Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Introducción: La dimensión oculta
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Entre el amor a los alumnos y el amor al saber, no tenemos por qué elegir
Ensenyi el que ensenyi i ho ensenyi on ho ensenyi, un professor sempre ensenya alguna cosa a algú. Ja sigui en l’educació primària o en la secundària, l’ensenyament que comporta la professió docent es basa tant en la transmissió del saber com en el seguiment dels alumnes, tal com es detalla en aquest capítol. A través del text, tot professor que s’inicia en aquest àmbit podrà reflexionar sobre la professió docent i la seva futura tasca.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Enseñamos para que los demás vivan la alegría de nuestros propios descubrimientos
La major part dels professors, segurament, decideixen ser-ho pel fet que, en algun moment de la seva escolarització, algun professor els va marcar per la seva manera de ser o treballar, diferent de la resta. És llavors que l’alumne es torna mestre. En aquest capítol es parla sobre els inicis en la professió docent, sobre les expectatives i sensacions que es tenen quan es passa de ser alumne a tenir nous alumnes amb els quals es poden compartir i ensenyar els sabers i descobriments propis.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Nuestro proyecto de transmisión no puede conciliarse con las presiones sociales que sufre la escuela
Moltes han estat les reformes del sistema escolar al llarg dels anys i, per tant, l’escola ha anat evolucionant d’acord amb aquestes reformes. En aquest sentit, la figura del professor també s’ha vist afectada pel que fa a la seva tasca docent. Aquest capítol se centra en la democratització de l’escola i en tot el que això ha suposat en l’acte pedagògic i la tasca del docent envers els seus alumnes, així com en el que representa per al professor la transmissió del saber dins del projecte d’escola.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Queremos ser eficaces de verdad pero no a cualquier precio
Un dels aspectes que més preocupen els professors és com poden ensenyar els seus alumnes i fer que aquests aprenguin de la millor manera possible. Es dona molta importància, estadísticament, als resultats acadèmics, però la tasca docent no només consisteix a obtenir resultats òptims, sinó a promoure un ensenyament de qualitat. Tots aquests temes es posen de manifest en aquest capítol amb l’objectiu de fer reflexionar els nous professors sobre l’eficàcia educativa.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
En el centro de nuestra profesión: la exigencia
Si bé és cert que per fer una tasca es necessita una certa motivació, sense aquesta motivació tampoc no es pot arribar a fer la tasca. La motivació i la feina no es poden separar i s’han de conjugar, ja que es proposen moltes activitats a l’alumne i segurament no totes li agradaran. L’exigència de qualitat és l’element clau d’aquest capítol, amb la qual el lector descobrirà les claus que li permetin, tant a ell com als seus alumnes, sentir-se motivats amb qualsevol tasca.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Una preocupación que no tiene por qué ruborizarnos: la disciplina en clase
La situació escolar actual ha canviat notòriament respecte a la de fa uns quants anys. No tan sols hi ha més alumnes, sinó que també són diferents, i la manca d’atenció és una de les característiques que més afecta la tasca docent. Què ha de fer el professorat davant d’aquesta situació? Aquest capítol ofereix les orientacions necessàries per dotar el professor dels elements que ha de tenir en compte per organitzar el treball de l’aula, així com per saber tenir cura de l’entorn, els materials de treball i la gestió temporal i espacial a l’aula.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Sea cual sea nuestro estatus, sean cuales sean nuestras disciplinas de enseñanza, todos somos «profesores de escuela»
Els professors, directors, responsables de centres d’ensenyament, personal d’administració i de serveis són tots «professors d’escola». La institució escolar no només té sentit pels professors, sinó per totes aquestes figures que la conformen, ja que, com bé s’explica en aquest capítol, l’escola ha de procurar oferir un ensenyament basat en valors específics (que s’aniran desenvolupant al llarg del capítol), per tal d’arribar a formar els alumnes en futurs ciutadans d’una societat democràtica.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Conclusión: Utópicos por vocación
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Conversaciones con jóvenes profesores
Per a aquells que estan preocupats pel futur de l'escola. Per als qui no desitgen consumir-se tractant d'imposar disciplina, ni enfonsar-se a causa de reformes ministerials contradictòries.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Per a aquells que estan preocupats pel futur de l'escola. Per als qui no desitgen consumir-se tractant d'imposar disciplina, ni enfonsar-se a causa de reformes ministerials contradictòries.