Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Presentación
En aquest capítol es reflexiona sobre l'aprenentatge de les nocions de temps i espai. Aquestes constitueixen una fita essencial en el procés de desenvolupament personal durant la infància. En aquest sentit, el professorat s'enfronta a la necessitat de treballar amb uns conceptes que reconeix com a primordials en el procés d'ensenyament i aprenentatge però que manquen de definicions precises i de teories explicatives de fàcil accés. Aquest i altres aspectes es tracten en aquesta primera presentació del llibre.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Fundamentos teóricos para una didáctica del tiempo en las ciencias sociales
En aquest capítol es plantegen diversos fonaments teòrics relacionats amb una aproximació a la definició de temps. Els autors reflexionen sobre algunes de les dificultats que existeixen per entendre aquest concepte. En aquest sentit, distingeixen les dues dimensions que més afecten l'estudi de la temporalitat en les ciències socials: el temps cronològic i el temps històric.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Enseñanza y aprendizaje del tiempo
En aquest capítol s'aborden diferents reflexions didàctiques generals sobre l'ensenyament i l'aprenentatge del temps. Està dedicat a descriure alguns problemes generals sobre l'aprenentatge del temps, segons algunes de les observacions més habituals del professorat d'història. Resumeix algunes de les teories de l'aprenentatge en relació amb el contingut temporal, així com les dimensions que es podrien proposar sobre l'aprenentatge del temps cronològic i històric.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
El aprendizaje del tiempo: actividades y ejemplos
En aquest capítol s'analitza una tipologia d'activitats de l'aprenentatge del temps dins de les ciències socials al llarg dels cicles de l'ensenyament no universitari (primària, secundària obligatòria i batxillerat). A més, s'estructuren els continguts, dedicant un apartat a tractar l'aprenentatge del temps en cada cicle de les etapes d'aquest ensenyament.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
A modo de conclusión
En aquestes conclusions es realitza un repàs general dels diferents continguts tractats al llarg de la primera part del llibre, destacant aquelles idees que són més rellevants o suggereixen una reflexió més pausada.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Bibliografía
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Teoría e historia
Els conceptes d'espai i temps exerceixen de gran calaix organitzador dels continguts de les ciències socials. Aquest i altres aspectes s'aborden en aquest capítol, en el qual es parla de l'espai per ensenyar a pensar en si mateix i els seus punts de partida. Així mateix, es tracta com reflexionem sobre l'espai com una entitat cognitiva i per què necessitem aprendre a pensar-hi.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Enseñanza y aprendizaje del espacio. Reflexiones didácticas generales
La principal problemàtica de dissenyar una didàctica de l'espai és saber precisar en la pràctica i saber connectar les representacions intuïtives i subjectives de l'espai que té cada alumne amb les més rellevants i funcionals del coneixement científic. Aquest i altres aspectes es descriuen en aquest capítol centrat en l'ensenyament i l'aprenentatge de l'espai, així com les seves diferents reflexions didàctiques generals.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
El aprendizaje del espacio: actividades y ejemplos
En aquest capítol els autors presenten diferents activitats i exemples per treballar l'espai en l'educació primària, secundària obligatòria i batxillerat. A més, aporten les diferents claus per implementar-lo, garantint que el desenvolupament i l’aprenentatge resulta satisfactori entre els alumnes.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Bibliografía
Recorregut històric per l'evolució dels conceptes de temps i d'espai, i recursos i criteris per a la seqüenciació i el desenvolupament d'activitats per a l'ensenyament obligatori i el batxillerat.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Recorregut històric per l'evolució dels conceptes de temps i d'espai, i recursos i criteris per a la seqüenciació i el desenvolupament d'activitats per a l'ensenyament obligatori i el batxillerat.