Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Presentación
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La estructura conceptual de la química y su enseñanza
Seleccionar les idees bàsiques que ha d'incloure el currículum de química de secundària, realitzar una adequada transposició didàctica d'aquestes idees, pensar quina és la millor seqüenciació al llarg dels cursos i decidir sobre la millor manera d'ensenyar química, tenint en compte enfocaments tan promissoris com la indagació, la modelització i la contextualització, són idees que han de presidir qualsevol consideració relativa a l'ensenyament de la química a secundària. La present introducció aborda aquests aspectes, iniciant la reflexió amb una anàlisi de l'estructura conceptual i representacional de la química.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Sustancia química
La substància química és un concepte fonamental a química. En aquest capítol s'aborden les dificultats conceptuals dels diferents termes que s'utilitzen per designar o classificar les substàncies químiques. En aquest sentit, analitzarem el significat de termes com substància química, substància pura, espècie química, producte químic, substància elemental i compost químic. D'altra banda, es proposa una sèrie d'activitats d'ensenyament-aprenentatge per caracteritzar, separar i obtenir substàncies químiques en el context de la vida quotidiana, i diferenciar entre substàncies naturals, sintètiques i artificials. El capítol està compost per un total de sis articles.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Teoría atómico-molecular de la materia
Aquest capítol tracta del desenvolupament d'una sèrie progressiva de models corpusculars, moleculars, multimoleculars i multiatòmics que permetin explicar les propietats de les substàncies; per a això, s'elaboren hipòtesi sobre les partícules que les constitueixen i les interaccions que es produeixen entre elles. També s'aborden les diferents formes de representació gràfica i simbòlica de la composició i estructura de les substàncies, defensant-se una aproximació didàctica a la taula periòdica prèvia al desenvolupament dels models atòmics. El capítol està compost per un total de cinc articles.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Reacción química
La reacció química constitueix el fenomen central de la química. Aquest capítol tracta de respondre la següent qüestió: com podem definir, identificar, representar, explicar, dur a terme i controlar les reaccions químiques? Per a això, se centra en la modelització de les reaccions químiques i en la indagació d'aspectes rellevants d'aquestes en una varietat de contextos que tenen el denominador comú de la quotidianitat. Tal modelització es realitza mitjançant un model atòmic-molecular previ al desenvolupament dels models atòmics electrònics. El capítol està compost per un total de set articles.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Modelos atómicos y tabla periódica
Aquest capítol aborda l'ensenyament dels models atòmics des de diferents perspectives, mostrant com elaborar una progressió de models atòmics escolars relacionats amb els models atòmics històrics: el model atòmic de Dalton, el model de Thompson, el model nuclear de Rutherford, el model semiquàntic de Bohr i el model quàntic. Juntament amb ells, es desenvolupa habitualment l'ensenyament de la taula periòdica dels elements. En aquest sentit, també es proporcionen recursos per a l'aprenentatge i l'ensenyament dels models atòmics i les propietats atòmiques periòdiques. El capítol està compost per un total de sis articles.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Enlace químico y estructura
El tipus d'estructura de cada substància depèn de la mena de partícules submicroscòpiques que la constitueixen i de la mena d'enllaç o interacció entre aquestes partícules. Una vegada es disposa d'un coneixement de l'estructura interna de l'àtom, és possible prosseguir l'elaboració de models moleculars, multiatòmics i multimoleculars de l'estructura de les substàncies mitjançant la modelització dels diferents tipus d'enllaç químic que caracteritzen les diferents estructures. Aquest és l'objectiu d'aquest capítol, que està compost per un total de cinc articles.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Acerca de los autores
Una compilació d’articles de cinc àmbits conceptuals bàsics i fonamentals de la química a l’educació secundària.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Una compilació d’articles de cinc àmbits conceptuals bàsics i fonamentals de la química a l’educació secundària.