Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Introducción
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Del juego del arte al arte del juego
Aquest capítol ofereix un plantejament original per a l’ensenyament de la matèria troncal d’Educació Plàstica i Visual (EPV). Després de reflectir l’essencialitat psicopedagògica de l’EPV, es farà el trajecte complet de l’ensenyament-aprenentatge d’aquesta matèria a partir d’un model de bona pràctica. El disseny i la realització de jocs formatius de taulers servirà per situar els futurs professors en la dinàmica de la confecció curricular, l’aplicació d’activitats a l’aula, el diagnòstic previ, el seguiment actiu i la valoració final.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Ver y oír una imagen
La pràctica que es recull en aquest capítol, en primer lloc, se situa i es relaciona amb el món i amb la societat en què vivim, que són, tots dos, entorns d’informació i comunicació. Seguidament, es presenta una activitat pilot com a mostra o exemple per al projecte que es proposa finalment, que es tracta d’una pràctica més completa i extensa en temps, mitjans, recursos..., i que a més requereix l’ús de mitjans informàtics i un programa d’edició de so.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La luz dibuja y la sombra construye
Per utilitzar amb encert els efectes de la llum, se n’ha de conèixer la naturalesa, la ubicació dels objectes en l’espai i la seva configuració volumètrica. Les formes il·luminades, juntament amb les que estan en ombra i les seves ombres projectades, defineixen les característiques de la font de llum. En aquest capítol proposem la realització d’una bona pràctica relacionada amb la llum i l’ombra, conceptes que ens ajuden a tenir una base sòlida per entendre i representar elements obtinguts de la realitat o d’imatges creades per mitjà de la nostra imaginació.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Sistema diédrico: secciones planas y desarrollos
Aquest capítol pretén mostrar una experiència amb tot el seu desenvolupament, des de la planificació fins a la seva valoració posterior, passant per tota l’aplicació a l’aula, amb l’exposició de continguts i activitats per fer i indicant tots els materials i recursos utilitzats. Aquesta unitat didàctica permet englobar i actualitzar continguts previs de la geometria i dels sistemes de representació, en aquest cas els que es refereixen a seccions planes de figures polièdriques.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Ampliación repetida de una mancha abstracta en gran formato
El projecte que es recull en aquest capítol consisteix en l’ampliació d’una taca abstracta i en la reproducció posterior, amb precisió dels seus colors, en dues versions diferenciades per la tècnica emprada: aquarel·les (transparència) i pintures al tremp (opacitat). El seu desenvolupament se centra en el currículum de Tècniques d’Expressió Graficoplàstiques (TEG), i es duu a terme mitjançant l’elaboració de tres activitats independents i seqüenciades i la seva avaluació posterior, de manera que el docent pot adaptar el projecte a altres nivells i matèries artístiques.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Homenaje tridimensional a M.C. Escher
La matèria Volum suposa l’acostament de l’alumnat a les manifestacions plàstiques de caràcter tridimensional, mitjançant l’estudi de l’espai i de la gènesi del volum, juntament amb el coneixement i la utilització de la matèria tridimensional. Amb el projecte que es recull en aquest capítol es pretén que el professorat apropi els seus alumnes a la realitat tridimensional, prenent com a punt d’origen una superfície bidimensional perquè serveixi de suport a l’estudi individualitzat dels conceptes de la forma tridimensional.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Diseño de la «Silla DAVH»
La proposta que es presenta en aquest capítol intenta mostrar els continguts i estratègies que els alumnes han d’emprendre per dur a terme el procés de disseny d’un objecte industrial. Es proposa la realització de les tres primeres fases que comporta qualsevol projecte de disseny industrial. Per acomplir aquesta tasca s’ha triat la cadira com a objecte de treball; una cadira que reuneix les característiques de ser desmuntable, apilable i de venda horitzontal, batejada amb el nom de DAVH.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Contando historias: del octavo al séptimo
La necessitat d’alfabetització audiovisual es fa cada vegada més crucial en una societat com la nostra, i és a través de la cultura audiovisual que podem emprar múltiples maneres de reflexionar amb els llenguatges propis del segle xxi. La proposta que es presenta en aquest capítol justifica la importància d’aquesta matèria i apropa l’alumne a un procés comunicatiu en què els mitjans audiovisuals li facilitin la capacitat d’expressió i reflexió d’una manera crítica, per poder-se integrar en el nostre món audiovisualitzat.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
El arte del Renacimiento ayer, hoy y siempre
La Història de l’Art és una matèria fonamental per al coneixement de la història de la humanitat. Considerada una ciència, ha de descriure i classificar en el temps i en l’espai, i explicar i interpretar utilitzant el mètode científic, així com també aportar els coneixements necessaris per comprendre el llenguatge de les formes i del pensament visual, i contribuir a la sensibilitat. L’expressió artística converteix aquesta matèria en necessària per completar el coneixement i la formació integral de l’alumne, i com a exemple es presenta en aquest capítol el projecte relacionat amb l’art del Renaixement.
Competències que permeten iniciar, tant al futur professor com al que està en exercici, en pràctiques innovadores, oferint la possibilitat de conèixer els continguts curriculars, i de planificar, desenvolupar i avaluar els processos educatius de les Arts plàstiques i visuals.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Competències que permeten iniciar, tant al futur professor com al que està en exercici, en pràctiques innovadores, oferint la possibilitat de conèixer els continguts curriculars, i de planificar, desenvolupar i avaluar els processos educatius de les Arts plàstiques i visuals.