El aprendizaje de la lectoescrituradesde una perspectiva constructivista. Vol. II
Actividades para realizar en el aula: lenguaje publicitario, periodístico, del cómic, popular, poético y de la correspondencia
E-premium llibres - Número: 143 (gener 00)
ISBN / EAN : 9788478272204 - ISBN / EAN PDF: 9788478278732 - ISBN / EAN EPUB: 9788499806600
18,50€17,58€ IVA incluido
Aquest producte té enviament gratuït
Prólogo
El treball que es presenta respon a un estudi de la pròpia realitat i a l'intent per adequar-nos a les necessitats educatives presents, inspirant-nos en les diferents teories que integren l'enfocament constructivista. D'altra banda, les diferents recerques dutes a terme per Anna Teberosky, Emilia Ferreiro, Liliana Tolchinsky i altres, han servit de base per replantejar l'aprenentatge de la lectoescriptura.
Introducción
El treball que es presenta respon a un estudi de la pròpia realitat i a l'intent per adequar-nos a les necessitats educatives presents, inspirant-nos en les diferents teories que integren l'enfocament constructivista. D'altra banda, les diferents recerques dutes a terme per Anna Teberosky, Emilia Ferreiro, Liliana Tolchinsky i altres, han servit de base per replantejar l'aprenentatge de la lectoescriptura.
El aprendizaje de la lectoescritura
En aquest capítol s'aprofundeix en l'aprenentatge de la lectoescriptura com dos processos molt relacionats i dues activitats molt complexes que resulten altament necessàries per accedir als sabers organitzats que formen part d'una cultura. Situa el lector en un model constructivista que considera la lectura i l'escriptura que, en situacions educatives, han d'abordar-se de manera global per garantir el significat, sent així un dels principals reptes educatius. Així mateix, es plantegen recomanacions metodològiques per afavorir l'aprenentatge de tots dos processos.
Lenguaje publicitario: logotipos y anuncios
En aquest capítol es descriuen de forma molt detallada diferents models d'activitats per modalitats de text, en aquest cas, concretament, aprofundint en el llenguatge publicitari, els logotips i els anuncis. S'hi troben diferents activitats orientades a P3, P4, P5 i primer cicle de primària, amb referències clares en cadascuna d'elles a l'objectiu de l'activitat, la descripció i el material necessari per portar-la a la pràctica.
Lenguaje periodístico: periódico
En aquest capítol es descriuen de forma molt detallada diferents models d'activitats per modalitats de text, en aquest cas, concretament, aprofundint en el llenguatge periodístic: el diari. S'hi troben diferents activitats orientades a P3, P4, P5 i primer cicle de primària, amb referències clares en cadascuna d'elles a l'objectiu de l'activitat, la descripció i el material necessari per portar-la a la pràctica.
Cómic
En aquest capítol es descriuen de forma molt detallada diferents models d'activitats per modalitats de text, en aquest cas, concretament, aprofundint en el còmic. S'hi troben diferents activitats orientades a P3, P4, P5 i primer cicle de primària, amb referències clares en cadascuna d'elles a l'objectiu de l'activitat, la descripció i el material necessari per portar-la a la pràctica.
Lenguaje popular: pareados, adivinanzas y dichos
En aquest capítol es descriuen de forma molt detallada diferents models d'activitats per modalitats de text, en aquest cas, concretament, aprofundint en el llenguatge popular: rodolins, endevinallles, dites. S'hi troben diferents activitats orientades a P3, P4, P5 i primer cicle de primària, amb referències clares en cadascuna d'elles a l'objectiu de l'activitat, la descripció i el material necessari per portar-la a la pràctica.
Lenguaje poético: poesías y canciones
En aquest capítol es descriuen de forma molt detallada diferents models d'activitats per modalitats de text, en aquest cas, concretament, aprofundint en el llenguatge poètic: poesies i cançons. S'hi troben diferents activitats orientades a P3, P4, P5 i primer cicle de primària, amb referències clares en cadascuna d'elles a l'objectiu de l'activitat, la descripció i el material necessari per portar-la a la pràctica.
Correspondencia: cartas y postales
En aquest capítol es descriuen de forma molt detallada diferents models d'activitats per modalitats de text, en aquest cas, concretament, aprofundint en la correspondència: cartes i postals. S'hi troben diferents activitats orientades a P3, P4, P5 i primer cicle de primària, amb referències clares en cadascuna d'elles a l'objectiu de l'activitat, la descripció i el material necessari per portar-la a la pràctica.
Notas
Bibliografía
Contenido del volúmen I
Personalització del contingut
Autors
Ascensió Díez de Ulzurrun Pausas, Núria Farrera Pinyol, Roser Forns Ràfols, M. Riera Mas Cardete, Dolors Rovira Rovira, Victoria Sans Pujol, Montserrat Secall Cubells, Pilar Sellarès Colomer, Dolors Argilaga i Pellisé, M. Teresa Arnabat Mata, Fina Colet Olivella
Etapes
Col·leccions
Paraules clau del producte
actividades de aula, aprendizaje de la lectoescritura, escritura perspectiva constructivista, lectura