Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Presentación
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Los centros educativos sostenibles se orientan con un modelo de gestión de la convivencia democrático
Conèixer els models de gestió de la convivència, observar la nostra pràctica educativa amb les claus que ens ofereixen i reorientar les nostres actuacions en funció d’aquesta reflexió constitueix la primera clau per transformar el nostre centre educatiu en un lloc sostenible en termes de convivència. Partint d’això, aquest capítol planteja quins models hi ha en aquest sentit i n’explica les principals característiques, virtuts i limitacions en la seva posada en pràctica.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La gestión democrática de la escuela requiere un liderazgo compartido
Com es pot organitzar el treball en equip perquè la gestió de la convivència en un centre educatiu sigui un treball coordinat, senzill i eficaç? En aquest capítol es parla del lideratge compartit com a estratègia organitzativa i transformacional del centre. Amb aquesta finalitat s’analitzen els diferents tipus de lideratge en el centre (directiu i pedagògic), així com el paper dels equips de mediació i tractament de conflictes.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Las escuelas sostenibles crean sus normas de forma participativa
En aquest capítol s’aborda la creació d’una normativa com a procés de reflexió moral i de compromís individual i social sota la idea que la participació de la comunitat educativa en la creació de les normes d’un centre pot ser una oportunitat idònia per desenvolupar el creixement moral i millorar el clima de convivència en el centre. També s’ofereixen pautes sobre de quina manera es pot dissenyar, redactar i desenvolupar el projecte de normes del centre i diferents modalitats de «contracte» amb l’alumnat (contractes d’aula preventius o individuals).
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Las escuelas democráticas crean protocolos de intervención de forma participativa
Quin tipus de respostes davant l’incompliment de les normes o davant els conflictes són més eficaces? Com es poden coordinar les diverses mesures d’actuació en una escola participativa? Aquest capítol parla de tot això, plantejant l’establiment de mesures d’intervenció organitzades, seqüenciades i dutes a terme de manera participativa.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
El diálogo ocupa un lugar importante en la escuela democrática
En aquesta idea clau ens centrarem en els sistemes de resolució de conflictes basats en el diàleg. Per a això, en primer lloc, es fa una reflexió sobre el valor educatiu del diàleg, com també sobre les seves limitacions, per centrar-se posteriorment en dues habilitats bàsiques i molt útils per a qualsevol persona que faci servir el diàleg com a sistema de resolució de conflictes. Finalment, s’aborda un dels sistemes de resolució de conflictes més utilitzats en l’àmbit educatiu: la mediació.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La observación participada de la convivencia es un factor clave de calidad educativa
Aquest capítol tracta la creació d’estructures d’observació activa de la convivència a partir dels interrogants següents: Com es pot implicar la comunitat educativa en l’observació activa i diària de la qualitat del clima de convivència? Per què és important crear estructures en les escoles que permetin ajudar els altres i ser solidaris?
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La escuela participativa desarrolla planes preventivos en convivencia y aprendizaje
En aquest capítol es descriuen els elements que permeten desenvolupar plans preventius per millorar les condicions en què es produeixen la convivència i l’aprenentatge en el centre educatiu, centrant-se en el disseny de plans preventius en funció de les necessitats detectades després de l’observació.
Com pot l'escola del segle XXI formar ciutadans capaços de gestionar conflictes interpersonals, socials i interculturals, i fer-ho eficaçment? Com es pot organitzar el treball en equip perquè la gestió de la convivència a un centre educatiu sigui un treball coordinat, senzill i eficaç? Quin tipus de respostes són més eficaces davant l'incompliment de les normes o davant dels conflictes? Per què és important crear estructures a les escoles que permetin ajudar els altres i ser solidaris? Les condicions necessàries per aconseguir una bona qualitat de convivència als centres i com posar en pràctica aquestes condicions.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Com pot l'escola del segle XXI formar ciutadans capaços de gestionar conflictes interpersonals, socials i interculturals, i fer-ho eficaçment? Com es pot organitzar el treball en equip perquè la gestió de la convivència a un centre educatiu sigui un treball coordinat, senzill i eficaç? Quin tipus de respostes són més eficaces davant l'incompliment de les normes o davant dels conflictes? Per què és important crear estructures a les escoles que permetin ajudar els altres i ser solidaris? Les condicions necessàries per aconseguir una bona qualitat de convivència als centres i com posar en pràctica aquestes condicions.