Estem preparats per acompanyar els processos artístics? Reconeixem les nostres preconcepcions i els nostres estereotips sobre l’art? Mostrem sensibilitat i interès pels llenguatges artístics? Fomentem a l’escola espais de creativitat, d’experimentació? Reconeixem, respectem i celebrem la singularitat de les produccions artístiques dels nens i les nenes?
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Estem preparats per acompanyar els processos artístics? Reconeixem les nostres preconcepcions i els nostres estereotips sobre l’art? Mostrem sensibilitat i interès pels llenguatges artístics? Fomentem a l’escola espais de creativitat, d’experimentació? Reconeixem, respectem i celebrem la singularitat de les produccions artístiques dels nens i les nenes?
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Introducción: Competencias artísticas en acción
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Competencia 1. Desarrollar el hábito de la percepción consciente de la realidad visual natural y cultural
La competència perceptiva implica utilitzar els sentits per comprendre l'entorn. En aquest capítol, s'emfatitza la importància de mantenir l'alerta i la curiositat per generar coneixement. L'escola ha de promoure una percepció conscient, utilitzant activitats motivadores i variades, com l'observació de l'entorn, visites a museus i exposicions, i l'ús de mitjans de comunicació. Els docents han de fomentar l'observació, l'exploració i l'anàlisi, així com l'expressió artística i l'autonomia de l'alumne en el desenvolupament d'aquesta competència.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Competencia 2. Comprender y valorar el patrimonio artístico
La competència de comprendre i valorar el patrimoni artístic implica reconèixer i apreciar els elements històrics i culturals que conformen la identitat d'una comunitat. En aquest capítol, s'emfatitza la importància de familiaritzar-se amb el patrimoni personal i local, així com d'establir connexions amb altres cultures i expressions artístiques. Amb això, es promou el respecte, la valoració i la preservació del patrimoni, així com l'erradicació de prejudicis culturals. Les activitats proposades van des de la narració de contes tradicionals fins a la construcció d'objectes festius i l'exploració d'objectes i records familiars com a testimoniatges d'història personal i col·lectiva.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Competencia 3. Comprender y valorar la contemporaneidad artística
La contemporaneïtat artística del segle XX ofereix una varietat d'estils que fomenten la innovació i l'experimentació. El contacte amb aquestes expressions permet els nens i nenes desenvolupar sensibilitat estètica i pensament crític. Els docents han de facilitar aquest contacte a través d'activitats pràctiques i promoure una actitud neutral perquè l'alumnat desenvolupi les seves pròpies apreciacions artístiques.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Competencia 4. Utilizar el lenguaje visual y estrategias para comprender y valorar las producciones artísticas
El llenguatge visual comprèn imatges, formes i colors per expressar i comunicar, amb codis propis en diferents contextos. En aquest capítol, s'empren diverses estratègies per apreciar obres artístiques, fomentant la diversitat cultural i l'enriquiment personal. L'educació artística promou el contacte amb l'art des d'edat primerenca, explorant l'espai, la geometria i el color, i experimentant amb diferents materials i tècniques.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Competencia 5. Utilizar los lenguajes y las técnicas artísticas para expresarse y comunicarse
La competència en l'ús de llenguatges artístics implica l'habilitat per expressar-se i comunicar-se a través de diverses formes d'art, com el llenguatge visual. L'escola proporciona l'espai per explorar tècniques i materials artístics, adaptar-se als canvis tecnològics que influeixen en les produccions artístiques. En aquest capítol, es promou l'experimentació i la recerca, així com el respecte pel procés creatiu, i es fomenta l'ús de la tecnologia com a eina artística, valorant l'expressió individual de cada alumne.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Competencia 6. Crear e imaginar con los lenguajes artísticos
La competència en crear i imaginar amb els llenguatges artístics implica desenvolupar la creativitat i fomentar els processos creatius en les activitats artístiques. L'escola proporciona un entorn idoni per exercitar la imaginació i la creació, promovent dinàmiques que permetin a l'alumnat explorar i expressar-se lliurement. En aquest capítol, es busca estimular la curiositat, l'experimentació i la capacitat d'improvisació, així com valorar la diversitat de solucions creatives. A més, s'emfatitza en la importància de respectar els diferents ritmes i processos de cada alumne, així com celebrar tant els resultats com els passos del procés creatiu.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Epílogo
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Para saber más