Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Introducción
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La educación social, una realidad emergente
En aquest capítol es construeix una definició del concepte d’educació social, situada en l’àmbit de l’educació no formal i relacionada amb la seva funció com a servei social, a partir de les diferents contribucions de diversos autors al llarg de la història. De la mateixa manera, es tracten alguns elements clau per entendre el significat de l’educació social, com ara el de societat del benestar, la cultura i la necessària professionalització del sector.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Enseñar y aprender en educación social
En aquest capítol es presenta una definició del concepte de didàctica, tenint com a referència l’àmbit de l’educació social i apuntant a la necessitat d’ubicar aquesta definició en un context d’educació no formal. Així mateix, es fa referència a les característiques de l’educació social que s’han de considerar per dissenyar i desenvolupar intervencions educatives que serveixin per millorar la qualitat del procés d’ensenyament-aprenentatge. D’altra banda, s’aborda la concepció del currículum que més s’adequa a aquestes característiques. Finalment, es presenta la investigació-acció com una de les eines necessàries per al desenvolupament d’aquesta disciplina i la millora de les pràctiques professionals.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Del proyecto de la institución (PI) a la intervención educativa
El capítol comença amb l’anàlisi d’un projecte institucional (PI) en què s’exposen els seus trets principals i els elements a considerar en el seu disseny, desenvolupament i revisió. Seguidament s’aborda l’anàlisi d’un projecte socioeducatiu que parteix de les necessitats de diferents tipus, i que implica el disseny previ d’un model de formació. Per això, també es tracta l’anàlisi de les dimensions d’un model de formació, incloent-hi des dels elements organitzatius fins a l’avaluació, passant per les intencions educatives o els continguts curriculars. Finalment, s’apunta a la investigació-acció com a element de millora de la intervenció dels educadors.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Análisis de cinco casos a título de ejemplo
En aquest capítol es presenten i s’analitzen cinc casos d’intervenció didàctica en educació social, tenint com a referència algunes de les idees clau representades al llibre: la definició d’educació social i del concepte de didàctica, situats en el context de l’educació no formal i de la societat del benestar, l’anàlisi dels projectes d’intervenció i socioeducatius o la descripció dels models de formació. Els casos triats pertanyen a àmbits diversos i tracten situacions i problemàtiques diferents, amb l’objectiu d’exemplificar al màxim el contingut del llibre a partir de situacions reals.
De l'elaboració d'un projecte fins a la intervenció educativa (anàlisis de necessitats, intencions socioeducatives, metodologia i organització didàctica, avaluació, investigació sobre la pràctica).
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
De l'elaboració d'un projecte fins a la intervenció educativa (anàlisis de necessitats, intencions socioeducatives, metodologia i organització didàctica, avaluació, investigació sobre la pràctica).