Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Introducción: nuevas competencias profesionales para enseñar
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Organizar y animar situaciones de aprendizaje
Organitzar i animar situacions d’aprenentatge és una de les competències clau que contribueix a redefinir el model d’ensenyament. En aquest capítol se’n defineixen les característiques principals, les quals passen per conèixer, a través d’una disciplina determinada, els continguts que cal ensenyar i la seva traducció en objectius d’aprenentatge. Així mateix, implica treballar a partir de les representacions dels alumnes i implicar-los en activitats de recerca i projectes.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Gestionar la progresión de los aprendizajes
Gestionar la progressió dels aprenentatges és una de les competències clau que contribueix a redefinir el model d’ensenyament. En aquest capítol se’n defineixen les característiques principals, les quals passen per concebre i fer front a situacions problema ajustades al nivell i a les possibilitats dels alumnes, adquirir una visió longitudinal d’aprenentatge i l’observació i avaluació dels alumnes segons un enfocament formatiu.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Elaborar y hacer evolucionar dispostivos de diferenciación
Elaborar i fer evolucionar dispositius de diferenciació és una de les competències clau que contribueix a redefinir el model d’ensenyament. En aquest capítol se’n defineixen les característiques principals, les quals passen per fer front a l’heterogeneïtat en el mateix grup classe, compartimentar, estendre la gestió de classe, practicar un suport integrat treballant amb els alumnes i desenvolupar la cooperació entre ells per formar sinergies.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Implicar a los alumnos en sus aprendizajes y su trabajo
Implicar els alumnes en els seus aprenentatges i la seva feina és una de les competències clau que contribueix a redefinir el model d’ensenyament. En aquest capítol se’n defineixen les característiques principals, les quals passen per fomentar el desig d’aprendre, explicitant la relació existent entre el coneixement, el sentit del treball escolar i el desenvolupament de la capacitat d’autoavaluació dels alumnes. Igualment, s’aborda l’estructura del consell d’alumnes i l’oferiment d’activitats de formació opcionals, de manera que es potencia la definició del projecte personal de l’alumne.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Trabajar en equipo
Treballar en equip és una de les competències clau que contribueix a redefinir el model d’ensenyament. En aquest capítol se’n defineixen les característiques principals, les quals passen pels elements que formen l’elaboració d’un projecte d’equip, l’impuls dels grups de treball, la formació i renovació de l’equip pedagògic i l’anàlisi conjunta de situacions complexes, pràctiques i problemes professionals.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Participar en la gestión de la escuela
Participar en la gestió de l’escola és una de les competències clau que contribueix a redefinir el model d’ensenyament. En aquest capítol se’n defineixen les característiques principals, les quals passen per elaborar i negociar el projecte institucional, administrar els recursos de l’escola i coordinar i fomentar una escola que estigui oberta a l’entorn, entre altres elements destacats de la gestió escolar.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Informar e implicar a los padres
Informar i implicar els pares és una de les competències clau que contribueix a redefinir el model d’ensenyament. En aquest capítol se’n defineixen les característiques principals, les quals passen per afavorir i potenciar reunions informatives i de debat i implicar els pares en la valoració de la construcció dels coneixements.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Utilizar las nuevas tecnologías
Utilitzar les noves tecnologies és una de les competències clau que contribueix a redefinir el model d’ensenyament. En aquest capítol se’n defineixen les característiques principals, les quals passen per fer servir programes d’edició de documents, explotació dels potencials didàctics de programes, comunicació a distància i ús d’instruments multimèdia en el seu ensenyament, entre altres elements destacats de les noves tecnologies.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Afrontar los deberes y los dilemas éticos de la profesión
Afrontar els deures i els dilemes ètics de la professió és una de les competències clau que contribueix a redefinir el model d’ensenyament. En aquest capítol se’n defineixen les característiques principals, les quals passen per prevenir la violència a l’escola o la ciutat, lluitar contra els prejudicis i les discriminacions de tot tipus i participar en la creació de normes de vida comuna referents a la disciplina a l’escola, entre altres elements destacats relacionats amb els dilemes ètics de la professió.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Organizar la propia formación continua
Organitzar la pròpia formació contínua és una de les competències clau que contribueix a redefinir el model d’ensenyament. En aquest capítol se’n defineixen les característiques principals, les quals passen per explicitar-ne les pràctiques, establir un control de competències, negociar un projecte de formació comuna amb els companys d’equip, escola i xarxa, i implicar-se en les tasques en l’àmbit general de l’ensenyament o del sistema educatiu, entre altres elements relacionats amb l’organització de la pròpia formació contínua.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Conclusión: ¿hacia un oficicio nuevo?
Aquest llibre és un referent coherent, argumentat i orientat cap al futur tot i que, sobretot, és una invitació al viatge, una guia destinada al professorat de primària i secundària que vol comprendre cap a on es dirigeix l'ofici d'ensenyar.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Aquest llibre és un referent coherent, argumentat i orientat cap al futur tot i que, sobretot, és una invitació al viatge, una guia destinada al professorat de primària i secundària que vol comprendre cap a on es dirigeix l'ofici d'ensenyar.