al capítol es plantegen, per als tres cicles d’educació primària, unes seqüències d’activitats amb les quals es pretén donar resposta a una sèrie de preguntes que permeten tractar determinades idees clau. Aquestes seqüències d’activitats tenen una complexitat creixent en funció del cicle al qual s’orienten, i miren d’abordar diferents sabers i desenvolupar diverses competències, donant prioritat a la competència científica, però també a la lingüística, a aprendre a aprendre, o a la matemàtica.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Los fenómenos astronómicos
La proposta adreçada a l’ensenyament dels fenòmens astronòmics s’articula a l’entorn dels astres que veiem al nostre cel, de tal manera que, des d’aquesta perspectiva, es van desenvolupant continguts progressivament més complexos i abstractes al llarg dels tres cicles d’educació primària. Al capítol es plantegen, per als tres cicles d’educació primària, unes seqüències d’activitats amb les quals es pretén donar resposta a una sèrie de preguntes que permeten tractar determinades idees clau. Aquestes seqüències d’activitats tenen una complexitat creixent en funció del cicle al qual s’orienten, i miren d’abordar diferents sabers i desenvolupar diverses competències, donant prioritat a la competència científica, però també a la lingüística, a aprendre a aprendre, o a la matemàtica.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Bibliografía
L'estudi del cel des de la seva perspectiva atmosfèrica i astronòmica tractat sempre d'una manera «una mica» diferent, amb la intenció que resulti útil als professionals, mestres ja veterans i també als estudiants de magisteri.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
L'estudi del cel des de la seva perspectiva atmosfèrica i astronòmica tractat sempre d'una manera «una mica» diferent, amb la intenció que resulti útil als professionals, mestres ja veterans i també als estudiants de magisteri.