Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Presentación
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Educación y salud: la interdisciplinariedad puesta en práctica interculturalmente
Educació i salut són dos conceptes i àmbits plenament sociològics, ja que afecten el pla individual i el social, el cultural i els processos de socialització. Per això, per a la seva anàlisi i comprensió, també és necessari un enfocament interdisciplinari en el pla teòric i intercultural, en el pla teòric i aplicat. Aquest capítol s’ocupa de les relacions entre educació i salut des de la interdisciplinarietat de les ciències socials i en un marc d’interculturalitat, així com dels conceptes del bon viure i la qualitat de vida.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Inmigración, género y prácticas de salud
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Ruralidad y género: el cuidado de personas en situación de dependencia
Aquest capítol fa referència a l’anomenat sobreenvelliment i a l’existència d’una necessitat més gran de serveis de proximitat i d’atenció domiciliària de caràcter públic; serveis més flexibles que s’adaptin a les necessitats reals de les cases, atesa la preferència de la gent gran per envellir en els seus municipis i llars. D’aquesta manera, el capítol mira de descriure com s’interrelacionen aquests canvis relatius al gènere i les cures en l’entorn rural de les comarques catalanes.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La escuela rural, salud y calidad de vida
Les àrees rurals, en comptes de ser percebudes i representades com a portadores d’una realitat social endarrerida i inhòspita, tendeixen a ser sinònim d’equilibri ecològic i benestar personal. Aquests nous imaginaris tendeixen a reinventar i idealitzar la ruralitat tradicional, convertint-la en una mena d’idil·li rural. Partint de la hipòtesi que la imatge social de l’escola rural, tal com la defineixen tant docents com alumnat, familiars, etc., no és aliena a la ressignificació de les àrees rurals, aquest capítol recull els resultats d’un estudi sobre l’escola rural, elaborat a partir de sis grups de discussió.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Hacia la violencia 0 desde los 0 años: prevención de conflictos, educación y bienestar
La violència no és una cosa innata, sinó una construcció social fruit de l’educació, la cultura i l’aprenentatge. Els entorns educatius en la primera etapa de la vida de les persones són clau per a la seva construcció com a subjectes, actors socials i ciutadans i, d’aquesta manera, aprenen a actuar amb violència o sense. Aquest capítol aporta la reflexió i dades sobre la investigació i el tractament dels conflictes i les violències actuals, feta des d’una mirada holística més enllà del marc escolar, identificant els factors estructurals tradicionals i els nous escenaris de violència.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La respuesta sanitaria a la violencia contra las mujeres en España
Aquest capítol tracta la temàtica de la violència de gènere i salut, més concretament la violència de parella contra les dones (VPD). En aquest sentit, els serveis sanitaris podrien ser el primer i únic punt de contacte per a dones que hagin patit o estiguin patint la VPD, fet que suposa una clara oportunitat per obrir a aquestes dones les portes d’altres serveis que poden ajudar a millorar la seva situació vital, com ara serveis de salut mental, recursos socials o serveis especialitzats en VPD.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Género, migraciones y calidad de vida: las mujeres que vienen del sur y la ralentización de su capital humano
La investigació que es presenta en aquest capítol té com a objectiu principal analitzar la disminució del capital humà en les migracions femenines de tipus econòmic que arriben a Espanya des dels països menys desenvolupats, també anomenats països del sud. Quan es tracta de migracions econòmiques, i més encara si són de gènere, el seu capital humà pot minvar per diverses raons: situació administrativa irregular, tardança en l’homologació d’estudis, segmentació del treball per a immigrants, discriminació racial, càrregues familiars i problemes econòmics, entre d’altres.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Estrategias no farmacológicas para la mejora de la salud y la calidad de vida: las terapias naturales
Aquest capítol presenta l’estat de la qüestió sobre el concepte de teràpies naturals, el seu ús actual en la població i la seva evidència científica. S’hi duu a terme una revisió de la literatura per mostrar la qualitat metodològica i les principals aportacions d’aquestes teràpies en la millora del benestar i la qualitat de vida de les persones. Malgrat que aquestes teràpies desperten un gran interès per una part de la població, encara és necessari continuar fent recerca d’una alta qualitat metodològica per confirmar-ne els beneficis i les potencials aplicacions.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Aprendizaje servicio (ApS): educación, desarrollo comunitario y calidad de vida
En la societat actual cal que recerca i docència es comprometin a fomentar pràctiques educatives que potenciïn l’emprenedoria, la interdisciplinarietat i la corresponsabilitat social. En aquest capítol es destaca el paper que té l’APS (aprenentatge i servei) com a vehicle de cohesió i transmissió de valors entre la comunitat universitària i la societat. El nou model formatiu demana la posada en pràctica de propostes sociològiques i pedagògiques, com ara la que proposa l’APS, que mesurin l’excel·lència educativa per al desenvolupament del bé comú i la qualitat de vida.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Calidad de vida y socialización profigurativa: consideraciones éticas sobre investigación en educación y en salud
Aquest capítol se centra en algunes consideracions ètiques en relació amb la salut i l’educació, en el marc de la qualitat de vida, del bon viure, de la vida bona. Per vertebrar més bé aquesta perspectiva ètica, s’ha fet un repàs dels enfocaments ètics en les investigacions en educació i en salut i, per tant, de l’ètica que ha de presidir qualsevol actuació en aquests àmbits i amb la idea d’aprofundir en la qualitat de vida.
El llibre aborda la relació entre la ètica, la felicitat i les «accions», específicament en relació amb la salut mental i física i, per tant, en relació amb les accions educatives i socialitzadores.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
El llibre aborda la relació entre la ètica, la felicitat i les «accions», específicament en relació amb la salut mental i física i, per tant, en relació amb les accions educatives i socialitzadores.