Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Introducción
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Naturaleza de la ciencia y construcción del conocimiento científico. La naturaleza de la ciencia como objetivo de enseñanza
La ciència té una gran presència i importància en la nostra vida quotidiana i, per tant, ha deixat de ser un assumpte que pertany exclusivament als especialistes per convertir-se en patrimoni i responsabilitat de tots. Aquest capítol ens presenta què és la ciència, com es construeix el coneixement científic i com es pot formar l’alumnat en temes com ara la naturalesa de la ciència, la feina dels científics i l’elaboració dels seus coneixements.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La historia de la biología y la enseñanza de las ciencias
El paper de la història de les ciències és imprescindible per a la comprensió del caràcter historicosocial i de les idees científiques. En aquest capítol es dona a conèixer la història de les ciències com a recurs docent i eina de formació, així com el seu paper en la recerca i en l’ensenyament de les ciències a l’aula, ja que la reflexió que es plantegi l’alumnat sobre els difícils processos d’elaboració del saber i de les noves idees l’ajudarà a comprendre més bé la naturalesa del coneixement científic.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Fronteras del conocimiento e investigación actual en geología
L’ensenyament de la geologia s’ha de sostenir en la seva epistemologia, però els nous horitzons de recerca ofereixen un panorama atractiu per dinamitzar les nostres aules. Les fronteres del coneixement ens demostren que la ciència no s’atura mai, i els coneixements geològics també evolucionen, tal com es mostra en aquest capítol, on es formulen preguntes relacionades amb l’exploració planetària, terratrèmols, models sobre la Terra profunda i la tectònica de plaques, la investigació biogeològica sobre la història de la nostra espècie, el futur dels recursos energètics i el canvi climàtic i les seves conseqüències.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La biología y el mundo del siglo XXI
L’última dècada la biologia ha estat una àrea en què els descobriments s’han anat succeint exponencialment. Les ciències biològiques estan preparades per anunciar una nova època de prosperitat i riquesa sense precedents, tal com es recull en aquest capítol, on s’exposen les bases de la nova biologia, com ara la bioenginyeria i les seves aplicacions sanitàries, la nanotecnologia, el desenvolupament de la medicina evolutiva, els avenços industrials, entre altres aspectes nous de biologia bàsica, la ciència del segle xxi.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Problemas ambientales y sostenibilidad
A partir de diverses activitats intercalades en la lectura d’aquest capítol, s’ofereix al professorat un material didàctic adequat per treballar i reflexionar amb l’alumnat sobre els problemes ambientals i la sostenibilitat, cosa que fa que aquest capítol sigui imprescindible per entendre la situació d’emergència planetària i crisi ambiental que comença a protagonitzar l’actualitat i el futur de les societats humanes a la Terra.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Los enfoques integrados de Ciencia-Tecnología-Sociedad en la enseñanza secundaria
Els últims anys la discussió sobre l’escassa formació científica s’ha integrat en una altra de més àmplia sobre les reformes curriculars que hi està havent en alguns països pel que fa als aspectes del currículum de les ciències, no només sobre els continguts i la metodologia d’ensenyament de les ciències, sinó també sobre les seves finalitats. Aquest capítol se centra en l’ensenyament de les ciències i els elements que la componen, així com també en un nou enfocament integrat de ciència, tecnologia i societat, conegut com a CTS.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
El currículo de Ciencias de la naturaleza, Biología y Geología en la ESO: propuestas para el aula
Quines característiques té el currículum de l’àrea de ciències de la naturalesa a l’ESO? És adequat per al desenvolupament de les competències bàsiques? Ha estat dissenyat per procurar l’alfabetització científica dels estudiants? Com podem programar el treball de l’aula de manera que les ciències de la naturalesa resultin interessants i útils per als alumnes? Què es pot fer per millorar la seva actitud cap a la ciència? Aquestes són només algunes de les qüestions que es tracten en aquest capítol.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
El currículo de Biología en el bachillerato
En aquest capítol es pretén facilitar la lectura del decret que estableix l’estructura del batxillerat i els seus ensenyaments mínims, centrant-nos en les característiques generals del currículum, en els diversos apartats i en algunes activitats per a l’aprenentatge de diferents continguts, per tal de recollir els elements característics en què s’ha de basar la programació. Així mateix, es fan uns quants suggeriments per a la realització d’activitats de diversos àmbits d’estudi de les dues assignatures de biologia en els cursos de batxillerat.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
El currículo de Geología en el bachillerato: ideas y propuestas para el aula
Quina presència té la geologia a batxillerat? En quines assignatures s’ubica? Quines característiques té el seu currículum? És adequat per proporcionar la formació que s’espera de la geologia? Orienta sobre els estudis geològics universitaris? Com podem desenvolupar el currículum geològic de manera que resulti interessant i útil per als estudiants? Aquestes són algunes de les qüestions que es tracten en aquest capítol.
Conjunt de complements de formació sobre Biologia i Geologia que resulten necessaris per a l'ensenyament d'aquestes matèries en l'educació secundària, juntament amb els plantejaments didàctics i les bases necessàries per desenvolupar una docència de qualitat.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Conjunt de complements de formació sobre Biologia i Geologia que resulten necessaris per a l'ensenyament d'aquestes matèries en l'educació secundària, juntament amb els plantejaments didàctics i les bases necessàries per desenvolupar una docència de qualitat.