L’efecte persistent de les cebes. Sobre la lectura de la premsa a l’aula
Una de les funcions de l'escola és ajudar l'infant a conèixer els pensaments i les pautes de comportament que ens fan més sociables, m...
Material per l’alumnat: Els drets dels infants a través dels contes
L’EVIDÈNCIA EN LA PRÀCTICA
L’EVIDÈNCIA EN LA PRÀCTICA El tríptic de comprensió lectora Evidència aplicada Amb el tríptic de lectura, l’alumnat avança en ...
La fuerza de las palabras, todavía
Un poeta, un novelista, un narrador no da al lector más que la mitad de una obra, y espera de él que escriba la otra mitad, leyéndolo ...
Les competències i l’ensenyament de la gramàtica.
En aquest article, s'hi fa una aproximació al concepte de competència metalingüística, entesa com la capacitat dels parlants de refle...
Enfilem les competències: Les competències bàsiques a l’àrea de llengua.
El lector feble des de la biblioteca
Quan pensem en el lector feble des de la biblioteca escolar, hauríem de tenir en compte les seves necessitats a l'hora de dissenyar acti...
Fonaments teòrics de l’ensenyament de la literatura a secundària
L'ensenyament de la literatura es va vehicular, originàriament, a través de la seva història i es va dissenyar com a eina de suport pe...