Joan Vaello. “No hi ha problemes, hi ha reptes. El problema t’atura mentre que el repte t’estimul...
Fa trenta-dos anys que em dedico a l'ensenyament. Hi vaig començar com a mestre; després, vaig fer de professor de filosofia a secundà...
Identitat, autoconcepte i autoestima
La identitat d’una persona és determinada per les característiques amb les quals se sent definida. Molts dels trets que conformen ...
Projecte Festa Major
Durant el curs 2007-2008, entre els docents de l'escola Sant Llorenç, de Guardiola de Berguedà, va sorgir la inquietud de treballar con...
Comitès de biblioteca: una proposta lectora d’impacte des del món rural
L’apatia per la lectura va esdevenir un desafiament a la nostra institució educativa ubicada a la zona rural de Cali (Colòmbia), o...
Fer cerca d’informació a l’escola
Aquest article és un intent de definir què és la cerca d'informació i donar pautes per treballar-la a l'escola amb l'explicació d'un...
El dron a l’escola
Comença a ser habitual tenir un dron a casa, però l’ús que en fem es limita a l’aspecte merament recreatiu. Ara ja &e...
La inclusió educativa, un dret
L'atenció a la diversitat de l'alumnat, un fet a totes les aules, és possible amb una metodologia didàctica i uns currículums no unif...
Mapa de conflictes (grup tutorial)
El mapa de conflictes és un instrument que pretén recollir d’una manera gràfica el clima relacional d’un grup d&rsquo...