Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Prólogo
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Introducción
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
A vueltas con la retórica clásica: precedentes para una didáctica de la gramática en el seno del discurso
En aquest capítol s'analitza, breument, l'evolució de l'ensenyament de la gramàtica per explicar on som, reconeixent que encara hi ha fonts a la retòrica clàssica, del bon parlar i el bon escriure, que ens podrien ser útils però que cal, sens dubte, tornar a qüestionar. El sistema educatiu se centra en l'ensenyament de la gramàtica i l'escriptura basant-se en una tradició normativa, sense que s'hi apreciïn grans canvis. L'educació lingüística requereix canvis per als escolars de la societat actual a fi d'aconseguir una comunicació satisfactòria en el context del segle xxi.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La gramática en el discurso
En aquest capítol es recull la nova perspectiva que comença a calar entre investigadors i docents, un enfocament que recupera l'interès al voltant del discurs i de la interacció en societat i que justifica per què cal continuar ensenyant/aprenent la gramàtica a les aules, entenent que la metodologia d’aquest procés ha de canviar radicalment i tenir en compte les diverses tecnologies de la informació, la comunicació, l'aprenentatge i el coneixement, tan importants avui dia. Així mateix, es presenten les propietats del discurs, els registres i modalitats de la llengua i les diferències entre oralitat i escriptura.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
El uso de la lengua y los nuevos espacios de comunicación: fundamentos y tareas para el aula
Les tecnologies han tret l'escriptura de l'àmbit escolar i han creat noves situacions i espais comunicatius. Aquest capítol aposta per sortir a buscar aquestes pràctiques fora de l'aula, per ensenyar i demostrar a l'alumnat que el que aprenen a l'escola es pot reconèixer i aplicar directament al carrer. Eslògans, grafits, tatuatges, àmbits tan propers als estudiants que és impossible passar-los per alt. Les tasques que es recullen tracten, bàsicament, d'arribar a la gramàtica a partir de la llengua real i quotidiana. Els espais digitals també ofereixen una gran varietat de propostes i recursos per aprendre i practicar aspectes relacionats amb la llengua.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La formación de mediadores: un elemento clave
Les pràctiques de lectura i escriptura no són fàcils de dirigir; la seva interpretació i extracció de les regles gramaticals requereixen que el docent ajudi els aprenents en els seus primers passos. Aquest capítol se centra en la formació del mediador, una figura que ha anat adquirint importància, i és que cada vegada són més els que es volen formar per millorar les seves destreses didàctiques i habilitats comunicatives. Les pràctiques que es presenten en aquest capítol tenen en compte la triple demanda en la formació de mediadors: practicar el discurs acadèmic (oral i escrit), l'escriptura creativa i compartir experiències lectores (tertúlies i clubs de lectura).
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Conclusiones
S’aporten qüestions sobre l’evolució de l’ensenyament de la gramàtica i s’ofereixen metodologies eficaces que troben l’equilibri entre allò que és analògic i allò que és digital.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
S’aporten qüestions sobre l’evolució de l’ensenyament de la gramàtica i s’ofereixen metodologies eficaces que troben l’equilibri entre allò que és analògic i allò que és digital.