Personalització del contingut
Resum
Presenta el potencial formatiu que té el treball per projectes quan s’hi incorpora el servei a la comunitat. La possibilitat d’intervenir a l’entorn amb la voluntat de millorar-lo transforma l’activitat investigadora dels nois i les noies en la mesura que dóna sentit als aprenentatges, ajuda a descobrir per a què serveix el coneixement científic, exigeix la pràctica continuada de competències i convida a la participació ciutadana.
En els diferents capítols es tracten els tres eixos sobre els quals pivota un projecte: fases d’aplicació, dinamismes pedagògics i rol dels educadors. Per abordar-los s’alternen explicacions sistemàtiques, referències a autors significatius de les pedagogies progressistes, propostes heretades de l’Escola Nova i experiències actuals de diferents àmbits educatius.
Categories
Agrupació de l'alumnat al centre, Agrupación del alumnado en el centro, Aprendizaje significativo / significatividad, Aprendizaje y servicio, Aprenentatge i servei, Aprenentatge significatiu / significativitat, Enfocament globalitzador, Enfoque globalizador, Projectes de recerca, Projectes de treball, Proyectos de investigación, Proyectos de trabajo, Relaciones interactivas, Relacions interactives
Col·leccions
Paraules clau del producte
aprendizaje servicio, compromiso social, dinamismos pedagógicos, investigación escolar, proyectos, servicio a la comunidad, trabajo cooperativo