Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Prólogo
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
¿Son los objetivos de desarrollo sostenible una responsabilidad social en los estudios de educación superior?
El setembre de 2015, l'Assemblea General de Nacions Unides va acordar l'Agenda 2030 per al desenvolupament sostenible, amb la intenció de trobar un camí cap a una vida més solidària i justa per a tots. En el disseny de l'Agenda es van situar els disset Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS), els quals ens exigeixen un canvi en la manera de pensar i d'actuar a favor de les persones, la pau, la prosperitat, el medi ambient i l'equitat. Aquest capítol se centra en el paper que té la universitat en el camí que marquen els ODS, una oportunitat per revitalitzar la responsabilitat social d'aquesta institució. Així mateix, s'advoca per la necessitat d'integrar els ODS a la universitat mitjançant un canvi en el disseny curricular.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Diseño curricular e integración del ODS 4, educación de calidad el ODS 5, igualdad de género, y el ODS 10, reducción de las desigualdades, en la asign
Aquest capítol recull el disseny curricular de l'assignatura «Recerca en convivència i conflictes», del Màster en Recerca Educativa de la Universitat d'Alacant, mitjançant el qual coneixerem com integrar i transmetre a l'alumnat tres dels disset Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS), centrats en l'educació de qualitat, la igualtat de gènere i la reducció de les desigualtats. Per això, es presentarà una justificació inicial, seguida d'una descripció del context d'aprenentatge de l'assignatura (marc curricular, perfil de l'assignatura i de l'estudiantat...) i, finalment, el disseny curricular d'integració dels ODS seleccionats, on es detallen els objectius generals d'aprenentatge, les competències, la metodologia emprada en la docència, el desenvolupament dels blocs teoricopràctics i l'avaluació de l'assignatura.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Diseño curricular de integración del ODS 3, salud y bienestar, ODS 4, educación de calidad, y ODS 5, igualdad de género, en la asignatura «Funciones,
Aquest capítol recull el disseny curricular de l'assignatura «Funcions, desenvolupament i actualització professional docent en activitat física i esport», del grau de Ciències de l'Activitat Física i l'Esport de la Universitat d'Alacant, mitjançant el qual coneixerem com integrar i transmetre a l'alumnat tres dels disset Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS), centrats en salut i benestar, educació de qualitat i igualtat de gènere. Per això, es presentarà una justificació inicial, seguida d'una descripció del context d'aprenentatge de l'assignatura (marc curricular, perfil de l'assignatura i de l'estudiantat...) i, finalment, el disseny dels objectius generals d'aprenentatge dels estudiants, on es detallen les competències generals de l'assignatura, la metodologia emprada en la docència, el desenvolupament dels blocs teoricopràctics i l'avaluació de l'assignatura.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Diseño curricular de integración de los Objetivos de Desarrollo Sostenible 4, de educación inclusiva y la calidad, y 5, de igualdad de género, en la a
Aquest capítol recull el disseny curricular de l'assignatura «Disseny dels processos educatius en l'educació infantil», del grau de Mestre en Educació Infantil de la Universitat d'Alacant, mitjançant el qual coneixerem com integrar i transmetre a l'alumnat dos dels disset Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS), centrats en educació inclusiva i de qualitat i igualtat de gènere. Per això, es presentarà una justificació inicial, seguida d'una descripció del context d'aprenentatge de l'assignatura (contextualització en el pla d'estudis, perfil de l'assignatura i de l'estudiantat...) i, finalment, el disseny curricular d'integració dels ODS seleccionats, on es detallen els objectius generals d'aprenentatge, les competències, la metodologia emprada en la docència, el desenvolupament dels blocs teoricopràctics i l'avaluació de l'assignatura.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Diseño curricular de integración de 13 de los 17 ODS en la asignatura «Enseñanza y aprendizaje de las ciencias experimentales I»
Aquest capítol recull el disseny curricular de l'assignatura «Ensenyament i aprenentatge de les ciències experimentals I», del grau de Mestre en Educació Primària de la Universitat d'Alacant, mitjançant el qual coneixerem com integrar i transmetre a l'alumnat tretze dels disset Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS). Per això, es presentarà una justificació inicial, seguida d'una descripció del context d'aprenentatge de l'assignatura (contextualització en el pla d'estudis, perfil de l'assignatura i de l'estudiantat...) i, finalment, el disseny curricular d'integració dels ODS seleccionats, on es detallen els objectius generals d'aprenentatge, les competències, la metodologia emprada en la docència, el desenvolupament dels blocs teoricopràctics i l'avaluació de l'assignatura.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Diseño curricular de integración de los 17 ODS en la asignatura «Educación para el desarrollo personal, social y medioambiental
Aquest capítol recull el disseny curricular de l'assignatura «Educació per al desenvolupament personal, social i mediambiental», del grau de Mestre en Educació Infantil de la Universitat d'Alacant, mitjançant el qual coneixerem com integrar i transmetre a l'alumnat els disset Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS). Per això, es presentarà una justificació inicial, seguida d'una descripció del context d'aprenentatge de l'assignatura (contextualització en el pla d'estudis, perfil de l'assignatura i de l'estudiantat...) i, finalment, el disseny curricular d'integració dels ODS seleccionats, on es detallen els objectius generals d'aprenentatge, les competències, la metodologia emprada en la docència, el desenvolupament dels blocs teoricopràctics i l'avaluació de l'assignatura.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Diseño curricular de integración de los Objetivos de Desarrollo Sostenible, 4, 5, 11, 13, 16 y 17 en la asignatura «Derecho administrativo I»
Aquest capítol recull el disseny curricular de l'assignatura «Dret administratiu I», del grau de Dret de la Universitat d'Alacant, mitjançant el qual coneixerem com integrar i transmetre a l'alumnat sis dels disset Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS). Per això, es presentarà una justificació inicial, seguida d'una descripció del context d'aprenentatge de l'assignatura (contextualització en el pla d'estudis, perfil de l'assignatura i de l'estudiantat...) i, finalment, el disseny curricular d'integració dels ODS seleccionats, on es detallen els objectius generals d'aprenentatge, les competències, la metodologia emprada en la docència, el desenvolupament dels blocs teoricopràctics i l'avaluació de l'assignatura.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Diseño curricular de integración de los ODS 4, 5 y 10 en la asignatura «Léxico. Inglés L2/LE»
Aquest capítol recull el disseny curricular de l'assignatura «Lèxic. Anglès L2/LI», del Màster en Espanyol i Anglès com L2/LI de la Universitat d'Alacant, mitjançant el qual coneixerem com integrar i transmetre a l'alumnat tres dels disset Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS). Per això, es presentarà una justificació inicial, seguida d'una descripció del context d'aprenentatge de l'assignatura (contextualització en el pla d'estudis, perfil de l'assignatura i de l'estudiantat...) i, finalment, el disseny curricular d'integració dels ODS seleccionats, on es detallen els objectius generals d'aprenentatge, les competències, la metodologia emprada en la docència, el desenvolupament dels blocs teoricopràctics i l'avaluació de l'assignatura.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Diseño curricular de la asignatura «Economía del desarrollo», con integración de los Objetivos de Desarrollo Sostenible
Aquest capítol recull el disseny curricular de l'assignatura «Economia del desenvolupament», del grau d'Economia de la Universitat d'Alacant, mitjançant el qual coneixerem com integrar i transmetre a l'alumnat quatre dels disset Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS). Per això, es presentarà una justificació inicial, seguida d'una descripció del context d'aprenentatge de l'assignatura (contextualització en el pla d'estudis, perfil de l'assignatura i de l'estudiantat...) i, finalment, el disseny curricular d'integració dels ODS seleccionats, on es detallen els objectius generals d'aprenentatge, les competències, la metodologia emprada en la docència, el desenvolupament dels blocs teoricopràctics i l'avaluació de l'assignatura.
L'Agenda 2030 per al Desenvolupament Sostenible va adoptar, el 2015, un pla d'acció la finalitat del qual és erradicar la pobresa, protegir el planeta i millorar la vida de totes les persones en el món. Per això és crucial que tots els agents socials, entre ells la universitat, es comprometin i accelerin les accions per implementar els ODS.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
L'Agenda 2030 per al Desenvolupament Sostenible va adoptar, el 2015, un pla d'acció la finalitat del qual és erradicar la pobresa, protegir el planeta i millorar la vida de totes les persones en el món. Per això és crucial que tots els agents socials, entre ells la universitat, es comprometin i accelerin les accions per implementar els ODS.