Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Presentación
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La formación basada en competencias
Des de fa alguns anys es parla de les competències que els alumnes han d’adquirir, sobretot, a l’etapa obligatòria. També es parla, però, de les competències que el professorat requereix, a causa dels nous reptes que es presenten a la societat actual a què s’haurà d’enfrontar. Aquest capítol recull tot el que un professional ha de saber sobre les competències, per tal de comprendre a què ens referim quan parlem de competències, quins tipus de competències hi ha, quines són les seves característiques i, evidentment, que les competències es poden aprendre.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Las competencias del nuevo docente
Per a la formació del docent cal estudiar les competències que la professió requereix. Per això, en aquest capítol es donen a conèixer les competències genèriques més rellevants per a la professió docent, així com les diferents classificacions de les que són exclusivament per als docents, a més de les que són adequades per als directors escolars. En finalitzar el capítol es presenta una comparativa de les classificacions de competències que s’han vist anteriorment i la proposta global per al professorat.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Capacidad de planificación y organización del propio trabajo
De vegades la falta d’organització de la feina i la mala gestió del temps per part dels docents suposen moltes dificultats en la seva tasca educativa. Cal que el professorat sigui conscient de la importància de saber organitzar-se bé i de ser capaç de fer-ho mostrant una actitud positiva i proactiva. En aquest capítol es convida a reflexionar sobre la importància de planificar i organitzar el treball docent, saber administrar bé el temps de treball i ser capaç de prendre decisions a partir de la sistematització de criteris. El capítol ofereix un seguit d’activitats com a recurs per millorar la capacitat d’organització del docent.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Competencias comunicativas
La comunicació és essencial en les nostres vides, i encara ho és més en l’àmbit educatiu, ja que l’acte didàctic és, en essència, un acte comunicatiu i la relació amb els altres, ja siguin alumnes o companys, es basa en la comunicació. Aquest capítol se centra en la importància de la comunicació i ofereix una sèrie d’activitats que permetran al docent millorar les seves habilitats comunicatives orals i escrites, tenint en compte la importància dels estímuls que formen part de l’acte comunicatiu.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Capacidad de trabajar en equipo
La complexitat i els problemes que presenta la societat actual i que afecten els alumnes i les alumnes fan que sigui imprescindible el treball en equip. No tan sols s’ha de tenir en compte la interacció del professorat, sinó també la implicació d’altres agents implicats en l’àmbit educatiu. D’aquesta manera, en aquest capítol es donen a conèixer algunes tècniques per dinamitzar el treball en equip i per desenvolupar una actitud col·laborativa, així com també s’ofereixen orientacions per dur a terme de manera adequada les reunions dels centres educatius. Tot això a través de diverses activitats plantejades per a la reflexió del docent sobre el treball en equip.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Habilidades interpersonales para la resolución de conflictos
Els docents s’han d’enfrontar moltes vegades a diferents tipus de conflictes originats tant a dins com a fora de l’aula, ja sigui per part dels alumnes com per part del professorat o, fins i tot, de les famílies. Cal conèixer, per tant, quines són les fases d’un conflicte, les seves conseqüències i els estils en la resolució de conflictes. Per poder fer una intervenció adequada, aquest capítol ofereix al docent una sèrie d’estratègies que li permetran adquirir la capacitat d’intervenir en cas de conflicte a través de la realització de diverses activitats proposades amb aquesta finalitat.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Capacidad de usar significativamente las nuevas tecnologías de la información y la comunicación
Ens trobem davant de l’anomenada societat digital o societat de la informació, a causa de la presència cada vegada més important de les conegudes com a noves tecnologies de la informació i comunicació. Juntament amb les NTIC també apareixen noves competències que els docents han d’adquirir per saber utilitzar de manera adequada les NTIC. Aquest capítol ofereix, a partir d’algunes activitats, les nocions necessàries per desenvolupar estratègies de millora de les capacitats tecnològiques del professorat.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
El autoconcepto, la base de nuestro trabajo
L’autoestima és necessària per exercir la professió docent. Si s’és capaç de tenir una imatge ajustada d’un mateix, valorant tant les pròpies virtuts i habilitats com els propis defectes i limitacions, probablement es treballarà més bé i, en conseqüència, un se sentirà més bé amb si mateix. Aquest capítol treballa l’autoconcepte i ofereix algunes activitats que permetran al docent conèixer-se bé i estimar-se a si mateix, millorar la seva autoestima i superar els sentiments negatius i les dificultats que pugui presentar en l’àmbit personal i professional.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La autoevaluación de nuestro trabajo como vía para la mejora
L’avaluació formativa i l’autoavaluació són la base per al creixement professional i per fer factibles la innovació i el canvi. A través de diverses activitats es convida a reflexionar sobre la docència, així com es donen a conèixer diferents instruments i estratègies per a la recollida d’informació que facilitin l’autoavaluació professional. Igualment, es mostren els indicadors necessaris per a cada fase que conforma el treball docent i les fases pròpies de l’autoavaluació, per tal de garantir la reflexió sobre la pràctica docent.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Índice de cuadros
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Índice de esquemas
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Índice de actividades
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.