Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La formació inicial i la funció docent.
Per un canvi substancial, per un procés de millora en el sistema educatiu, esdevé indispensable donar prioritat a la formació inicial. També se cita aquesta intenció a les bases per a la Llei dæeducació de Catalunya ½la formació inicial del professorat és un dels elements essencials en la conformació i el desenvolupament de la professió docent (bases per a la Llei dæeducació de Catalunya, p. 18-20).
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
L'Educació com a prioritat.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
L'esplai del futur.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
A qualsevol edat podem jugar amb «Pébili»
Som un grup de treball format per persones de dos centres educatius ûl'un rural i l'altre urbà, l'un públic i l'altre privatû i de nivells educatius diferents. Aquestes diferències no tan sols no ens representen cap dificultat sinó que ens proporcionen més possibilitats d'experiències.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Esperar el torn.
El fragment de transcripció comentada que oferim seguidament prové d'una aula real. S'hi recullen una bona part de les intervencions literals i, per tant, s'hi reconeixeran la mestra i alguns alumnes, però, en alguns casos, hem canviat noms i, en uns altres, hem reformulat o ampliat certes aportacions per fer més entenedora la situació. És, doncs, la reproducció del que passa en una aula sense ser textual, mot a mot.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
L'aventura de pensar.
L'experiència que seguidament presentaré, s'ha viscut amb un grup de tercer de primària que enguany ha començat el programa de Kio i Gus, relat del projecte Filosofia 3/18 per a alumnes de cicle mitjà.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Saber mirar, saber creuar ponts.
L'observació i la conversa són unes bones eines per crear consciència d'allò que s'està fent a l'aula i d'allò que s'hi aprèn. L'article ens narra com l'autora ho treballa a les seves classes de filosofia, quines són les reflexions i els diàlegs que s'estableix entre l'alumnat, i també com utilitza la filosofia relacionada amb altres matèries curriculars.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Filosofia 3/18, eina d'innovació.
El títol d'aquest article vol sintetitzar el valor que té el projecte Filosofia 3/18 per a les persones que treballem amb el programa des de l'escola El Puig, d'Esparreguera. Diem valor perquè estem segurs que ha estat una gran troballa pedagògica i humana per a la nostra comunitat educativa. A hores d'ara, podem afirmar que Filosofia 3/18 ha facilitat el procés de canvi i d'innovació al nostre centre des de tots els vessants que conformen el treball d'una institució educativa com la nostra.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Una sessió de filosofia amb famílies.
Compartim amb vosaltres el repte de donar a conèixer la filosofia a les famílies de la classe de tercer del curs passat, ½els petits matemàtics+.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Cap on s'adreça la formació permanent en la societat del coneixement? la veu del professorat.
L'experiència que es presenta aquí forma part d'un estudi més ampli sobre l'avaluació de la formació permanent del professorat al País Valencià. Investigació que incideix a valorar com la globalització i la societat del coneixement estan, d'alguna manera, condicionant el món de l'educació i l'escola, com també, per descomptat, la formació permanent dels professionals de la docència.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
L'equitat a les escoles, garantia de cohesió social als barris.
L'Hospitalet de Llobregat ha viscut tres grans processos migratoris en la seva història recent que han suposat un impacte, tant en la demografia com en els serveis que ofereix, de manera especial en els educatius. L'article, en veu del seu tinent d'alcalde, analitza l'evolució de la ciutat i exposa les mesures actuals per afavorir la cohesió social de la seva població.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Reflexions entorn a les competències bàsiques.
Un dels problemes més importants als quals ha de fer front el sistema educatiu fa palesa la contradicció entre un ensenyament considerat obligatori i bàsic per a tots els i les alumnes i els resultats finals que s'obtenen en acabar l'educació obligatòria. Com és possible que, en termes generals, un de quatre alumnes no acabi amb èxit els estudis i no obtingui el títol de graduat després de deu anys d'escolarització? Què està passant?
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Carta a companys i companyes.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
GUIXdos, núm. 153: Aprenc a relaxar-me.
Mitjançant l'aprenentatge i la pràctica de tècniques de relaxació, l'infant podrà millorar l'autocontrol i, en reduir la seva impulsivitat, aconseguirà una autoregulació que afavorirà una conducta més apropiada. Tot això repercutirà positivament en les relacions interpersonals i facilitarà un clima de cohesió en el grup.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Filosofia i escola.
Tot i que les paraules ½filosofia+ i ½escola+ han viscut vides separades, si es miren de prop no estan tan allunyades. Al contrari, s'hi pot descobrir una relació estreta en un doble sentit: en un primer sentit no costa gaire d'adonar-se que els infants són filòsofs innats perquè es pregunten per tot allò que per a ells és nou i incomprensible i, en un segon sentit, la filosofia s'ha mostrat com una materia idònia per desenvolupar el creixement dels estudiants i, a través del diàleg interpersonal, els fa més aptes personalment i escolarment; més madurs i més acurats tant en el llenguatge com en l'argumentació, i desvetlla en ells actituds intel·lectuals i socials que no podem deixar d'estimular.