Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Introducción
En aquest capítol l'autor introdueix els principals elements dels quals es compon l'obra, prestant especial atenció a l'enfocament més important: l'atenció a la diversitat com a aspecte que ha d'implicar el centre escolar en el seu conjunt. Així mateix, presenta l'estructura del llibre i els seus capítols.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La construcción del discurso acerca de la diversidad y sus prácticas
En aquest capítol l'autor reflexiona sobre un aspecte molt interessant: la normalitat dins de la diversitat com un punt de partida per al sentit comú pedagògic. Partint d'aquest punt construeix el discurs raonant sobre l'homogeneïtzació institucionalitzada i a les diverses maneres de treballar-la, aportant bases i dades molt clarificadores.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
El proyecto curricular de centro y la atención a la diversidad
Aquest capítol se centra en el projecte curricular de centre i l'atenció a la diversitat, són les claus en les quals es focalitza aquest capítol. L'autora hi aborda les diverses alternatives per a l'educació en la diversitat des del projecte curricular de centre, centrant-se en quin, quan i com s'ha d'ensenyar i avaluar. Per això proporciona diferents criteris i definicions que permeten entendre a la perfecció cada aspecte.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La organización del currículum de educación infantil en clave de atención
Aquest capítol se centra en l'organització del currículum d'educació infantil com a element clau per introduir l'atenció a la diversitat, enfocant-ho des de la perspectiva de la qualitat en l'educació. Per això realitza una sèrie de consideracions prèvies i proposa una organització del currículum en activitats periòdiques de tota mena per ser aplicades en una unitat didàctica. Així mateix, planteja diferents metodologies educatives que poden ajudar a fomentar l'atenció a la diversitat.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La atención a la diversidad en educación infantil: los rincones
Les autores analitzen en aquest capítol la intervenció educativa per atendre la diversitat en l'ensenyament infantil. Per això proposen els racons com una forma d'organització on cada nen o nena pot actuar amb autonomia i triar l'activitat en funció de les seves necessitats i interessos. Desenvolupen aquesta metodologia mitjançant la descripció de la seva posada en pràctica a l'aula amb exemples clars i criteris pedagògics que permeten implementar-los correctament.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Las adaptaciones del currículum en primaria
En aquest capítol es defineixen les adaptacions del currículum i la seva conceptualització. A més, es descriuen els diferents nivells de resposta tant pel que fa a l'organització de l'aula, com a les activitats o la metodologia. Aportant les claus als docents i lectors de l'obra perquè puguin posar en pràctica aquestes adaptacions i així, treballar l'atenció a la diversitat.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
El autocontrol del trabajo escolar como metodología de atención a la diversidad en el aula
Les aportacions de la ciència pedagògica i psicologia dels últims anys sobre els processos d'aprenentatge han estat molt aclaridores. Alguns d'elles se centren en la gestió de l'ensenyament, les experiències prèvies dels alumnes i la forma i el ritme d'aprenentatge segons les capacitats i motivacions d'aquests. Aquest i altres aspectes construeixen la columna vertebral d'aquest capítol en el qual es mostra una programació de continguts adaptats a cada alumne i una planificació d'activitats tenint en compte el ritme de treball.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La enseñanza de la lengua. Una experiencia de atención a la diversidad
En aquest capítol s'analitza el concepte de «diversitat», tenint en compte l'atenció que mereix per part de l'alumnat del centre. Realitza aquesta anàlisi centrant-la en l'àrea de llengua. Per això presenta el procediment de treball que s'ha seguit per a la seva implementació i algunes de les reflexions i criteris psicopedagògics més importants per impulsar l'èxit d'aquesta pràctica educativa.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La atención a la diversidad en la enseñanza secundaria obligatoria. Algunas reflexiones y criterios psicopedagógicos
En aquest capítol es presenten les diverses reflexions i criteris psicopedagògics per a la implementació d'accions d'atenció a la diversitat en l'educació secundària. Una resposta adequada a la diversitat en aquesta etapa sorgeix de l'estructuració de situacions d'aprenentatge variades i flexibles, així com activitats d'ensenyament òptimes per establir una connexió real amb l'entorn més pròxim dels alumnes.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Las diverisficaciones del currículum: una respuesta educativa para alumnos y alumnas con importantes dificultades de aprendizaje
Al llarg de l'educació secundària conflueixen diverses situacions educatives per la gran pluralitat d'interessos, motivacions i capacitats dels i les alumnes. En aquest capítol s'aborden les diversificacions del currículum com una resposta educativa per als alumnes amb importants dificultats d'aprenentatge, així com les necessitats educatives i atenció a la diversitat que es requereixen per proporcionar una educació de qualitat. Així mateix, mostra les condicions bàsiques que configuren la proposta de diversificació del currículum.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
El trabajo cooperativo: una alternativa eficaz para atender a la diversidad
L'atenció a la diversitat és un dels pilars sobre els quals se sustenta la LOGSE (Llei orgànica d'Ordenació General del Sistema Educatiu d'Espanya). En aquest capítol l'autora justifica la implementació de l'aprenentatge cooperatiu a les aules així com, els seus beneficis, avantatges i resultats a nivell acadèmic. Així mateix, explica com funciona una classe cooperativa i ho mostra a través dels objectius, la grandària dels grups, la formació d'aquests, la tasca en si mateixa, el control de l'efectivitat, la intervenció del professorat i, finalment, la revisió del seu funcionament.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Aprender ciencias desde la diversidad, ¿fuente de problemas o fuente de riqueza?
Aprender ciencias desde la diversidad en educación secundaria es el eje fundamental de este capítulo. En él la autora se pronuncia sobre el término «diversidad» desde diferentes puntos de vista y concepción alternativas para atender también la motivación al aprendizaje así como los diversos ritmos que hay que tomar en consideración a lo largo del proceso pedagógico.
Elements per reflexionar sobre l'atenció a la diversitat, proposta de recursos, i descripció d'experiències de com portar a la pràctica una pedagogia coherent.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Elements per reflexionar sobre l'atenció a la diversitat, proposta de recursos, i descripció d'experiències de com portar a la pràctica una pedagogia coherent.