Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Agradecimientos
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
... y dedicatorias
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La naturaleza de la educación
A causa de la seva naturalesa l’educació és una activitat lenta. Els processos educatius són lents perquè els aprenentatges formen part d’un recorregut que passa per una multiplicitat d’estadis i moments. Aprenentatges diversos, com ara aprendre a llegir i a escriure, aprendre un ofici o aprendre a relacionar-se amb la resta de la humanitat..., són exemples dels coneixements diversos que fem al llarg de la vida i que necessiten aquests períodes prolongats per consolidar-se i, d’aquesta manera, poder-hi aprofundir.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
El tiempo en los tiempos de la modernidad líqueda
El debat sobre el temps educatiu se situa en un context social en el qual el concepte de temps ha sofert una evolució molt gran per passar a ser un dels elements més importants que configura el model de societat, cultura i, en definitiva, de la vida quotidiana dels ciutadans. L’equilibri i desequilibri entre Kairós (el temps dels esdeveniments) i Cronos (el temps que mesura els esdeveniments) és una de les manifestacions d’aquest debat.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Los movimientos de la lentitud
Els moviments de la lentitud representen, des de la seva pluralitat, un conjunt de mirades que reivindiquen el millor del nostre passat com a humanitat, per plantejar des del present la necessitat de treballar per un futur de més qualitat, més just i de més benestar i felicitat per al conjunt de la societat. Es tracta de moviments diferents amb unes característiques comunes de reivindicació de la qualitat, de la necessitat de tornar el temps a les persones, de la recerca del temps just en els esdeveniments, considerats des d’un punt de vista crític i sostenible pel que fa a alguns aspectes que caracteritzen la societat actual.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La educación y la escuela: espacio y tiempo
Espai i temps han donat origen a l’escola com una institució formal que la societat ha creat per organitzar la demanda a fi d’educar els seus ciutadans. Organització i control, distribució del temps i de l’espai, calendaris, horaris... són manifestacions de la importància del temps en la regulació de la vida quotidiana de l’escola. Aquest capítol pretén buscar alternatives que ajudin a definir les dimensions del temps en l’educació i, així, vetllar per una relació diferent entre educació i temps.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Elogio de la educación lenta
A partir de la lectura de diversos llibres de pedagogia que enfoquen la mirada sobre l’educació lenta i la reflexió sobre aspectes concrets del funcionament de l’escola i de les aules amb aquesta mirada, l’autor ha anat plasmant les seves pròpies reflexions en aquest llibre i, concretament, en aquest capítol. L’autor mostra el seu elogi a l’educació lenta, dialogant amb les opinions d’altres autors respecte als diferents elements i característiques més rellevants, pròpies de l’educació lenta.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
15 principios para la educación lenta
Els quinze principis que es presenten en aquest capítol tenen la pretensió de ser una visió polièdrica de l’educació lenta. En el fons són cares d’una mateixa moneda, perspectives diferents i arguments complementaris que poden ajudar a entendre el plantejament que fem. Es tracta de quinze principis que volen aproximar-se a l’educació entesa des de la seva accepció més global, és a dir, no centrada exclusivament en el món escolar. Tot i que moltes de les reflexions estan centrades en el món de l’escola, els criteris poden ser traslladats a altres àmbits educatius.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Decálogo para una educación lenta
Els quinze principis que es presenten en aquest capítol tenen la pretensió de ser una visió polièdrica de l’educació lenta. En el fons són cares d’una mateixa moneda, perspectives diferents i arguments complementaris que poden ajudar a entendre el plantejament que fem. Es tracta de quinze principis que volen aproximar-se a l’educació entesa des de la seva accepció més global, és a dir, no centrada exclusivament en el món escolar. Tot i que moltes de les reflexions estan centrades en el món de l’escola, els criteris poden ser traslladats a altres àmbits educatius.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Epílogo
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.