Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
18 años, 100 números: Graó a Graó
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Va de... infancia capaz en el 0-6
Del que dic i penso que faig… al que en realitat faig. Del que diem que fem en equip… i fem. De fer sense pensar… a pensar el quefer.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Espacios para el descanser
Acabo de discutir a casa, no arribarem puntuals al col·legi. El meu germà ha plorat durant tot el camí. No m’han pogut pentinar perquè teníem molta pressa. Estic cansada perquè ahir em vaig adormir més tard. Entro a classe on hi ha el meu profe i els meus amics. Podré descansar?
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
2050: La educación infantil, pieza clave en la lucha contra la desigualdad
La universalització del segon cicle d’educació infantil ha estat un dels grans avenços en la lluita per la igualtat d’oportunitats educatives. No obstant això, encara hi ha marge per millorar. Ampliar l’escolarització en el 0-3 entre les famílies més vulnerables i reduir la segregació escolar en el 3-6 són alguns dels reptes pendents.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Formación inicial y ejercicio profesional docente: logros y retos para el 2050
A partir de 2007 es va començar a implantar un nou model de formació inicial del professorat adaptat a l’Espai Europeu d’Educació Superior que ha exercit efectes globalment positius en l’educació infantil. Això no obstant, també presenta alguns problemes relatius a la formació i a l’exercici professional que cal abordar.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La escuela infantil del 2050: ¿y el currículo, qué?
Imaginar com serà el currículum 0-6 l’any 2050 comporta fer un salt cap a un marc social futur i incorporar a l’actual mirades d’altres professionals, dels infants i de les seves famílies. El currículum orienta i valora aquesta etapa educativa per avançar cap al desenvolupament i la personalització de l’aprenentatge integral com a experiència de vida única de cada criatura.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La escuela infantil del 2050: metodología y estrategias de intervención
L’escola infantil de l’any 2050 basa totes les seves intervencions i metodologies en la millor evidència científica disponible que garanteix el dret humà a la ciència i a l’educació de totes les criatures des del seu naixement. Aquest article ens acosta a aquesta escola infantil somiada de 0 a 6 que és ja una utopia real.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
¿Qué será lo realmente importante en las escuelas infantiles del 2050?
La mirada que escolta seria un dels elements imprescindibles en una escola del futur, en la qual cada infant hauria de tenir la convicció que algú el mirarà, l’escoltarà, estarà per ell deixant de banda les inèrcies sobreescolaritzadores i la despersonalització, i conjugarà bé les coses d’aprendre i d’estimar.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
¿Qué podemos esperar para los niños y niñas del 2050?
Confiem que l’any 2050 els drets dels infants siguin respectats: que tinguin la possibilitat de viure experiències autònomes, necessàries per exercir el seu dret al joc; que l’escola permeti que tot el seu alumnat se senti realitzat d’acord amb les seves aptituds, i que s’escoltin de veritat les seves opinions.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
¿Cómo serán las escuelas en el 2050?
Imaginar el futur és un exercici inquietant. Allò que somiem es basa en les nostres expèriències, destigem unes altres realitats des del vincle amb aquelles que vivim, actuem en la recerca del món que transformem…, però tenim una certesa: les escoles del futur es fan avui.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
2050: necesidades y atención a las familias, retos futuros
D’aquí a trenta anys el més probable serà que les bones pràctiques actuals amb famílies deixin de ser minoritàries i passin a generalitzar-se a la majoria de centres i de programes. Però també seria desitjable que es produís un canvi en profunditat en la concepció de l’educació infantil, un canvi que no solament situés les criatures al centre de la intervenció, sinó també la seva família.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La enorme sencillez de las utopías educativas en la etapa 0-6
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Nuevas infancias, nuevas dificultades
Davant la utilització de la tècnica de la fecundació in vitro i de la gran quantitat de parts prematurs, els avenços mèdics donen resposta a problemàtiques greus que, sense el suport necessari a la parentalitat, són realitats que provoquen serioses dificultats en el desenvolupament infantil. El mateix passa amb la utilització inadequada de les pantalles i la desorientació davant de models educatius enganyosos.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
De la escuela infantil Aire Libre, el colegio Lourdes, la escuela infantil de Tui, el CEP de Santander y la escuela infantil de la Xunta de Galicia
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Una escuela para el 2050
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.