Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Prólogo
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Antecedentes de la investigación
La realitat que viu la societat avui dia implica plantejar un altre tipus de perfils d’ingrés i de llicenciats en les universitats, amb altres orientacions curriculars i un altre perfil professional docent. El professorat, a més, ha de disposar de coneixements didàctics i curriculars que el capacitin per formar els futurs graduats en l’acompliment de les activitats professionals que comporta l’exercici de la seva futura professió. Per això, és necessari que la formació universitària parteixi de models d’ensenyament basats en competències, tal com es planteja en aquest capítol.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Estado actual de la investigación sobre competencias comunicativa y digital en los estudios de magisterio
La competència professional respon al conjunt de peculiaritats de la personalitat, actituds, coneixements adquirits i habilitats que permeten l’exercici d’accions professionals que habiliten per al desenvolupament, en aquest cas, de l’acció docent. Aquest capítol incideix, especialment, en la competència comunicativa i la competència digital, i en defineix la significació en l’àmbit educatiu. Els docents han d’aprendre a seleccionar, agregar, organitzar i distribuir els recursos d’informació que proporciona la xarxa per dominar els nous espais comunicatius generats per la integració d’entorns virtuals i personals, que requereixen l’ajuda de la competència comunicativa i la digital.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Descripción del programa de formación Affective eLearning+
El model Affective e-Learning+ desenvolupa propostes d’accions formatives a distància centrades en les necessitats, interessos i demandes de l’alumnat, tenint en compte el seu context, per generar respostes adequades als seus estats emocionals, habilitats cognitives i metes d’aprenentatge. El seu objectiu principal és promoure habilitats i fortaleses perquè l’alumnat aconsegueixi gestionar les emocions i sentiments que puguin dificultar els processos educatius que es produeixin en la formació en línia, en aquest cas, respecte a l’aprenentatge de les competències comunicatives i digitals. Aquest capítol recull tant l’àmbit didàctic i organitzatiu del model com el plantejament curricular del programa formatiu en línia.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Metodología de la investigación
Aquest capítol descriu la metodologia utilitzada en la recerca sobre la competència comunicativa i digital feta als estudiants que inicien els estudis del grau de Magisteri en Educació Primària, mitjançant l’aplicació del programa formatiu Affective eLearning+. S’hi recull la població i mostra seleccionades, l’instrument de mesura triat, el càlcul de la fiabilitat i validesa de les escales relatives a la competència comunicativa i la digital, els objectius i hipòtesis de la recerca formulades i l’anàlisi de dades obtingudes després de la realització dels estudis descriptius previs i els estudis quasi experimentals relatius a les competències comunicatives i digitals.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Resultados de la investigación
La intenció de la recerca duta a terme als estudiants que inicien els estudis del grau de Magisteri en Educació Primària, mitjançant l’aplicació del programa formatiu Affective eLearning+, era millorar les condicions, programes i entorns educatius en el desenvolupament de la seva identitat professional docent en la competència comunicativa i en la digital. En aquest capítol es recullen les conclusions que s’aborden en funció dels resultats obtinguts, tenint en compte les necessitats formatives que presenten els estudiants en l’avaluació prèvia, l’estructura del programa en xarxa Affective eLearning+, la contribució de la recerca al desenvolupament i consolidació del coneixement epistèmic i la discussió de les hipòtesis respecte a les competències comunicatives i digitals.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Referencias bibliográficas
El llibre posa de manifest com la competència comunicativa s’estudia des d’una perspectiva teòrica, generant mancances en l’àmbit sociolingüístic, en la utilització de registres adequats o en la construcció morfosintàctica de textos.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
El llibre posa de manifest com la competència comunicativa s’estudia des d’una perspectiva teòrica, generant mancances en l’àmbit sociolingüístic, en la utilització de registres adequats o en la construcció morfosintàctica de textos.