Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Introducción
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Por qué y para qué enseñar Historia
En aquest capítol es tracten les finalitats de les disciplines d’aquesta disciplina a l’educació, mirant d’identificar les seves possibilitats formatives en tots els aspectes, des del desenvolupament de les habilitats intel·lectuals fins a l’aportació que l’estudi de la història pot oferir per aconseguir una ment ben estructurada, així com uns ciutadans cultes i amb esperit crític. També s’hi inclouen activitats i recursos sobre el tema.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Los contenidos en la enseñanza de la Historia
Quina història s’ha d’ensenyar? És a dir, quins continguts històrics s’haurien d’incloure en els processos d’ensenyament-aprenentatge? Com es relacionen en el context de les altres ciències socials? Aquest capítol planteja la resposta a aquests interrogants, presentant els continguts històrics que poden ser més adequats per a l’ensenyament de la història a les etapes de l’educació secundària i posant l’accent en l’ensenyament d’una història útil. També s’hi inclouen activitats i recursos sobre el tema.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Métodos para la enseñnza de la Historia
Aquest capítol desenvolupa els aspectes metodològics i les estratègies més habituals en la didàctica de la història. Així mateix, es defensa especialment el plantejament d’una història viva, en construcció, amb mètodes que propiciïn l’acció didàctica en què prevalgui la indagació i el descobriment i que estimulin al màxim l’activitat intel·lectual de l’alumne. També s’hi inclouen activitats i recursos sobre el tema.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Enseñar a pensar históricamente: la clase como simulación de la investigación histórica
L’ensenyament de la història requereix introduir-se en el mètode històric. Aquest capítol recull l’opció que els autors consideren més adequada per a un correcte aprenentatge de la història, rebutjant l’enciclopedisme habitual dels currículums i basant-se en l’aprenentatge per descobriment. També s’hi inclouen activitats i recursos sobre el tema.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Didáctica de la Historia del arte
Per què cal ensenyar història de l’art? Aquest és l’interrogant que centra aquest capítol, recollint el que l’autor anomena paradigmes o enfocaments metodològics amb relació a l’ensenyament d’aquesta matèria, així com els continguts més adequats per a cada etapa. A més, es proposen un bon nombre d’activitats d’aprenentatge de gran utilitat per al professorat que hagi d’impartir aquesta matèria en classes de secundària.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Fines y objetivos en la enseñanza de la Geografía: los condicionantes sociales y epistemológicos
Aquest capítol aborda l’ensenyament de la geografia, identificant les finalitats i objectius educatius que pot aportar aquesta disciplina, en aquest cas fent referència als acords i documents internacionals que serveixen com a base d’autoritat per justificar-la. També s’hi inclouen activitats i recursos sobre el tema
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Geografía y otras ciencias sociales: la interdisciplinariedad y la selección de contenidos didácticos
En aquest capítol es desenvolupen els criteris per a la selecció de continguts didàctics pel que fa a la didàctica de la geografia. Amb aquest objectiu, es planteja aconseguir una màxima interdisciplinarietat incorporant temes relacionats, entre altres qüestions, amb la formació ciutadana o de sostenibilitat i altres centres d’interès. També s’hi inclouen activitats i recursos sobre el tema.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La metodología didáctica y el aprendizaje del espacio geográfico
Aquest capítol està dedicat a la metodologia didàctica en geografia i es fa un èmfasi especial en els temes relacionats amb l’aprenentatge geogràfic. S’aborda la selecció de continguts en geografia i la construcció de conceptes i l’elaboració d’explicacions geogràfiques. També s’hi inclouen activitats i recursos sobre el tema.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Los recursos y las estrategias didácticas para la enseñanza de la Geografía
En aquest capítol s’ofereixen recursos i estratègies didàctiques de gran utilitat per poder fer un bon plantejament de les classes de geografia a l’educació secundària. Es tracten aspectes com els recursos cartogràfics, les estadístiques socials i els nombres relatius per comparar, i el treball de camp i els itineraris didàctics.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Enseñar Economía: propuestas y métodos
Aquest capítol es dedica especialment a l’ensenyament d’economia a l’educació secundària, així com al batxillerat. Així doncs, es tracten qüestions com ara què cal ensenyar o com s’ha de fer, a més d’aportar un seguit de recursos i estratègies de gran interès per a l’aprenentatge d’aquesta disciplina social.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Concepto y técnicas de evaluación de las ciencias sociales
Què entenem per avaluació? Quines tècniques d’avaluació són més apropiades en les ciències socials? Aquest capítol busca respondre a aquests interrogants repassant el concepte d’avaluació, concretant per a les ciències socials les visions generals sobre aquesta part bàsica del procés d’ensenyament-aprenentatge. També s’hi inclouen activitats i recursos sobre el tema.
Objectius i mètodes relacionats amb el procés d'ensenyament. Les principals estratègies didàctiques, finalitats educatives i propostes i plantejaments metodològics innovadors. Inclou Història de l'art i Economia. Tècniques d'avaluació dels aprenentatges.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Objectius i mètodes relacionats amb el procés d'ensenyament. Les principals estratègies didàctiques, finalitats educatives i propostes i plantejaments metodològics innovadors. Inclou Història de l'art i Economia. Tècniques d'avaluació dels aprenentatges.