Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Prólogo: Comunicar en contextos científicos y académicos
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Introducción
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
El texto académico
Els actes de comunicació acadèmica es duen a terme, fonamentalment, a través de textos escrits. Entre tots els tipus de textos escrits, aquest capítol tracta concretament el text acadèmic i les seves característiques. En primer lloc, es presenta una descripció de les propietats generals del text acadèmic, seguit d’una descripció de les propietats específiques del text acadèmic prenent com a model un article científic. D’aquesta manera, s’analitza què suposa comunicar-se en contextos acadèmics i quines són les convencions formals a què els textos acadèmics s’han d’ajustar.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
El proceso de composición de textos académicos
El coneixement sobre el procés de composició escrita és un dels objectius fonamentals d’aquest capítol, on s’analitza què implica un text i quins són els recursos imprescindibles quan ens enfrontem a la redacció de textos acadèmics, mitjançant la presentació d’algunes estratègies d’escriptura, la planificació, escriptura i revisió (activitats pròpies d’aquest procés) i els diferents perfils de l’escriptor. En acabar el capítol, s’ofereixen cinc regles d’or pensades per facilitar la millora de l’escriptura de textos científics i acadèmics.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La elaboración del conocimiento científico y académico
Aquest capítol dirigeix la mirada a les activitats que permeten elaborar el coneixement científic; per això, s’analitzen les diferents formes de llegir i d’escriure al llarg del procés d’investigació científica, així com també es recullen els elements que conformen la construcció adequada del text científic i acadèmic, és a dir, els apartats que han de presentar. Les estratègies i preocupacions amb què es tanca el capítol pretenen no només orientar, sinó també evitar més problemes dels necessaris a qui s’inicia en la investigació científica.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La exposición pública del trabajo académico: del texto para ser leído al texto oral
Aquest capítol centra l’atenció en les exigències que suposa la comunicació oral formal en contextos acadèmics. S’hi analitzen les característiques i l’estructura del discurs acadèmic i es descriuen algunes estratègies per facilitar-ne la recepció adequada per part de l’auditori, així com també alguns errors freqüents d’interpretació d’aquest tipus d’activitats. Finalment, es comenten els aspectes que cal tenir en compte, i altres que cal evitar, en la preparació i exposició oral d’un treball acadèmic.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Los efectos de los afectos en la comunicación académica
Les actituds, els sentiments i els estats d’ànim són aspectes essencials de la comunicació científica. Aquest capítol se centra en els afectes, sentiments, emocions i actituds que acompanyen qualsevol procés de comunicació acadèmica. Amb aquesta finalitat, es revisen les principals fonts d’ansietat, sobretot a l’hora d’escriure, i les eines que ens poden ajudar a gaudir d’aquest procés. Així mateix, s’analitzen els aspectes afectius de la relació amb el director o la directora que acompanyarà qui s’inicia en el procés d’elaboració d’un treball de recerca.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Epílogo: Tres casos de escritura académica
Aquest capítol recull tres casos d’escriptura acadèmica, i té per objectiu il·lustrar les diferències entre tres perfils d’escriptors i algunes de les particularitats dels seus processos de composició escrita. La Lucía, el Martín i l’Esther revelen els seus problemes, decisions i angoixes respecte a la composició i redacció de textos científics. Les narracions d’aquests estudiants poden servir al lector per reflexionar i optimitzar els recursos per comunicar-se en contextos acadèmics i científics.
Un dels reptes a què hem de respondre a les universitats és equipar als estudiants amb els coneixements i les eines adequades per comunicar-se en contextos científics. També per al professorat que ha d'orientar-los.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Un dels reptes a què hem de respondre a les universitats és equipar als estudiants amb els coneixements i les eines adequades per comunicar-se en contextos científics. També per al professorat que ha d'orientar-los.