Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Presentación
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La geografía de los territorios de acogida de ciudadanos inmigrados condiciona la gestión de la diversidad cultural
La capacitat d’acollida d’una societat no es mesura només pel nombre de nous ciutadans que arriben, sinó pel grau de desenvolupament de les diferents comunitats d’acollida d’aquesta societat. És habitual sentir dir a algú que hi està havent una invasió d’estrangers, una representació força negativa de la realitat social al voltant de la immigració. En aquest capítol es reforça la idea d’establir unes bases raonables d’una percepció de la realitat social que s’ajusti a la veritat i no generi alarmismes innecessaris.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La gestión de la diversidad cultural en una sociedad democrática exige la igualdad de derechos para todos
La desigualtat de drets i llibertats entre ciutadans espanyols i estrangers crea situacions d’injustícia social que poden provocar conflictes socials i problemes d’exclusió a mitjà i llarg termini. La desigualtat d’uns quants pot acabar afectant la convivència entre tots. Aquest capítol posa èmfasi en la desigualtat que es promou des de les estructures de l’Estat, i en la importància del marc jurídic per dur a terme certes accions socials que permetin gestionar la diversitat cultural.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La gestión de la diversidad cultural debe responder a modelos coherentes con la realidad social
Els models teòrics de gestió de la diversitat cultural en una comunitat han d’estar subjectes a les característiques i necessitats de la realitat social pluricultural d’un territori, i no a l’inrevés. Aquest capítol parla sobre els conceptes de multiculturalisme i interculturalitat, a fi de conèixer els aspectes que tenen en comú i els models de gestió de la diversitat de cada punt de vista, així com els elements coherents i favorables a la nostra pròpia realitat.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
El proyecto lingüístico de un centro multicultural no es intercultural de por sí
El fet que un centre educatiu sigui o no intercultural no depèn del model lingüístic (monolingüe, bilingüe, multilingüe) pel qual s’opta, sinó de la relació entre llengua escolar i context social, les actituds lingüístiques de reconeixement o exclusió i un enfocament comunicatiu de l’aprenentatge de la llengua oficial com a L2 per part de l’alumnat de família estrangera.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La gestión del currículo intercultural supone desarrollar un proceso desde el etnocentrismo hacia la diversidad cultural
El desenvolupament d’un currículum intercultural es basa més en aspectes qualitatius que quantitatius. Suposa una transformació de la naturalesa etnocèntrica prèvia dels seus continguts i requereix la participació i la complicitat del conjunt de la comunitat educativa d’un centre. En aquest capítol es presenten diferents models de desenvolupament curricular com a referents per a l’acció i la transformació educativa pel que fa a la gestió de la diversitat cultural a l’escola.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Facilitar la construcción de la identidad en contextos multiculturales requiere una gestión de la diversidad cultural abierta y flexible
La construcció de la identitat entre els adolescents de família immigrada s’ha d’abordar des del centre educatiu en un marc de flexibilitat i tenint en compte una concepció dinàmica d’aquest procés. Aquest capítol proposa una reflexió sobre una de les qüestions que més preocupa socialment, la identitat, així com algunes orientacions sobre com es pot acompanyar els adolescents en aquest procés.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Una gestión intercultural de la diversidad implica ubicar la práctica religiosa en el ámbito de lo privado
Religió i cultura es barregen en un joc complex d’influències que ha de trobar en el laïcisme el punt d’equilibri a l’hora d’enfortir els drets i llibertats de tothom en un espai públic multicultural. Aquest capítol ofereix una reflexió sobre la relació entre aquests dos conceptes, i també es descriuen els diferents models socials que s’han desenvolupat en aquest sentit en alguns països europeus.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La gestión del conflicto entre escuela y familia inmigrada debe basarse en una actitud cooperativa de un marco intercultural
Davant d’una situació d’incompatibilitat de fites, interessos i necessitats entre escola i família immigrant, s’ha d’adoptar una actitud cooperativa i dur a terme un procés transformatiu que generi aprenentatge per a totes les parts. En aquest capítol s’aclareix, en primer lloc, el concepte de conflicte per oferir posteriorment pistes sobre la manera més adequada de resoldre’ls sota una òptica coherent amb els valors i principis de la interculturalitat.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La gestión de la diversidad cultural debe comprender la dimensión comunitaria de la escuela
Una educació comunitària per a joves en un context educatiu multicultural no s’ha de centrar en una institució, sinó en un marc interinstitucional, tenint en compte tant els que pertanyen a col·lectius minoritaris com el conjunt de la població. Aquest capítol pretén obrir la porta de l’escola i aportar idees sobre com es pot gestionar la diversitat cultural en un marc comunitari.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Gestionar la diversidad bajo el principio de interculturalidad significa combatir el racismo en todas sus facetas
Els prejudicis i estereotips, fruit d’una mirada etnocèntrica a la diversitat cultural, ètnica i religiosa en moltes ocasions, són origen de racisme quan van acompanyats d’una actitud conscient de discriminar l’altre per les seves característiques personals. Aquest capítol tracta sobre el racisme: defineix en què consisteix per desenvolupar una anàlisi social i personal i mirar d’apuntar estratègies educatives que permetin erradicar-lo i prevenir-lo.
"Com afrontar els conflictes entre escola i família immigrada, quin model lingüístic afavoreix el desenvolupament d'una escola intercultural; com enfocar una acció educativa que permeti construir la identitat de l'alumnat d'origen immigrat; quin és el rol de la religió en la construcció de la interculturalitat..."
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
"Com afrontar els conflictes entre escola i família immigrada, quin model lingüístic afavoreix el desenvolupament d'una escola intercultural; com enfocar una acció educativa que permeti construir la identitat de l'alumnat d'origen immigrat; quin és el rol de la religió en la construcció de la interculturalitat..."