Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Prólogo
Aquest pròleg d'Héctor Ruiz Martín ens aporta la idea de que per ensenyar és crucial tenir un bon coneixement del que ensenyem, però també és important saber com ho ensenyem. Aquesta presentació de l'obra ens obre un món de reflexió sobre l'aplicació de la ciència de l'aprenentatge.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Prefacio: Aplicaciones de la ciencia del aprendizaje
El prefaci d'aquesta obra ens mostra una contextualització i una introducció inicial a la missió principal de l'educació en relació amb els postulats del llibre per intentar reunir les idees principals relacionades amb l'anàlisi de la ciència de l'aprenentatge com a elements clau per aplicar-los a l'aula, la qual cosa no és només un procés unidireccional sinó que comporta diferents relacions de reciprocitat entre tres elements: aprenentatge, ensenyament i avaluació.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Introducción: Píldoras sobre la aplicación de la ciencia del aprendizaje.Los tres pilares: aprendizaje, enseñanza y evaluación. Fundamentos para la ap
En aquest bloc de continguts es tracta un dels objectius més importants de l'educació: fer costat a les persones en el seu aprenentatge. I en aquest cas es realitza en aplicar la ciència de com aprenem amb la finalitat de desenvolupes mètodes didàctics basats en recerques que serveixin per a potenciar la ciència de l'aprenentatge. Es tractessin temes com els pilars de l'educació, els fonaments de la ciència de l'aprenentatge i la seva aplicació, així com una breu història de la relació entre ciència de l'aprenentatge i la ciència de l'ensenyament.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Primera parte: ¿Cómo funciona el aprendizaje?. ¿Qué es el aprendizaje? ¿Qué cambia: la conducta o el conocimiento?. ¿En qué consiste la ciencia del ap
Aquesta primera part del llibre se centra en el funcionament de l'aprenentatge. Si busquem ajudar les persones en el seu aprenentatge, ens serà molt útil comprendre com funciona aquest. Així doncs, es fa un breu resum del funcionament de l'aprenentatge en el qual es tractaran temes com ara què és l'aprenentatge i la ciència de l'aprenentatge, com funciona l'aprenentatge mitjançant tres metàfores, tres principis i un model cognitiu. Així mateix, es reflexionarà sobre el poder de la motivació i la metacognició i la seva funció i l'aprenentatge per àrees de coneixement.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Segunda parte: ¿Cómo funciona la enselñanza?. ¿Qué es la enseñanza?. ¿En qué consiste la ciencia de la enseñanza?. ¿Qué es un objetivo didáctico?. ¿Có
El pas següent en l'aplicació de la ciència de l'aprenentatge és idear un ensenyament que estimuli els resultats educatius desitjats. Així doncs, aquest bloc se centra en l'ensenyament com l'esforç posat per l'educador per estimular un canvi en els coneixements de l'alumne. En aquest sentit, la ciència de l'ensenyament s'ocupa d'identificar els mètodes didàctics que ofereix la ciència de l'aprenentatge i identificar les millors maneres i oportunitats d'emprar-los i així es reflecteix en cadascun dels capítols d'aquest bloc.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Tercera parte: ¿cómo funciona la evaluación? ¿Qué es la evaluación? ¿En qué consiste la ciencia de la evaluación?. Las tres funciones de la evalaución
En aquesta tercera part del llibre es tracta d'una de les tasques principals en l'aplicació de la ciència de l'aprenentatge: avaluar els resultats de l'aprenentatge. L'avaluació és a vegades considerada com una activitat que s'afegeix separadament quan s'arriba al final d'un programa educatiu, però en aquest llibre s'adopta un enfocament en el qual l'avaluació és inseparable de l'aprenentatge i de l'ensenyament. En aquest sentit, es tractaran elements com ara les funcions de l'avaluació, la creació d'un instrument d'avaluació i les maneres de mesurar els resultats de l'aprenentatge, entre altres elements.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Epílogo
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Acerca del autor
De manera molt oportuna, l’autor organitza el llibre al voltant dels tres grans temes en què pot dividir-se l'objecte d'estudi de la psicologia educativa: l'aprenentatge, l'ensenyament i l'avaluació.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
De manera molt oportuna, l’autor organitza el llibre al voltant dels tres grans temes en què pot dividir-se l'objecte d'estudi de la psicologia educativa: l'aprenentatge, l'ensenyament i l'avaluació.