L’evidència en la pràctica: Coneixements previs. Els coneixements previs, el ciment de tot el q...
Per poder abordar la importància dels coneixements previs, no podem deslligar els termes aprenentatge i emocions, ja que, depenent de les...
Izaskun Aranbarri, de Berdindu Eskolak
«Ajudar una persona ajudant el seu entorn» Cristina Elorza, Francisco Luna Berdindu és el servei del govern basc d’informació...
Mastegar un llibre i pair-lo: animació lectora
Al segle xvi el filòsof Sir Francis Bacon deia: «Alguns llibres són provats, uns altres devorats, però n’hi ha poqu&i...
Jocs de taula i drons com a recurs educatiu
Introduir estratègies de ludificació en l’aula es converteix en un element idoni per propiciar la motivació de l’alum...
Què ens diu la recerca científica: Aprenem connectant les noves experiències amb els coneixeme...
Aprenem connectant les noves experiències amb els coneixements previs Consigna de l’evidència Per promoure l’aprenentatge, cal q...
Gestions creatives en la formació inicial del professorat
Josep Maria Rodés: «Quan el projecte és de tots, tothom l’aplica»
És el cap d’estudis de l’escola Guinardó, de Barcelona, una cooperativa de mestres que ha impulsat, al llarg de molts anys, ...
Ensenyament centrat en l’alumnat
La pedagogia centrada en l’alumnat és una perspectiva en la qual es fonamenta una part imprescindible del canvi que s’està p...