Quins són els objectius i els continguts de l'àrea de llengua a tercer? I per al cicle 14-16 anys? Què és l'expressió oral? Com la puc treballar a classe? Què han d'aprendre els meus alumnes?.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Quins són els objectius i els continguts de l'àrea de llengua a tercer? I per al cicle 14-16 anys? Què és l'expressió oral? Com la puc treballar a classe? Què han d'aprendre els meus alumnes?.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Presentació
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Situació actual
Quina és la situació actual de l’ensenyament de la llengua? I de la formació lingüística del professorat? Com ha evolucionat l’àrea de llengua en els últims anys? Aquest capítol respon a aquests i altres interrogants sobre com s’ensenya i com s’aprèn la llengua actualment, tenint en compte el conflicte lingüístic i social/escolar que es planteja. Aquests elements serviran per esbossar el punt de partida d’un projecte lingüístic de centre en aquesta àrea.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Cap a un projecte d'ensenyament de la llengua
Quina és la relació entre llengua i escola? Què és un projecte lingüístic de centre? Com podem definir un pla de normalització lingüística? Tots els professors tenen competència per ensenyar llengua? Com es desenvolupa la competència lingüística de l’alumnat? I la comunicativa? En què consisteix el programa d’immersió lingüístcia? Aquest capítol parla de tot això, esbossant les bases per a un projecte docent en aquesta àrea i oferint diverses orientacions en aquest sentit.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
L'aprenentatge de la llengua
En aquest capítol es tracten els elements que diferencien la llengua oral de l’escrita i la influència que té la dimensió social de la llengua a l’escola. Així mateix, es reflexiona sobre l’aprenentatge i el desenvolupament de la llengua i sobre quan és el moment oportú per aprendre a llegir. Tot això es desenvolupa amb una concepció moderna de l’aprenentatge verbal i de la lectoescriptura, analitzant la diferència entre ensenyar a llegir i alfabetitzar, mostrant diversos mètodes per aprendre a llegir i escriure i reflexionant, també, sobre l’aprenentatge de la llengua a les etapes infantil, primària i secundària.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Reforma Educativa
Com es preveu l’aprenentatge de la llengua a la LOGSE? Quins canvis implica la reforma educativa a l’àrea de llengua? Des de quin enfocament es concep la llengua en els programes oficials? I com s’entenen les capacitats lingüístiques? Aquest capítol parla de tot això, analitzant la planificació de la reforma educativa de la LOGSE en l’aprenentatge de la llengua.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Programació de l'àrea de Llengua
Programar, planificar, preparar, etc., són tasques que fàcilment associem a la professió educativa. I és lògic, perquè educar és un projecte a llarg termini, que requereix unes intencions, un pla d’actuació, uns mitjans i una seqüenciació. Aquest capítol aborda aquest aspecte i s’endinsa en la programació de cicle: com s’han de seqüenciar els continguts, les programacions d’aula, els materials i l’avaluació. Així mateix, ofereix orientacions i criteris per programar l’assignatura de llengua i per seleccionar i seqüenciar els continguts que s’hi han de treballar.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Les habilitats lingüístiques
Què és escoltar? Cal ensenyar a parlar? Com cal desenvolupar la comprensió lectora? Què és escriure? Aquest capítol planteja la resposta a aquests i altres interrogants a l’entorn de les habilitats lingüístiques, incidint en conceptes com el coneixement i ús de la llengua, les competències lingüística, comunicativa i pragmàtica, i els enfocaments comunicatius o les habilitats orals i escrites, entre d’altres.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
El sistema de la llengua
Aquest capítol s’ocupa dels diferents enfocaments en l’ensenyament de la llengua, analitzant la competència i els objectius de la gramàtica i entrant detalladament en els diferents elements que componen el seu ensenyament i aprenentatge: el text, la morfosintaxi, el lèxic, la pronunciació i l’ortografia.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Llengua i societat
Què entenem per diversitat lingüística i quines implicacions didàctiques té? Què estudia el camp de la sociolingüística? Com es pot desenvolupar la competència literària? Com podem fer una bona selecció de llibres? Quina és la influència dels mitjans de comunicacions a l’àrea de llengua? Aquest capítol dona resposta a aquests i molts altres interrogants al voltant de la llengua i la societat, oferint una extensa anàlisi i reflexió dels temes de diversitat lingüística, sociolingüística, literatura, mitjans de comunicació i cultura.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Bibliografía