Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Presentación
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
El estudio sobre educación física: centros de atención y características metodológicas
El Grup d’Investigació en Ensenyament i Avaluació de l’Activitat Física i l’Esport de la Universitat Autònoma de Madrid es va proposar dur a terme un projecte d’investigació per mirar d’obtenir una radiografia actual de determinats aspectes de l’educació física en els centres educatius espanyols. Aquest capítol recull l’origen, el propòsit i les característiques metodològiques de l’estudi i desenvolupa els aspectes següents: participants, criteris ètics, procés, tècniques i instruments aplicats i tractament de les dades obtingudes.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La educación física: situación actual y calidad de enseñanza
El Grup d’Investigació en Ensenyament i Avaluació de l’Activitat Física i l’Esport de la Universitat Autònoma de Madrid es va proposar dur a terme un projecte d’investigació per mirar d’obtenir una radiografia actual de determinats aspectes de l’educació física en els centres educatius espanyols. Aquest capítol recull una anàlisi global de l’ensenyament de l’educació física avui dia i destaca uns quants aspectes, negatius i positius, del desenvolupament curricular d’aquesta disciplina en els centres educatius, així com fa diverses reflexions per canviar i millorar-ne l’ensenyament.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
El proceso de comunicación docente-discente en educación física
El Grup d’Investigació en Ensenyament i Avaluació de l’Activitat Física i l’Esport de la Universitat Autònoma de Madrid es va proposar dur a terme un projecte d’investigació per mirar d’obtenir una radiografia actual de determinats aspectes de l’educació física en els centres educatius espanyols. Aquest capítol recull els resultats de dos estudis duts a terme des de diferents perspectives al voltant d’alguns aspectes del contingut del discurs docent: la percepció del professorat d’educació física sobre el contingut i propòsit de les seves pròpies intervencions i l’anàlisi i interpretació del discurs del professorat des de l’observació de la pràctica docent.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
El profesorado y la percepción de sus competencias para el desarrollo de una enseñanza de calidad
El Grup d’Investigació en Ensenyament i Avaluació de l’Activitat Física i l’Esport de la Universitat Autònoma de Madrid es va proposar dur a terme un projecte d’investigació per mirar d’obtenir una radiografia actual de determinats aspectes de l’educació física en els centres educatius espanyols. Aquest capítol recull els resultats més rellevants del qüestionari sobre la percepció de l’eficàcia i competències del professorat d’educació física, agrupades en quatre dimensions: coneixement del contingut d’ensenyament, coneixement didàctic del contingut, gestió i organització de la classe i capacitat de lideratge i de relació amb altres agents.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Cómo perciben los alumnos y las alumnas el comportamiento instructivo del profesorado
El Grup d’Investigació en Ensenyament i Avaluació de l’Activitat Física i l’Esport de la Universitat Autònoma de Madrid es va proposar dur a terme un projecte d’investigació per mirar d’obtenir una radiografia actual de determinats aspectes de l’educació física en els centres educatius espanyols. Aquest capítol recull els resultats sobre la percepció de l’alumnat pel que fa als comportaments instructius del professorat (presentació, interacció i reflexió al voltant de les tasques d’ensenyament i aprenentatge), tenint en compte, al seu torn, la perspectiva de gènere.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La frecuencia de actividad física y su relación con factores personales y ambientales
El Grup d’Investigació en Ensenyament i Avaluació de l’Activitat Física i l’Esport de la Universitat Autònoma de Madrid es va proposar dur a terme un projecte d’investigació per mirar d’obtenir una radiografia actual de determinats aspectes de l’educació física en els centres educatius espanyols. Aquest capítol recull els resultats referents a les pautes de comportament respecte de l’activitat física de la població escolar i parla d’alguns dels motius i de persones amb capacitat d’influència en els nens, nenes i adolescents per afavorir l’increment de la pràctica de l’activitat física.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La percepción de eficacia motriz del alumnado y su relación con la actividad física y los comportamientos docentes
El Grup d’Investigació en Ensenyament i Avaluació de l’Activitat Física i l’Esport de la Universitat Autònoma de Madrid es va proposar dur a terme un projecte d’investigació per mirar d’obtenir una radiografia actual de determinats aspectes de l’educació física en els centres educatius espanyols. Aquest capítol recull, d’una banda, quina és la percepció d’autoeficàcia motriu de la població en edat escolar i, de l’altra, l’anàlisi de les possibles relacions entre la percepció de l’autoeficàcia i la freqüència d’activitat. Així mateix, s’ofereixen algunes orientacions i propostes per millorar la qualitat dels processos d’ensenyament i aprenentatge en educació física.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Satisfacción de los alumnos y alumnas con la educación física y su disposición ante las clases
El Grup d’Investigació en Ensenyament i Avaluació de l’Activitat Física i l’Esport de la Universitat Autònoma de Madrid es va proposar dur a terme un projecte d’investigació per mirar d’obtenir una radiografia actual de determinats aspectes de l’educació física en els centres educatius espanyols. Aquest capítol recull l’anàlisi de la satisfacció de l’alumnat amb el professorat i el desenvolupament de les classes d’educació física, explorant la seva opinió respecte a diversos aspectes de la professionalitat i la personalitat del professorat, la seva percepció sobre l’ambient i la predisposició amb la qual van a les classes.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
El compromiso fisiógico en las clases de educación física: valoración de la intensidad del esfuerzo y del tiempo de actividad
El Grup d’Investigació en Ensenyament i Avaluació de l’Activitat Física i l’Esport de la Universitat Autònoma de Madrid es va proposar dur a terme un projecte d’investigació per mirar d’obtenir una radiografia actual de determinats aspectes de l’educació física en els centres educatius espanyols. Aquest capítol recull l’interès sobre la intensitat de l’esforç que suposa per a l’alumnat la realització de les activitats proposades a les classes d’educació física. A més, s’ofereixen diverses propostes d’actuació per incrementar el temps de compromís fisiològic i possibilitats educatives d’utilitzar la percepció d’esforç a les classes d’educació física.
Llibre que permet formar-se una imatge de la situació actual de l'àrea de l'educació física escolar i ofereix propostes d'intervenció a partir dels resultats d'un estudi centrat en el professorat (tenint en compte la percepció i la realitat del discurs docent, el sentiment de competència davant els reptes que planteja el desenvolupament de la seva professió) i l'alumnat (satisfacció, percepció d'eficàcia, hàbits de pràctica d'activitat física, imatge formada dels docents, o la percepció de l'esforç). Les seves pàgines són d'interès tant per al professorat en actiu com per als formadors dels docents i per als estudiants que es troben en procés de formació per a la seva futura implicació en l'ensenyament.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Llibre que permet formar-se una imatge de la situació actual de l'àrea de l'educació física escolar i ofereix propostes d'intervenció a partir dels resultats d'un estudi centrat en el professorat (tenint en compte la percepció i la realitat del discurs docent, el sentiment de competència davant els reptes que planteja el desenvolupament de la seva professió) i l'alumnat (satisfacció, percepció d'eficàcia, hàbits de pràctica d'activitat física, imatge formada dels docents, o la percepció de l'esforç). Les seves pàgines són d'interès tant per al professorat en actiu com per als formadors dels docents i per als estudiants que es troben en procés de formació per a la seva futura implicació en l'ensenyament.