Aprendizaje con sentido y valor personal
Experiencias, recursos y estrategias de personalización educativa
E-premium llibres - Número: 335 (setembre 20)
ISBN / EAN : 9788418058790 - ISBN / EAN EPUB: 9788418058851
ePremium Llibres
17,50€16,63€ IVA incluido
Aquest producte té enviament gratuït
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Prólogo
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
¿Por qué conectar los aprendizajes?
Aquest capítol pretén justificar el sentit que avui té l'educació formal en un moment històric que ens obliga a repensar-la i inspirar-nos en noves maneres de teixir l'escola en un món complex que la necessita més que mai. Per fer-ho, es planteja l'aprenentatge amb sentit i valor personal com a projecte de construcció identitària al llarg i ample de la vida. En aquest sentit, l'escola ha de concebre's com un espai d'interconnexió entre els diferents contextos, agents i oportunitats educatives, així com les diferents experiències d'aprenentatge de l'alumnat, mitjançant la complementarietat de nocions com a contextualització educativa o aprenentatge connectat, vinculades a la filosofia educativa de la personalització. Per finalitzar, es presenten els quatre eixos fonamentals per a l'Educació360.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
¿Cómo se puede hacer?
En aquest capítol es presenten diverses experiències, recursos i estratègies existents i eficaces per connectar aprenentatges, contextos i experiències des d'una lògica comunitària 360, a partir de dues dimensions. La primera abraça estratègies de personalització des de la contextualització educativa i curricular, fent referència a metodologies actives d'ensenyament-aprenentatge que busquen afavorir processos d'indagació a partir del reconeixement i treball sobre els interessos, contextos i pràctiques de vida dels aprenents. La segona contempla estratègies de personalització des de l'organització dels temps, espais i agents educatius, centrades en aspectes vinculats a la gestió de l'aula i la participació de diferents agents educatius, així com la concreció d'horaris que permetin flexibilitzar i personalitzar les actuacions pedagògiques/educatives.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Conclusiones
L'aprenentatge es dona al llarg de tota la vida i en totes les seves facetes. Aquesta visió holística, sistèmica, 360, ens porta a la noció de projecte, trajectòria o itinerari, entesa com el transcurs entre diverses experiències d'aprenentatge. D'aquesta manera, la intervenció educativa de l'escola s'encamina a facilitar la (re)construcció de projectes de vida, d'itineraris que permetin explorar i desenvolupar interessos, motius i identitats personals que vinculin els aprenentatges amb determinades oportunitats educatives. En aquest capítol es presenten les conclusions extretes sobre l'aprenentatge amb sentit i valor personal, entenent la personalització de l'aprenentatge com la conciliació dels processos d'ensenyament i aprenentatge (objectius, currículum, activitat pedagògica, avaluació) amb les necessitats, característiques, interessos i decisions dels aprenents.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Introducción
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Índice de cuadros e imágenes
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Personalització del contingut
Etapes
Col·leccions
Paraules clau del producte
aprendizaje con sentido, ecología del aprendizaje, Educación360, MRP, personalización del aprendizaje