En aquest volum es presenten diverses propostes que tenen l’atenció plena com a mitjà transdisciplinari per millorar la llengua oral, amb bases teòriques i investigacions sobre l’atenció plena i pràctiques de ioga, mindfulness, ATB i treball de l’olfacte aplicades a l’ensenyament.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
En aquest volum es presenten diverses propostes que tenen l’atenció plena com a mitjà transdisciplinari per millorar la llengua oral, amb bases teòriques i investigacions sobre l’atenció plena i pràctiques de ioga, mindfulness, ATB i treball de l’olfacte aplicades a l’ensenyament.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Pròleg
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Els sistemes simbòlics: cervell, paraula, símbol
Reflexió neurobiològica sobre el paper de la paraula. Es postula que el cervell és una instància biològica integrada en les variables corporals i que tots els nivells estructurals i funcionals del cervell estan implicats en la paraula.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Relacions entre cos, cervell i atenció plena: implicacions per a l'aprenentatge
Descripció de les investigacions actuals sobre la interdependència cos-cervell i la influència que té el cos sobre la ment. Es proposa la necessitat d’una didàctica experiencial i personal que incorpori competències psicocorporals.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Experiència literària i lectura corporal
Estratègies perquè la lectura –i l’aprenentatge– sigui una experiència integral de la persona en totes les dimensions i capacitats. Se centra en els estils de lectura i d’aprenentatge metacognitius, lligats a la percepció i la corporalitat.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Mètode d’olfacció que millora l’articulació i accelera els aprenentatges fonètics
Descripció del mètode d’olfacció (MOD), per millorar la llengua oral, l’articulació dels sons i la memorització corpòria, a partir de l’estimulació del mecanisme olfactiu i del nervi trigemin, acompanyada d’una proposta pràctica.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Pràctiques d’ATB –awareness through the body (‘despertar la consciència a través del cos’)– per a la millora de la comunicació empàtica
Pràctiques d’ATB (awareness through the body) per a la millora de la comunicació empàtica. S’ofereixen eines des de la consciència del cos per millorar tant la docència com la comunicació.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Ioga nidra: desvetllar l’escolta i la parla a l’aula
Descripció d’una pràctica mil·lenària de ioga en contextos actuals, en què es presenta contingut teòric i pràctic emmarcat dins d’una pedagogia holística. S’incideix en el ioga com a eina de desenvolupament d’habilitats cognitives diverses.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Ioga nidra i llengua oral a l’escola
Presentació d’una intervenció en 22 nens de 9 a 12 anys. S’observa l’impacte del ioga nidra en l’aprenentatge de les habilitats comunicatives orals dels infants mitjançant l’enregistrament de la lectura d’un conte.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Ioga nidra, lectura en veu alta i corporeïtat
Exposició dels beneficis d’una pràctica de ioga nidra en 14 estudiants universitàries. S’observen diferències lingüístiques, lingüisticofisiològiques i fisiològiques en dues lectures en veu alta abans i després d’una pràctica de ioga nidra.