Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Introducción
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Las materias filosóficas en la Ley Orgánica de Educación: descripción y valoración crítica
Aquest capítol exposa breument el marc legislatiu amb relació a l’ensenyament de la filosofia, analitzant el significat i la valoració que la comunitat filosòfica manté sobre els últims canvis legals que afecten les matèries filosòfiques a l’educació secundària obligatòria (ESO) i al batxillerat. També s’inclouen diverses fonts i recursos sobre el tema.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
El nuevo contexto sociocultural de la educación filosófica
El capítol presenta una reflexió sobre el context social i polític i com alguns dels canvis de les últimes dècades han afectat en la manera d’ensenyar les matèries filosòfiques a l’educació secundària obligatòria (ESO) i batxillerat. Així mateix, posa en relleu la importància que el pensament filosòfic ha tingut permanentment sobre la totalitat del coneixement i sobre la interrelació entre el sistema social i el sistema cultural. També s’inclouen diverses fonts i recursos sobre el tema.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Las competencias básicas y la enseñanza de las disciplinas filosóficas
En aquest capítol es vinculen els objectius de les diverses matèries filosòfiques de l’educació secundària obligatòria (ESO) i batxillerat amb la competència filosòfica, tenint en compte el marc legislatiu amb relació a l’ensenyament de les competències bàsiques. També s’inclouen diverses fonts i recursos sobre el tema.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
El giro lingüístico y el giro práctico en la educación filosófica
Al llarg d’aquest capítol s’analitzen alguns canvis en l’orientació de la filosofia actual que s’han anat incorporant als sistemes educatius europeus o que, almenys, han originat nous plantejaments en l’educació filosòfica que s’imparteix a les aules dels centres educatius del sistema espanyol. Així mateix, s’analitza el significat de gir lingüístic i el de gir pràctic que s’ha donat a la filosofia de les últimes dècades. També s’inclouen diverses fonts i recursos sobre el tema.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Filosofía académica versus filosofía mundana
Aquest capítol presenta una revisió crítica de la clàssica discussió sobre la filosofia acadèmica i de la filosofia mundana que ja va establir Kant. Amb aquesta finalitat, s’ofereix una anàlisi detallada de la imbricació existent entre totes dues dimensions de la investigació i de l’ensenyament de la filosofia. També s’inclouen diverses fonts i recursos sobre el tema.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
El eje temático: Filosofía y ciudadanía
Què entenem per filosofia? Què és la veritat? Què és l’ésser humà? Què entenem per ciutadania? A partir d’aquests interrogants, el capítol se centra en l’anàlisi de l’ensenyament d’aquesta matèria a l’educació secundària, per tal d’entendre quina és la funció de l’assignatura de filosofia i ciutadania, així com els desplaçaments a partir dels quals sorgeix. També s’inclouen diverses fonts i recursos sobre el tema.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
El eje diacrónico: la Historia de la filosofía
Aquest capítol presenta una breu introducció històrica amb relació a l’assignatura d’Història de la Filosofia al batxillerat, fins a arribar al marc legal. Així mateix, s’aborden els diferents enfocaments de la historiografia filosòfica a l’Estat espanyol, les tendències didàctiques en aquest camp i les característiques pròpies de la història de la filosofia al batxillerat. També s’inclouen diverses fonts i recursos sobre el tema.
Presentació concisa i clara dels textos legals que emmarquen la pràctica docent de les disciplines filosòfiques, i reflexió i anàlisi sobre el significat de l'ensenyament de la Filosofia en el món actual.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Presentació concisa i clara dels textos legals que emmarquen la pràctica docent de les disciplines filosòfiques, i reflexió i anàlisi sobre el significat de l'ensenyament de la Filosofia en el món actual.