Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Mirar y no ver
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Noticias de interés
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Aulas de 2 años en colegios de primaria
En aquest article d'opinió, Raquel Benedito reflexiona sobre la creació d'aules de 2 anys a escoles de primària.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Nuestra infancia no duerme lo suficiente
El son és absolutament essencial i crític per al creixement físic i el desenvolupament cognitiu i emocional. Això no obstant, quant de temps dorm la infància?
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Carmen Tamarit: «Nos preparan muy bien, pero después no se nos reconoce la labor educativa»
Parlo amb la Carmen Tamarit en una de les pauses que fa mentre estudia. Quatre anys enrere, aquesta formadora valenciana de primer cicle d’educació infantil va començar a cursar el mòdul superior d’Educació Infantil per tal d’actualitzar els seus coneixements. Ho fa a través d’un programa del Ministeri d’Educació i Treball que convalida l’experiència i que ha permès que molts educadors i educadores d’infantil que no tenen la titulació actual puguin convalidar les seves credencials a través d’un tribunal d’avaluació.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La observación: Veo, veo...
L’observació ha esdevingut una eina fonamental en la nostra manera de treballar i la vivim d’una manera molt especial i personal. En el nostre recorregut particular com a educadores de l’Escola Infantil de la Universitat de Cantàbria, hi hem anat atorgant cada vegada més valor, i comencem a intuir-ne el potencial i les possibilitats que ens ofereix en la nostra activitat diària.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Más allá de la observación «profética»
Si reduïm l’observació a l’aplicació d’unes tècniques, d’uns instruments i d’uns ítems preestablerts, ens perdrem una informació molt rica sobre els nens i les nenes, com també unes grans possibilitats de treball no previst que pot ser altament motivador.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Con las familias: Observar para compartir
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Pistas para la evaluación: ¿Recuerdo para qué observo?
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Recursos para la práctica: Quiero observar, pero me es imposible
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Para redondear: Observar, algo más que mirar
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Entrevista a Vicenç Arnaiz Sancho: «Necesitamos cultura de la salud mental en la escuela infantil»
Els equips d’atenció primerenca constitueixen un suport fonamental per a les escoles infantils, però avui dia estan gairebé desmantellats. El que ha dirigit Vicenç Arnaiz durant els darrers trenta anys a Menorca constitueix un referent per al professorat i per a responsables d’educació infantil en l’àmbit estatal. La seva gran força rau en el compromís amb les famílies que viuen en contextos vulnerables, en la resposta a les dificultats que sorgeixen durant el desenvolupament infantil i en l’entestament per elaborar un relat coherent des de les primeres edats.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
El maravilloso circo infantil
Fa dues dècades que a la nostra escola es realitza una proposta que ha superat la gran quantitat de canvis pedagògics i legislatius que hi ha hagut darrerament i que continua tenint la mateixa capacitat de motivar que al començament. Mitjançant aquesta proposta, les criatures no solament treballen el llenguatge en totes les dimensions que presenta (oral, corporal, plàstic i dramàtic), sinó que, sobretot, tant elles com tot el professorat d’infantil i d’altres nivells aprenem a treballar en equip.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Una mirada a la escolarización de niños y niñas con enfermedades crónicas o de larga evolución
Quan un centre docent ha d’afrontar la malaltia crònica, aguda o de risc vital d’algun dels seus alumnes es crea una incertesa entre el professorat, les companyes i els companys de curs i el claustre. Partim de la premissa que l’escolarització és beneficiosa per a l’infant i per a les famílies, atès que afavoreix l’adaptació física i emocional de la malaltia, a més de constituir una oportunitat per treballar a l’aula l’empatia i el suport entre iguals.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
El tiempo compartido en familia, tesoro para nuestros niños y niñas
La Leire, de 23 mesos, va cada dia a l’escola bressol mentre el seu pare i la seva mare treballen. Avui s’ha llevat aviat, perquè, juntament amb el seu germà Mikel, de 6 anys, i la resta de membres de casa seva, anirà a una celebració que Haurreskolak ha organitzat per a les famílies. És un dia en què les presses desapareixen i durant el qual podran gaudir col·lectivament del seu temps.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Identidad relacional: imaginarios compartidos
Inter-accions és un espai per compartir propostes realitzades en diferents contextos de trobada: facultats d’educació, cicles formatius, equips pedagògics i formació permanent. Accions comunitàries que succeeixen en llocs simbòlics per significar, narrar i ser.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Hipótesis y conflictos
En aquesta secció, hi presentem, de la mà del Grup IREF (Filosofia 3-18), retalls breus de diàlegs d’aula, aparentment simples i en tot cas espontanis i reals.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Libros. Encuentros. El rincón digital
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Frato
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Observo per comprendre millor i per donar una resposta més ajustada. En el present article reflexionem sobre la manera com duem a terme l’observació i l’estreta relació que té amb la nostra idea d’infant i d’enfocament psicopedagògic. Què fan?, amb què, amb qui?, on?, quan?, com? Però, per a què observo? Com interpreto el que he observat? Es pot interpretar d’una altra manera? Què n’haig de fer de les dades recollides? Com puc donar resposta a la meva intervenció i millorar-la?