45 itineraris de lectures acompanyats d'una proposta didàctica, més o menys estimulant, divertida, reflexiva o emotiva, contrastada en la pràctica d'aula.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
45 itineraris de lectures acompanyats d'una proposta didàctica, més o menys estimulant, divertida, reflexiva o emotiva, contrastada en la pràctica d'aula.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Leer rima con saber
Aquest capítol s'inicia amb la idea que la lectura ens ajuda a ordenar el pensament, ens fa més lliures i ens permet viure millor. Però, al mateix temps, llegir ens fa més crítics i és alguna cosa que al «poder» no li interessa perquè ens prefereix submisos, obedients, consumint i sense pensar massa. En aquest context, l'autor exposa que cada vegada es llegeix menys i que en els rànquings de països lectors el nostre país està molt avall. Més endavant, exposa les causes diverses per les quals a l'alumnat li pugui costar llegir i, després, ofereix algunes pinzellades sobre el funcionament del mercat de la literatura infantil i juvenil. Després es parla dels llibres «llaminadures» versus llibres «valents», mitjançant un exemple d'una experiència real que l'autor va viure. El capítol tanca amb una introducció al que es podrà trobar al llarg del llibre.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Hijos de la Blackberry
Parlem d'història de la lectura, mitjançant un exemple de pel·lícula per contextualitzar el tema de la cerca d'informació en l'actualitat. Després, ofereix la clau perquè l'escola no quedi aïllada del món exterior i exposa el tema sobre la lectura en pantalles. Més endavant, en l'apartat dels jeroglífics als emojis, s'aborda el tema de l'origen i les formes d'escriptura i lectura, oferint diversos exemples històrics. A continuació, tracta el tema de les fake news com a mal ús de la lectura en pantalla. El capítol tanca presentant diferents tipus d'escola que donen respostes diferents al tema de la lectura.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Modelar, compartir y crecer con la lectura
En aquest capítol, es plantegen les estratègies que ajuden els nens a comprendre el que estan llegint. En aquest sentit s'exposen les següents estratègies de lectura tenint en compte el grau del suport del docent i el grau de responsabilitat que té l'alumne: lectura modelada, lectura compartida, lectura guiada i lectura individual. Per entendre-ho millor s'ofereix una gràfica molt visual. Cadascuna de les estratègies s’explica mitjançant exemples i imatges així com amb propostes d'exercicis.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Bloque 1: A bordo del Proteus: CRECIMIENTO PERSONAL
Aquest capítol està escrit en record de la novel·la d’Asimov Viatge al·lucinant, en la qual un grup de metges miniaturitzats viatgen en submarí per l'interior d'un cos humà, a través del torrent sanguini, per salvar la vida d'un savi que està en coma. En aquest sentit, al llarg del capítol es poden trobar aquells llibres que versen sobre el creixement personal i la relació amb els altres. Se centra en aspectes d'autoconeixement, ètica i filosofia de vida. Per això, per a cada tema es proposen llibres categoritzats per edats (de 3 a 6 anys; de 6 a 9 anys; de 9 a 12 anys) i s'hi ofereix una proposta didàctica explicada al detall i amb imatges.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Bloque 2: Dickens vive: SENTIMIENTOS
El present capítol té aquest títol per Charles Dickens, autor anglès que va escriure obres amb sentiments oposats a vessar. S’hi tracten tres sentiments per poder controlar-los: la por, la venjança i el dol. Per això, per a cada tema es proposen llibres categoritzats per edats (de 3 a 6 anys; de 6 a 9 anys; de 9 a 12 anys) i en cadascun d'ells, s'ofereix una proposta didàctica explicada al detall i amb imatges.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Bloque 3: Círculo de confianza: FAMILIA
Aquest capítol relata situacions que els succeeixen a les persones que conformen el nucli de confiança, aquest que està format per la família més pròxima. Així mateix, les lectures proposades mostren com resoldre les complicacions que ens succeeixen i a qui acudir en primer lloc, en qui confiar sabent que els podem demanar ajuda. En aquest sentit, s'aborden els temes de l'amor propi, la família (englobant els germans, pares, mares i avis) i les mascotes. Per això, per a cada tema es proposen llibres categoritzats per edats (de 3 a 6 anys; de 6 a 9 anys; de 9 a 12 anys) i en cadascun d'ells, s'ofereix una proposta didàctica explicada al detall i amb imatges.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Bloque 4: La tribu educa LA CIUDAD DE LOS NIÑOS Y NIÑAS
Aquest capítol és un homenatge a Tonucci, pedagog italià que defensa una infància autònoma i que considera que l’infant té dret a disposar de temps lliure, autonomia de moviment i espais per jugar. El seu projecte «La ciutat dels nens» ha inspirat aquest capítol, en el qual s'aborden els següents temes: les relacions d'amics, les activitats escolars plaents i la conscienciació sobre les qüestions de gènere. Per això, per a cada tema es proposen llibres categoritzats per edats (de 3 a 6 anys; de 6 a 9 anys; de 9 a 12 anys) i en cadascun d'ells, s'ofereix una proposta didàctica explicada al detall i amb imatges.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Bloque 5: Una esfera de cristal EL MUNDO. NUEVOS UNIVERSOS
Aquest capítol obre els horitzons al viatge, a escalar muntanyes per poder gaudir del paisatge, per no perdre’s i per comprendre la transparència que explicava Neruda quan deia que el món és «una esfera de vidre». El capítol aborda els temes dels artefactes, enginys i màquines, la pau i l'aventura. Per això, per a cada tema es proposen llibres categoritzats per edats (de 3 a 6 anys; de 6 a 9 anys; de 9 a 12 anys) i en cadascun d'ells, s'ofereix una proposta didàctica explicada detalladament i amb imatges. Així mateix, s'inclouen alguns enginys mecànics que ajuden a la conquesta de nous mons.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Epílogo
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Agradecimientos
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Bibliografía