Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
L'avaluació del professorat
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Notícies d'interès
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
El virus tecnològic
En aquest article d'opinió, Isidro Moreno reflexiona sobre l'ús educatiu de la tecnologia digital.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Construir educació des d'un ajuntament
A partir del sentit etimològic d'«ajuntament» com a lloc on ens «ajuntem» i treballem «junts» per la ciutadania, Marta Mimó parla del treball en xarxa des de l'ajuntament, amb i per a tots els agents del territori, per construir educació.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Es comenta a la Xarxa...
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Santiago Moll, professor i responsable de justificaturespuesta.com. Xarxes amb ànima
«Justifica tu respuesta» són, com Santiago Moll diu, les tres paraules més repetides en contextos acadèmics des de fa dècades. Molt probablement, els que llegirem aquestes tres paraules recordarem amb certa mandra què volia dir trobar-se-les al final d’una pregunta de resposta fàcil. No hi havia sortida, tocava pensar i argumentar...
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Acollir: compartir significats i implicar
L’acollida és un procés necessari per conèixer la cultura d’una escola, té incidència en la identificació amb el centre i amb la implicació de la persona que arriba. En aquest article, ens centrarem en la que fa referència al professorat. Partint de les reflexions en primera persona d’una mestra novella, contextualitzarem aquest procés a partir del Pla d’acollida del professorat de l’escola El Temple, de Tortosa.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
El manteniment de la cultura de centre
La cultura d’un centre és dinàmica. Es troba en un procés d’actualització constant. Per tal que aquesta construcció no acabi desdibuixant la identitat de l’escola, cal que es faci de forma endreçada i compartida, és a dir, avançant junts i en la mateixa direcció. Des de la institució docent, podem crear un clima que afavoreixi la implicació de tothom. Amb la participació activa, farem nostre el projecte comú i esdevindrem una comunitat educativa.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Comiats: moments amb valor
Amb aquest article, pretenem ampliar la mirada sobre els processos de tancament i comiat i valoritzar-los. Ens agradaria poder oferir elements que ajudessin a prendre consciència de la importància de la gestió d’aquests punts d’inflexió en l’organització escolar a favor del benestar de les persones implicades i la millora de les accions educatives.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
El ressorgiment dels Moviments de Renovació Pedagògica
La Confederació de Moviments de Renovació Pedagògica està entrant en una etapa de ressorgiment. L’activitat puixant que la va caracteritzar al llarg dels anys de la transició i durant la dècada posterior dels vuitanta va començar a experimentar un declivi paral·lel al que ha patit a l’Estat espanyol el moviment associatiu en general a partir dels anys noranta i la primera dècada del 2000.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La reflexió sobre la pràctica d’aula
Aquest article vol ressaltar la importància que té la reflexió sobre la pràctica com una oportunitat d’aprenentatge pedagògic per al professorat, ja que, d’una banda, li permet interpretar les situacions d’ensenyament i aprenentatge i, d’altra banda, incorporar canvis en la matemàtica escolar, evidenciats en la pròpia pràctica, que promoguin una comprensió més acurada dels conceptes numèrics per part de l’alumnat.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Apliquem el coneixement científic a l’aula
Mitjançant aquest article, us volem fer arribar una proposta de treball per projectes a l’àrea de medi natural i social. L’alumnat indaga, investiga, es pregunta i es qüestiona, experimenta, observa i manipula, i, finalment, reflexiona i treu conclusions d’allò que, al principi, era desafiador per a ell. Us mostrem, per tant, tot un procés reflexiu d’accions a l’aula, on incidim sobretot en l’aprenentatge de la competència científica.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
L'aprenentatge servei, una metodologia competencial amb intervenció social
En l’imaginari del professorat, es considera que els aprenentatges haurien de ser útils perquè els infants poguessin desenvolupar-se en la vida, és a dir, caldria que fossin competencials. Els projectes o les activitats d’aprenentatge servei són propostes educatives que faciliten l’adquisició de coneixements competencials a partir de la realització d’un servei en el context territorial del centre. La seva dimensió social enforteix el potencial competencial i permet reforçar l’enfocament ètic.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Un univers que ens atreu
Aquest article ens ofereix una mirada sobre com un grup de persones conviu per comprendre el món que les envolta i, en aquesta aventura, generen una atracció que els permet somiar més enllà dels estels.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Vida de gos
En aquesta secció, hi presentem, de la mà del Grup IREF (Filosofia 3-18), retalls breus de diàlegs d’aula --aparentment simples i, en tot cas, espontanis i reals-- que permeten que ens adonem de la capacitat reflexiva dels nostres nens i nenes, si els brindem l’oportunitat d’expressar-se.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
El joc dels grups d'aliments
Com a part d’una unitat didàctica en què s’hagin treballat els grups d’aliments, aquest joc pot servir com a activitat de consolidació.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Creapptividad: aprendre mitjançant la creació digital
Creapptividad és una web creada per César Poyatos (@cpoyatos) i Javier Monteagudo (@jmonteo). En aquest portal, dos docents que provenen de contextos diferents, uneixen experiències riques en motivació per aportar solucions didàctiques diferents que ens han donat resultats gratificants.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Creació i lectura a partir de l'art
El programa Llenguatges del coneixement pretén potenciar l’impuls d’experimentar, és a dir, de crear per conèixer o de conèixer per crear, intrínsec en les criatures. En aquest punt, la comunitat educativa i la biblioteca podem tenir un paper important a l’hora d’estimular la creativitat dels infants i l’hàbit lector a partir d’experiències positives d’aprenentatge i lectura.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Instruments per al retiment de comptes
El retiment de comptes és una pràctica d’avaluació que s’incorpora cada cop més a la gestió dels centres educatius i que està relacionada amb l’augment de l’autonomia que se’ls atorga. Esdevé un binomi indissociable: com més autonomia té el centre educatiu, més capacitat i exigència ha de mostrar en retre comptes de la gestió autònoma realitzada.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Classe inversa i grups cooperatius a l’escola rural. Per on comencem?
La classe inversa es basa en el capgirament de l’activitat tradicional d’explicació a l’aula i, moltes vegades, a fer-ne la pràctica a casa. Es tracta de dotar l’alumnat de material amb el qual pugui treballar autònomament fora de l’escola i de reservar el temps acadèmic per a les tasques més pràctiques, de labor experimental i col·laborativa. La proposta didàctica presenta una mostra de seqüència per tractar la llum a través d’una mirada cooperativa.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Material per a l'alumnat: Classe inversa i grups cooperatius. Per on comencem?
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La família a l'escola. Respostes saludables
Per afrontar els nous reptes… Sabem que hi ha accions que funcionen, volem gaudir de la feina i podem millorar, tant des del punt vista individual com col·lectiu.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Recomanacions de Bibliomèdia. Trobades. Hem llegit. Trobades. Webs
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Atenció
Parlar d’una educació atenta és parlar d’una actitud, d’una manera de voler estar. Atendre deu tenir a veure amb mirar cap enfora, amb el fet de desplaçar l’interès per un mateix i les pròpies coses cap a l’interès per l’altra gent i les necessitats que presenta.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La Tira
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La cultura és una construcció social que es va confegint a través del comportament de les persones. L’educació és una tasca col·lectiva que no serà possible dur-la a terme amb una certa qualitat si, entre el professorat, no hi ha plantejaments congruents ni actuacions consensuades a partir de criteris comuns. L’equip directiu ha de propiciar la transmissió de la cultura del seu centre des del primer moment en què hi ingressi un nou membre.