Quins enfocaments de l'educació matemàtica afavoreixen la formació de ciutadans i ciutadanes ben informats, participatius, crítics, conscients dels seus drets i responsables dels seus deures, en el context social i polític en què viuen? Quines propostes curriculars són més adients per aquest tipus de formació? Quina preparació necessita el professorat? Aquestes són algunes de les preguntes que aquest llibre, adreçat principalment al professorat de matemàtiques tant en formació com en exercici, prova de respondre.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Quins enfocaments de l'educació matemàtica afavoreixen la formació de ciutadans i ciutadanes ben informats, participatius, crítics, conscients dels seus drets i responsables dels seus deures, en el context social i polític en què viuen? Quines propostes curriculars són més adients per aquest tipus de formació? Quina preparació necessita el professorat? Aquestes són algunes de les preguntes que aquest llibre, adreçat principalment al professorat de matemàtiques tant en formació com en exercici, prova de respondre.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Prólogo
El pròleg del llibre aborda la importància universal d'ensenyar matemàtiques en l'educació obligatòria i com s'integra amb l'alfabetització bàsica i el desenvolupament científicotecnològic necessari per a societats avançades. Reconeix que, malgrat l'acceptació global, persisteixen debats sobre les seves finalitats i la necessitat d'actualitzar el seu ensenyament per enfrontar els desafiaments de la societat moderna. S'enfoca en la competència matemàtica com a essencial per a una ciutadania activa en un món globalitzat i tecnològicament avançat.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La aspiración a la ciudadanía y el desarrollo de la competencia matemática
L'assaig explora la intersecció de ciutadania i educació matemàtica, argumentant que, en societats postmodernes, és crucial redissenyar el currículum matemàtic per formar una ciutadania activa i competent adaptada a noves demandes socials i tecnològiques.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Matemáticas: mente disciplinar, mente creativa, mente ética. Una propuesta de educación ciudadana
S'explora com les matemàtiques fomenten una ciutadania reflexiva i activa, destacant la seva importància en la construcció d'opinions pròpies i en la participació social, i com poden ser un llenguatge per comprendre drets i deures en una societat democràtica.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Matemáticas para la ciudadanía
Es discuteix com l'educació matemàtica pot fomentar l'existència d'una ciutadania crítica i activa, subratllant la importància d'adaptar els currículums matemàtics a les necessitats contemporànies i reals per preparar els individus per participar efectivament en la societat del segle XXI.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Disfrutar de y luchar por los derechos humanos: las matemáticas también cuentan
S'explora com l'educació matemàtica pot integrar-se amb l'educació en drets humans, argumentant que les matemàtiques ajuden a interpretar i actuar sobre qüestions socials i de drets, com l'economia i l'ecologia, des d'una perspectiva de justícia i equitat.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Participación, diversidad lingüística y aprendizaje matemático
S'explora com la diversitat lingüística afecta l'aprenentatge matemàtic, mostrant que l'ús de la llengua materna pot facilitar la comprensió i participació a l'aula, especialment en contextos multilingües com els descrits a Barcelona i Arizona.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Aprender a enseñar matemáticas y educar en ciudadanía
L'últim capítol explora com l'ensenyament de les matemàtiques pot fomentar una ciutadania crítica, destacant la necessitat d'adaptar l'educació a canvis socials i tancar la bretxa entre teoria i pràctica.