Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La formación del símbolo
El símbol és un dels elements fonamentals que caracteritza el joc simbòlic. En aquest capítol es defineix i es compara el símbol amb el concepte de signe, ja que aquest tipus de joc es fa servir d’una manera particular i significativa. Així mateix, també se’n destaca la relació amb el desenvolupament comunicatiu i la importància de l’acció dins dels processos educatius i d’aprenentatge de l’etapa infantil en relació amb el desenvolupament i la formació del símbol.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
El juego presimbólico
Prèviament a l’adquisició de la funció simbòlica els nens i les nenes exerciten el cos a través de les accions que fan quan interactuen en diferents espais i amb diferents objectes. En aquest capítol s’analitzen aquestes accions com a elements que conformen el joc presimbòlic i que serviran per anar adquirint completament la funció
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La simbología del juego
A través dels jocs els nens i les nenes construeixen la seva pròpia identitat a partir dels seus actes; així és com la simbologia que envolta el joc simbòlic s’exterioritza, mostrant el desig de fer-se gran o la identificació pròpia i de l’adult. En aquest capítol es presenten diversos jocs que representen experiències significatives i exemples concrets per entreveure la construcció de la identitat de nens i nenes durant l’etapa infantil.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
El juego simbólico
Durant el joc simbòlic l’imaginari permet que els nens i les nenes experimentin i representin actituds, models i comportaments que observen d’una realitat encara incomprensible per a ells. En aquest capítol s’analitza l’evolució del desenvolupament de nens i nenes a partir dels diferents tipus de joc segons la fase en què es troben, passant pel paper de l’educador com a observador de l’acció i la importància i el significat del dibuix en els jocs simbòlics.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Realidad y fantasía en el juego simbólico
Per als nens i les nenes és complicat diferenciar entre el que és real i el que és imaginari, cosa que també es manifesta en el joc simbòlic, a causa de la seva implicació en aquest joc. La influència de l’adult es torna, per tant, imprescindible, atès que, com veurem a continuació, de les seves creences dependrà que els nens i les nenes puguin arribar a diferenciar realitat i fantasia.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Espacios para el juego simbólico
El millor escenari per a l’aparició i el desenvolupament del joc simbòlic són els espais de joc, en els quals la interpretació narrativa de cada nen i nena serà única i diferent entre ells, encara que siguin al mateix espai. En aquest capítol es presenten diverses possibilitats d’escenaris de joc, instal·lacions, espais simbòlics, objectes lúdics i presentació de l’espai.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Contextos de simbolización (0-3 años)
Centrant-se en el primer cicle, de 0-3 anys, el capítol següent ofereix diverses configuracions d’espais i contextos de joc simbòlic a partir d’instal·lacions i materials que permetin als nens i les nenes començar a imitar, descobrir, explorar, relacionar-se i interactuar amb el seu propi cos a l’escola infantil a través del joc lliure. Si bé es poden produir situacions inesperades, l’organització dels contextos de simbolització està pensada perquè passi el que pretenem que passi: l’aparició dels jocs presimbòlics.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Contextos de simbolización (3-6 años)
En aquest capítol es presenten unes quantes experiències i jocs que corresponen al segon cicle, de 3-6 anys, per a la configuració d’espais de joc simbòlic a partir d’instal·lacions i materials que afavoreixin i promoguin el joc lliure i espontani dels nens i les nenes en aquesta etapa. D’aquesta manera, amb la gestió autònoma de l’espai, el temps, els objectes i les relacions, els nens i les nenes podran experimentar i transformar lliurement el context de joc, i l’adult serà un mer observador de les seves accions, gestos i paraules per registrar-les posteriorment.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Prólogo
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Introducción: Juego simbólico: el "como si..." y el "porque sí"
Experiència vital de la infància que possibilita transformar, crear altres mons, viure altres vides., i així aprendre a saber que existeixen maneres de pensar i sentir diferents a la pròpia. Bàsic per a la planificació educativa de l'etapa 0-6 anys.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Experiència vital de la infància que possibilita transformar, crear altres mons, viure altres vides., i així aprendre a saber que existeixen maneres de pensar i sentir diferents a la pròpia. Bàsic per a la planificació educativa de l'etapa 0-6 anys.